brennaV skrev 2017-06-29 20:23:57 följande:
Var på Sofia hemmet. Hon kollade livmoder och äggledare och sa att det såg bra ut. Sen tog jag sköldkörtel prov. Det såg också bra ut. Hon sa att eftersom vi har två barn födda på naturlig väg så ska det inte vara några konstigheter. Så man får väl tro på det liksom.
Vad fick ni göra för utredning?
Vi gick privat, för vi fick inget via landstinget förrän efter 3 mf, jag var ju redan 39 och ville ta hjälp fortare därför. Tog alla Hormonprover som FSH, LH, progesteron, Östradiol och även AMH (äggreserven), sen kollade de livmoder och äggledare, äggstockar. Tog även TSH som var för högt så har gått på Levaxin sedan november.
TSH var enda avvikande för mig, låg stabilt först i februari och blev sen gravid i mars, gissar det var orsaken för mig att det blev missfall och MA och sen svårt bli gravid igen. Fick även utskrivet Lutinus att ta en vecka efter äl och Trombyl vid plus, ifall det kunde varit blodproppar som orsakade det. Tycker det är synd de inte kan granska moderkakan när man ändå får föda sitt MA på sjukhuset, för att se på en ev orsak och kanske kunna förhindra att det sker igen...