• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Anonym (Ems)

Hej, har inte varit aktiv i denna tråd men kände mig "träffad". Vi försökte 1.5 år med tredje barnet och jag var så ledsen och redo att ge upp. Men plötsligt blev jag till slut gravid! Nu vecka 20.

Då jag är 35+ år kollades mina sköldkörtelvärden för första gången och de var avvikande med levaxinbehandling som följd. Kan inte låta bli att undra om det berott på det hela tiden? Ska få ta prover snart som visar om det är en kronisk sjukdom eller endast pga graviditeten.

Stort lycka till önskar jag er som kämpar!

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-06-29 20:23:57 följande:

Var på Sofia hemmet. Hon kollade livmoder och äggledare och sa att det såg bra ut. Sen tog jag sköldkörtel prov. Det såg också bra ut. Hon sa att eftersom vi har två barn födda på naturlig väg så ska det inte vara några konstigheter. Så man får väl tro på det liksom.

Vad fick ni göra för utredning?

Vi gick privat, för vi fick inget via landstinget förrän efter 3 mf, jag var ju redan 39 och ville ta hjälp fortare därför. Tog alla Hormonprover som FSH, LH, progesteron, Östradiol och även AMH (äggreserven), sen kollade de livmoder och äggledare, äggstockar. Tog även TSH som var för högt så har gått på Levaxin sedan november.

TSH var enda avvikande för mig, låg stabilt först i februari och blev sen gravid i mars, gissar det var orsaken för mig att det blev missfall och MA och sen svårt bli gravid igen. Fick även utskrivet Lutinus att ta en vecka efter äl och Trombyl vid plus, ifall det kunde varit blodproppar som orsakade det. Tycker det är synd de inte kan granska moderkakan när man ändå får föda sitt MA på sjukhuset, för att se på en ev orsak och kanske kunna förhindra att det sker igen...
  • brennaV

Så var man här igen. Tre missfall på mindre än ett år. Och idag har jag plussat. Bf i början på april. Hoppas nu detta går vägen

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-08-01 07:34:49 följande:

Så var man här igen. Tre missfall på mindre än ett år. Och idag har jag plussat. Bf i början på april. Hoppas nu detta går vägen

Åhhh grattis!!! Klart det ska gå vägen nu <3
  • brennaV
    Nykär15 skrev 2017-08-01 18:10:07 följande:

Åhhh grattis!!! Klart det ska gå vägen nu <3

Tack! Hur mår du?
  • LeiaBus2010
    brennaV skrev 2017-08-01 07:34:49 följande:

Grattis! Hoppas det går vägen denna gången.

Själv är jag i v 19+4 idag.och efter rul igår så fick vi reda på att jag väntar en tredje flicka
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-08-01 21:55:15 följande:

Tack! Hur mår du?

Mår bra! Vecka 21+4 nu, längtar så efter vår lilla och har börjat boa, köpt vagn, babyskydd, lite kläder osv.
  • brennaV
    LeiaBus2010 skrev 2017-08-03 09:59:49 följande:

Grattis! Hoppas det går vägen denna gången.

Själv är jag i v 19+4 idag.och efter rul igår så fick vi reda på att jag väntar en tredje flicka

Åh vad mysigt! Stort grattis <3
  • Orkide

Finns det någon som fortfarande försöker bli gravid. Nu har vi försökt i 2,5 år. Ett tag kändes det okej nu känns det pissigt igen.

• vinterbebis12
    Orkide skrev 2017-09-12 21:20:11 följande:

Finns det någon som fortfarande försöker bli gravid. Nu har vi försökt i 2,5 år. Ett tag kändes det okej nu känns det pissigt igen.

Jag har precis plussat efter IVF. Försöker ni på egen hand eller tar ni hjälp?
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...