nevermind skrev 2017-02-28 11:01:06 följande:
Påminner mig om alla snåla jävlar som "glömmer" att ta en påse i affären och sen blir bjudna på en. De borde fråga alla som inte tar påse om de ska ha en, så kan de inte köra med den sen.
För några veckor sen glömde jag påse när jag stod i självbetjäningen på ICA. Kom på det när jag betalt och frågade den som stod där, som svarade att jag kunde ta en påse, det vara okej. Jag vägrade och sa att jag inte är sån, jag betalar för mig.
Jag har i 19 fall av 20 med mig egna kassar när jag handlar, dels för att jag inte tycker att plastkassarna håller för att bära mat, men även för att jag inte vill ha en massa platskassar hemma. Men ibland har jag glömt, då brukar jag fråga vad kassen kostar och i 9 fall av 10 så får jag ta en utan att betala.
Bör väl även tillägga att jag i 9 fall av 10 säger nej tack till gratiskassar.
monkees skrev 2017-02-28 10:53:33 följande:
Det snålaste jag stött på är en kompis som vägrade köpa en kasse i butiken så han bar sina matvaror i en hög och liksom "höll i med hakan"!
Det har faktiskt jag gjort, inte pga snålhet, utan för att jag hade min cykel med korg med mig och tyckte det var onödigt att ta en kasse.