• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-09-20 15:01:19 följande:

Hur går det för er tjejer? Vecka 28+3 här...längtar såååå! Ska på tillväxt-UL nästa vecka och hoppas allt ser bra ut då med vårt 

Heej! V 30+2 i morgon och dags för Placenta koll och Tul <3

Mår okej.

Dock hemsk halsbränna varje kväll när jag lagt mig.. Och foglossning o sammandragningar..

Gått på 3 antibiotika kurer mot uvi och är nu under långtidsbehandling... Men skam den som ger sig! 9 veckor kvar! :-P

Hoppas allt såg bra ut på Tul?
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-10-16 22:39:37 följande:

Heej! V 30+2 i morgon och dags för Placenta koll och Tul <3

Mår okej.

Dock hemsk halsbränna varje kväll när jag lagt mig.. Och foglossning o sammandragningar..

Gått på 3 antibiotika kurer mot uvi och är nu under långtidsbehandling... Men skam den som ger sig! 9 veckor kvar! :-P

Hoppas allt såg bra ut på Tul?

Skönt med lite update från dig!

V 32+2 här och mår helt ok :)

TUL gick bra och en normalstor mycket söt bäbis fick vi se! Lite mycket fostervatten så magen är stor o spänd, men alla organ fungerar som de ska. Har nästa TUL om tre veckor. Då ska även livmoderns tjocklek mätas, den är försvagad...

Stor mängd fostervatten ger ju fler sammandragningar, så det har hag en del och ont i blygdbenet, men inget att klaga på, så otroligt tacksam för den här graviditeten <3 och över min kropp som orkade en gång till.
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-10-17 11:16:42 följande:

Skönt med lite update från dig!

V 32+2 här och mår helt ok :)

TUL gick bra och en normalstor mycket söt bäbis fick vi se! Lite mycket fostervatten så magen är stor o spänd, men alla organ fungerar som de ska. Har nästa TUL om tre veckor. Då ska även livmoderns tjocklek mätas, den är försvagad...

Stor mängd fostervatten ger ju fler sammandragningar, så det har hag en del och ont i blygdbenet, men inget att klaga på, så otroligt tacksam för den här graviditeten <3 och över min kropp som orkade en gång till.

Skönt att höra <3 Allt såg bra ut här också.

Det kommer gå bra ska du se. Bebis mår bra i magen

Jag hade också en hel del fostervatten men hon sa inget speciellt om det.

Min tös låg med huvudet snett neråt iaf. Och har nog gjort i några dagar . hoppas hon stannar där
  • Bodrum
    Orkide skrev 2017-09-13 12:03:07 följande:
    Då är jag inte ensam. Känns som att alla är gravida eller fått sina efterlängtade bebisar. Jag bara känner mig värdelös. I november är det två år sedan mitt missfall
    Hej! Vet inte om du minns mig, men ville bara säga att jag tänker på dig så ofta och har följt dig " i skuggorna" sedan den förra tråden. Jag hoppas SÅ att du får din efterlängtade graviditet och bebis. Förstår att det känns extra tufft när flera andra som hade svårt att bli gravida (däribland jag) hunnit få sina bebisar. Så jag önskar mig ett plus på din sticka i julklapp i år, inget annat. Kram
  • Nykär15

11/12 föddes en helt fantastisk liten pojke på 3510 g och 51 cm. Blev dramatik då jag gick från 4 cm, vattnet gick och han är född på 10 min. Hans hjärtljud gick ner och han fick tas till akutrum direkt, långa 8 min innan han låg på mitt bröst <3 så kär i vår pojke, så värt alla tårar, smärta och hopplöshet vinupplevde under dessa två år.

Kämpa vidare alla, hoppas så ni alla får uppleva magin på något sätt igen med en liten.

