• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:40 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Grattis!!! Bättre sent .... Härligt att läsa när man går in för första ggn på länge... *

<3
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • vinterbebis12
    brennaV skrev 2017-06-11 19:58:01 följande:

3 missfall. Mina två första barn har kommit till av sig själv utan missfall. Kollade sköldkörtel som var felfri. De kollade även livmoder och äggledare- allt såg bra ut, så håller tummarna att när vi plussar nästa gång går det vägen <3

Tummar för er också <3

Skönt! Då är det säkert bara en tidsfråga.
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-06-07 15:32:56 följande:

Blir försök 4 nu i juni efter senaste missfallet som var i slutet på mars. Har gjort utredning men hittar inget fel. Så bara tuta och köra vidare...

Både skönt och jobbigt tänker jag att en utredning inte visar något? Man vill ju gärna ha något handfast som man kan åtgärda. Så kände jag iaf, Jag hade ju förhöjt TSH visade min utredning, så fick Levaxin och tog några månader ställa in rätt dos och kommer ner i värde, när jag legat stabilt i värde 2 månader så blev jag gravid, har nån tanke om att det faktiskt var det som ställde till det och gjorde att vi fick mf och MA och sen svårt att bli gravida efter det. Nu får jag ta prov var 4:e vecka på TSH som gravid, har än så länge legat stabilt på 1,6-1,7 så det är skönt. 

Håller tummarna att detta försök och sommaren gör susen för er! Hjärta

• FrökenNypon

Hejhej

Bim -5 och jag känner mig lite mer skengravid än andra omgångar! :) svullen o det sticker i livmodern..

tiden sniglar sig fram.. jag vill så gärna! Men är inte beredd på ett neg grav test än.. väntar heller på negativt besked på naturlig väg...

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-06-17 16:02:21 följande:

Hejhej

Bim -5 och jag känner mig lite mer skengravid än andra omgångar! :) svullen o det sticker i livmodern..

tiden sniglar sig fram.. jag vill så gärna! Men är inte beredd på ett neg grav test än.. väntar heller på negativt besked på naturlig väg...

Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt!
  • brennaV

Men grattis!!! Vad har du för bf?

FrökenNypon skrev 2017-06-22 18:42:21 följande:

Äntligen!! Efter 1 1/2 år fick vi vårt positiva grav test!! Så himla galet glad!!

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-06-22 18:42:21 följande:

Äntligen!! Efter 1 1/2 år fick vi vårt positiva grav test!! Så himla galet glad!!

Åhhh vad underbart!! Stort grattis!!!
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...