• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • HoppasPåEnTill
    FrökenNypon skrev 2017-06-07 13:46:53 följande:

Hur går det för er?!

Bara jag kvar som inte blir på tjocken?!?

Jag har Äl idag och hoppas och vill verkligen på positivt besked i juni!!

Är ganska hoppfull ändå eftersom de inte såg nått fel med mig el min man på testerna.

Och jag menar. Rent statistiskt borde det va vår tur nu! Efter 1,5 år!! ;)

Jag är också kvar. Har blivit tjock men inte av rätt anledning.
  • FrökenNypon

Då kämpar vi på ett tag till då här i gruppen!

Jag hade en riktig dipp i början av året men nu ser det kanska ljust ut och jag har fått hoppet tillbaka.. hoppas på att sommaren ger oss en bebis :)

Ja. Nykär. Det är kul o berätta för alla kan jag tänka. Men oxå mysigt att ha hemlisen själva :)

Här kommer alla bli riktigt chokade om vi blir gravida tror jag. Vi alla trodde ju vi var färdiga ;)

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-06-08 13:45:25 följande:

Då kämpar vi på ett tag till då här i gruppen!

Jag hade en riktig dipp i början av året men nu ser det kanska ljust ut och jag har fått hoppet tillbaka.. hoppas på att sommaren ger oss en bebis :)

Ja. Nykär. Det är kul o berätta för alla kan jag tänka. Men oxå mysigt att ha hemlisen själva :)

Här kommer alla bli riktigt chokade om vi blir gravida tror jag. Vi alla trodde ju vi var färdiga ;)

Folk är inte så förvånade här eftersom sambon inte har några barn sen innan...det är roligt när alla blir så glada, men samtidigt är det som jag sa, väldigt läskigt...det blir så stort och verkligt helt plötsligt. Men det är SÅÅÅ skönt att inte behöva kämpa med att dölja magen..märks att det är tredje barnet om man säger så, en balsal måste det vara därinne för den lilla Hjärta

Nu håller jag tummarna stenhårt för att sommaren kommer med en massa plus härinne! Solig

• vinterbebis12

Va mysigt nykär!

Här blev det precis minus efter vårt fjärde IVF-försök för att få en trea. Nästa försök blir först efter sommaren...Olidlig väntan...

• Nykär15
    vinterbebis12 skrev 2017-06-09 21:00:36 följande:

Va mysigt nykär!

Här blev det precis minus efter vårt fjärde IVF-försök för att få en trea. Nästa försök blir först efter sommaren...Olidlig väntan...

Men nej, vad trist...satte ni in blastocyst och hur gammal isf? Har ni fått återföra mer än ett ägg när ni är inne på ert fjärde försök?
  • brennaV

Har ni kört ifv med de två första? Undrar när man ska börja med ifv. Hade inga problem med de 2 första. Men trean har hittills bara inneburit missfall

Va mysigt nykär!

• FrökenNypon

Va mysigt nykär!

Åh nej beklagar sorgen!

Kämpa på och försök också njuta o hämta kraft av sommarmånaderna!
  • vinterbebis12
    Nykär15 skrev 2017-06-09 21:36:07 följande:
    Men nej, vad trist...satte ni in blastocyst och hur gammal isf? Har ni fått återföra mer än ett ägg när ni är inne på ert fjärde försök?
    Första försöket för att få en 3a var en 2-dagars som var kvar från tidigare IVFer (det äggplock som gav mina två först barn). Sen gjorde vi ett färskförsök som misslyckades och efter det två FET med blastocyster (perfekta femdagars) som också misslyckades. Det ena blev ett tidigt missfall. Nu blir det färskförsök efter sommaren. Jag vill sätta in två då men min man vill absolut inte riskera tvillingar. Jag tror risken för tvillingar är låg givet åldern och de här resultaten
  • vinterbebis12
    brennaV skrev 2017-06-09 22:42:18 följande:

Har ni kört ifv med de två första? Undrar när man ska börja med ifv. Hade inga problem med de 2 första. Men trean har hittills bara inneburit missfall

De två första var också IVF. Oförklarlig barnlöshet. Hur många missfall har du haft? Har ni gjort någon utredning? Skulle kolla bl.a. Sköldkörteln via ett blodprov (T4, TSH och TRAK) om jag vore du. Har förstått att det inte är helt ovanligt att få problem med den efter barn och när man närmar sig 40. Underfunktion kan leda till missfall. Håller tummarna för er!
  • brennaV

3 missfall. Mina två första barn har kommit till av sig själv utan missfall. Kollade sköldkörtel som var felfri. De kollade även livmoder och äggledare- allt såg bra ut, så håller tummarna att när vi plussar nästa gång går det vägen <3

Tummar för er också <3

vinterbebis12 skrev 2017-06-11 09:48:36 följande:

De två första var också IVF. Oförklarlig barnlöshet. Hur många missfall har du haft? Har ni gjort någon utredning? Skulle kolla bl.a. Sköldkörteln via ett blodprov (T4, TSH och TRAK) om jag vore du. Har förstått att det inte är helt ovanligt att få problem med den efter barn och när man närmar sig 40. Underfunktion kan leda till missfall. Håller tummarna för er!

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...