• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • vinterbebis12
    FrökenNypon skrev 2017-06-22 18:42:21 följande:

Äntligen!! Efter 1 1/2 år fick vi vårt positiva grav test!! Så himla galet glad!!

Grattis, underbara nyheter!
  • FrökenNypon

Tack! Vi är så glada! Tänker njuta fullt ut från början och bara tänka positivt! För det är jag värd! ;)

Men jag vill ta Nipt.

Nykär - vilken vecka gör man det i? Hur funkade det för er tyckte du?

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-06-24 00:09:54 följande:

Tack! Vi är så glada! Tänker njuta fullt ut från början och bara tänka positivt! För det är jag värd! ;)

Men jag vill ta Nipt.

Nykär - vilken vecka gör man det i? Hur funkade det för er tyckte du?

Vi gjorde 10+1, man rekommenderar att göra från 10+0 som tidigast. Först gör man ul och sen tar man blodprovet. Vi fick svar efter 9 dagar. Rekommenderar det absolut!
  • LeiaBus2010
    FrökenNypon skrev 2017-06-22 18:42:21 följande:

Äntligen!! Efter 1 1/2 år fick vi vårt positiva grav test!! Så himla galet glad!!

Åååå såå roligt att läsa! Glad för er! Äntligen! Håller tummarna STENHÅRT att allt går bra! Kram!
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • FrökenNypon

Tack!

Ja det blir nipt efter semestern.

Efter 1 1/2 års försök hade jag gett upp lite o blev chockad av positiva strecket. Tänkte bara ta det så jag visste hur det blev med alkoholen till midsommarfirandet :)

Nu blev det vita lögner och bilen till midsommarfirandet ;)

Kunde vi efter så lång tid så tror jag fler av er plussar nu i sommaren! :)

• brennaV

3 gånger sen missfallet i mars har vi prickat in min ägglossning men nu vill det sig inte. Mensen smått påbörjad idag. Är 36 år och har två barn sen innan. Tre missfall sen förra året och jag känner mig nedstämd. Vad är det som händer??

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-06-29 08:46:47 följande:

3 gånger sen missfallet i mars har vi prickat in min ägglossning men nu vill det sig inte. Mensen smått påbörjad idag. Är 36 år och har två barn sen innan. Tre missfall sen förra året och jag känner mig nedstämd. Vad är det som händer??

Vet hur hopplöst det känns :( tog 8 månader från vårt MA innan det tog sig igen. Hade även ett tidigt mf innan det.

Har du gjort någon utredning?
  • brennaV

Var på Sofia hemmet. Hon kollade livmoder och äggledare och sa att det såg bra ut. Sen tog jag sköldkörtel prov. Det såg också bra ut. Hon sa att eftersom vi har två barn födda på naturlig väg så ska det inte vara några konstigheter. Så man får väl tro på det liksom.

Vad fick ni göra för utredning?

Nykär15 skrev 2017-06-29 15:36:03 följande:

Vet hur hopplöst det känns :( tog 8 månader från vårt MA innan det tog sig igen. Hade även ett tidigt mf innan det.

Har du gjort någon utredning?

• FrökenNypon

Kämpa på brennaV !!

vi hade nästan gett upp när plusset kom med en chock.

Tänk på att sommaren ger mkt ny härlig energi och förhoppningsvis ett pluss i kanten :)

• brennaV

<3

FrökenNypon skrev 2017-06-29 21:12:11 följande:

Kämpa på brennaV !!

vi hade nästan gett upp när plusset kom med en chock.

Tänk på att sommaren ger mkt ny härlig energi och förhoppningsvis ett pluss i kanten :)

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...