• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Zora
    Orkide skrev 2017-09-12 21:20:11 följande:

Finns det någon som fortfarande försöker bli gravid. Nu har vi försökt i 2,5 år. Ett tag kändes det okej nu känns det pissigt igen.

Jag har ju inte varit aktiv i den här tråden utan hängde i den som föregick den här. Nu har vi dock försökt 1 år och 4 månader samt haft 2 missfall (MA) efter varandra . Ett i juni (v.9) och ett i augusti (v.11). Har troligen haft Äl nu efter missfallet och väntar på första mensen (eller att den uteblir).
  • Orkide
    vinterbebis12 skrev 2017-09-12 23:14:38 följande:
    Jag har precis plussat efter IVF. Försöker ni på egen hand eller tar ni hjälp?
    Egen hand.
    Har fått letrozol men efter 8 omgångar verkar det inte hjälpa.
  • Orkide
    Zora skrev 2017-09-13 06:13:57 följande:
    Jag har ju inte varit aktiv i den här tråden utan hängde i den som föregick den här. Nu har vi dock försökt 1 år och 4 månader samt haft 2 missfall (MA) efter varandra . Ett i juni (v.9) och ett i augusti (v.11). Har troligen haft Äl nu efter missfallet och väntar på första mensen (eller att den uteblir).
    Då är jag inte ensam. Känns som att alla är gravida eller fått sina efterlängtade bebisar. Jag bara känner mig värdelös. I november är det två år sedan mitt missfall
  • kvinna29årskåne

Var på ett andra besök igår för fortsatt utredning. Gjorde ultraljud och allting såg bra ut. Ska göra en spolning också om några veckor.

Det enda som läkaren tyckte var "" problemet " var mitt höga bmi. Behöver gå ner 5 kg till innan hon kan skicka remiss om IVF sedan kanske det dröjer 3 månader till innan vi får en tid dit.

• Orkide
    kvinna29årskåne skrev 2017-09-19 20:00:01 följande:

Var på ett andra besök igår för fortsatt utredning. Gjorde ultraljud och allting såg bra ut. Ska göra en spolning också om några veckor.

Det enda som läkaren tyckte var "" problemet " var mitt höga bmi. Behöver gå ner 5 kg till innan hon kan skicka remiss om IVF sedan kanske det dröjer 3 månader till innan vi får en tid dit.

Vad skönt att du får göra spolning. Hoppas det hjälper.
    Har du lätt för att gå ner i vikt? Jag tycker definitivt du ska kämpa bort fem kilo så hon kan skicka remissen. Jag hejjar på dig!!
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-08-03 09:59:49 följande:
    Grattis! Hoppas det går vägen denna gången.

Själv är jag i v 19+4 idag.och efter rul igår så fick vi reda på att jag väntar en tredje flicka
    brennaV skrev 2017-08-01 07:34:49 följande:

Så var man här igen. Tre missfall på mindre än ett år. Och idag har jag plussat. Bf i början på april. Hoppas nu detta går vägen

Hur går det för er tjejer? Vecka 28+3 här...längtar såååå! Ska på tillväxt-UL nästa vecka och hoppas allt ser bra ut då med vårt Hjärta

• Zora
    Orkide skrev 2017-09-13 12:03:07 följande:
    Då är jag inte ensam. Känns som att alla är gravida eller fått sina efterlängtade bebisar. Jag bara känner mig värdelös. I november är det två år sedan mitt missfall
    Nä, du är inte ensam. Fick mensen igår men det känns ok faktiskt. Känns skönt att kroppen får "rensa ut" (blöder floder jämfört med hur min mens brukar se ut)
  • brennaV

Hej!!

Sist jag såg bebis var i 9+1 och idag är jag i 11+0 så hoppas så det går vägen. Gjorde nipt igår och resultat kommer om 1-2 veckor. På tisdag ska jag få göra att ultraljud för att se att allt ser bra ut.

Spännande med tillväxt ultraljud <3

Nykär15 skrev 2017-09-20 15:01:19 följande:

Hur går det för er tjejer? Vecka 28+3 här...längtar såååå! Ska på tillväxt-UL nästa vecka och hoppas allt ser bra ut då med vårt 

• brennaV

Hej! Här kommer status från mig. Gjorde nipt förra veckan och fick svar igår att alla resultat var fina. Fick även göra ett ultraljud igår och blev framflyttad 4 dagar så nu är bf 6/4 och inte 10/4. Nästa ultraljud är rul den 8/11

Här kommer bild på miraklet

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-09-27 13:35:41 följande:

Hej! Här kommer status från mig. Gjorde nipt förra veckan och fick svar igår att alla resultat var fina. Fick även göra ett ultraljud igår och blev framflyttad 4 dagar så nu är bf 6/4 och inte 10/4. Nästa ultraljud är rul den 8/11

Här kommer bild på miraklet

Åhh vad skönt med bra svar och vilken fin bild ni fick på liten! Hjärta Jag ska på UL i morgon..är alltid nervös för det...
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...