• Orkide
    Bodrum skrev 2017-12-23 11:39:35 följande:

Hej! Vet inte om du minns mig, men ville bara säga att jag tänker på dig så ofta och har följt dig " i skuggorna" sedan den förra tråden. Jag hoppas SÅ att du får din efterlängtade graviditet och bebis. Förstår att det känns extra tufft när flera andra som hade svårt att bli gravida (däribland jag) hunnit få sina bebisar. Så jag önskar mig ett plus på din sticka i julklapp i år, inget annat. Kram

Jag minns dig så väl <3 Tack för att du tänker på mig. Jag närmar mig 3 års försök nu. Har inte gett upp men behöver alla korsade fingrar jag kan få Hur mår du och bebis?
  • vinterbebis12
    Orkide skrev 2017-12-26 12:22:59 följande:
    Jag minns dig så väl <3 Tack för att du tänker på mig. Jag närmar mig 3 års försök nu. Har inte gett upp men behöver alla korsade fingrar jag kan få Hur mår du och bebis?
    Jag är också kvar orkidé så du är inte ensam. Blev gravid i augusti men förlorade graviditeten i slutet av v 12 pga en infektion. Fostret var enligt NIPT friskt så det har varit svårt att acceptera att vi enbart hade otur. Har försökt i två år via IVF i sommar. Nr 1 och 2 kom också med IVF. Tar ni hjälp? Kram
  • Orkide
    vinterbebis12 skrev 2017-12-26 14:09:53 följande:

Jag är också kvar orkidé så du är inte ensam. Blev gravid i augusti men förlorade graviditeten i slutet av v 12 pga en infektion. Fostret var enligt NIPT friskt så det har varit svårt att acceptera att vi enbart hade otur. Har försökt i två år via IVF i sommar. Nr 1 och 2 kom också med IVF. Tar ni hjälp? Kram

Beklagar missfallet. Fick missfall i v11 för två år sedan. Vi får hjälp genom letrozol men jag har tagit typ 12 kurer så det verkar inte hjälpa. De andra kom till via pergotime met det finns ju inte längre. Hur många ivf har ni gjort nu? Betalar ni själva?
  • vinterbebis12
    Orkide skrev 2017-12-26 20:34:47 följande:
    Beklagar missfallet. Fick missfall i v11 för två år sedan. Vi får hjälp genom letrozol men jag har tagit typ 12 kurer så det verkar inte hjälpa. De andra kom till via pergotime met det finns ju inte längre. Hur många ivf har ni gjort nu? Betalar ni själva?
    Vad är skillnaden på pergotime och letrozol? Finns det andra hormoner att ta eller är det letrozol som gäller? Vid IVF finns det några alternativ och för mig har menopur fungerat bra. Vi har gjort fem färskförsök och 11 insättningar. Två barn, två tidiga missfall och ett sent missfall. Vi betalar själva, man får bara landstingsfinansieratbför att försöka få första barnet. Andra barnet blev till mha embryon från landstingsförsöken så vi hade tur där. Vi har hittills gjort två färskförsök och tre frysförsök för att få tredje barnet.
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-12-23 15:21:42 följande:

11/12 föddes en helt fantastisk liten pojke på 3510 g och 51 cm. Blev dramatik då jag gick från 4 cm, vattnet gick och han är född på 10 min. Hans hjärtljud gick ner och han fick tas till akutrum direkt, långa 8 min innan han låg på mitt bröst <3 så kär i vår pojke, så värt alla tårar, smärta och hopplöshet vinupplevde under dessa två år.

Kämpa vidare alla, hoppas så ni alla får uppleva magin på något sätt igen med en liten.

STORT GRATTIS.

Jag väntar fortfarande. 40+3 idag.

Har varit på kontroll och fick med mig sovdos hem för jag haft värkar i.3 dagar men inget hade hänt mer än att jag var.mogen och öppe än för ett finger.

Det gick ej att göra hinnsvepning med. Hon tog i allt hon kunde ändå :-P

Men sovdosen funkar dock ej... Här ligger jag istället med magkatarr, hjärtklappning och fortfarande ont kl 01.20... Suxk....

Lyxla till alla er som fortfarande försöker!

Ursäkta alla felstavningar. Är helt slut :-P

Kram!
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...