• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-04 12:55:15 följande:

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15,2 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Vad skönt!
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-05 09:24:05 följande:
    Vad skönt!
    Ja verkligen, men är så tidigt än och med förra årets erfarenhet i bagaget så vågar jag inte ta ut nåt..kan andas liiite mer än innan, men inte fullt ut. Är ändå 5 veckor kvar tills vi är förbi tiden då vår lilla dog sist...men nu är första milstolpen avklarad. Nästa är om två veckor. Skönt att det inte är sååå långt bort till nästa koll iaf. Men vet att jag kommer vara lika nervös då...och även på nästa...sen vid v 14 kan jag börja höra med min doppler om jag behöver lugna mig, det kommer bli skönt. 
  • kvinna29årskåne

Var på inledande samtal för utredning i veckan. Var sjukt nervös för att de skull klaga på att jag väger för mycket.men när vi kom dit så så hon att vi fick göra en utredning, men vill vi ha vidare hjälp behöver jsg gå ner i vikt. Det visade sig att det räckte med 10% viktnedgång, vilket är 11 kg. Så vi ska få en ny tid i september och då ska banne mig jag ha förlorat minst 10%.

• Nykär15
    kvinna29årskåne skrev 2017-05-06 21:22:21 följande:

Var på inledande samtal för utredning i veckan. Var sjukt nervös för att de skull klaga på att jag väger för mycket.men när vi kom dit så så hon att vi fick göra en utredning, men vill vi ha vidare hjälp behöver jsg gå ner i vikt. Det visade sig att det räckte med 10% viktnedgång, vilket är 11 kg. Så vi ska få en ny tid i september och då ska banne mig jag ha förlorat minst 10%.

Heja! Det fixar du! Och skönt att ni får en utredning under tiden :)
  • Orkide

Näe nu börjar jag ledsna. Mensen är på g igen. Så inte ens en dubbelkur med letrozol hjälpte. Nu har jag tagit 6 enkeldoser letrozol och en dubbel.
    Så det enda jag blivit gravid med är pergotime som inte ens finns längre..

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-11 09:01:47 följande:

Näe nu börjar jag ledsna. Mensen är på g igen. Så inte ens en dubbelkur med letrozol hjälpte. Nu har jag tagit 6 enkeldoser letrozol och en dubbel.
    Så det enda jag blivit gravid med är pergotime som inte ens finns längre..

Usch vad segt...jag vet att Pergo finns att få utskrivet i Danmark...om det kanske är ett alternativ? Ni har inte diskuterat att gå över till sprutor? Typ Gonal-F eller Bemfola? Får du Ovitrelle så du vet att du faktiskt lossar äggen?
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-11 09:25:55 följande:
    Usch vad segt...jag vet att Pergo finns att få utskrivet i Danmark...om det kanske är ett alternativ? Ni har inte diskuterat att gå över till sprutor? Typ Gonal-F eller Bemfola? Får du Ovitrelle så du vet att du faktiskt lossar äggen?
    Min gyn verkar inte vilja hjälpa mer
    Hon har kollat efter äl att jag ägglossar och det gör jag.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-11 09:48:42 följande:
    Min gyn verkar inte vilja hjälpa mer
    Hon har kollat efter äl att jag ägglossar och det gör jag.

Ja ok..men tänker att Ovitrelle ger ju även en ökad mognad för ägget innan det släpper, man ger ju det vid IVF av den anledningen, men plockar dem innan de hinner släppa i det fallet. Men just för mognaden. Så även om man lossar kan det hjälpa. 

Kan du inte vända dig till en ny gyn då?

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-05-11 09:57:32 följande:

Ja ok..men tänker att Ovitrelle ger ju även en ökad mognad för ägget innan det släpper, man ger ju det vid IVF av den anledningen, men plockar dem innan de hinner släppa i det fallet. Men just för mognaden. Så även om man lossar kan det hjälpa. 

Kan du inte vända dig till en ny gyn då?

Känns så tungt att börja leta ny gyn och börja om från början. Hade en annan gyn förut men de ville inte hjälpa mig då jag redan hade barn.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-11 11:32:41 följande:
    Känns så tungt att börja leta ny gyn och börja om från början. Hade en annan gyn förut men de ville inte hjälpa mig då jag redan hade barn.
    Jag förstår det, men börja om borde du inte behöva om du drar bakgrunden. Synd du inte bor här, min är helt guld och hjälper gärna till med allt som kan tänkas behövas för att man ska lyckas. Alla borde ha tillgång till en sån Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...