• Anonym (Mamman)

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

För att ta det kort och koncist.

Personalen kallar min dotters underliv för "snippa", i vår familj har vi valt att kalla det för fiffi och har bett dem att göra likadant.
    De skiter fullständigt i det och "snipppar" vidare och jag är så arg att jag kan krevera.

Nu har jag fått ta på en privat dagmamma som lovat dyrt och heligt att inte virra till det i min dotters huvud.
    Varför kan inte personalen bara respektera vårt val av namn???

• Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!
  • AnkiC

Pedagogernas uppdrag i sin yrkesroll går före föräldrars önskan (idioti) i det här fallet.

• monkees

Vi hade barn i förskolan i tio år och ALDRIG hade vi ngn diskussion om vad våra flickors könsorgan skulle kallas!? Liksom hallå! Känns osunt att en sådan fråga är så i fokus.

• monkees
    monkees skrev 2017-01-06 06:40:32 följande:

Vi hade barn i förskolan i tio år och ALDRIG hade vi ngn diskussion om vad våra flickors könsorgan skulle kallas!? Liksom hallå! Känns osunt att en sådan fråga är så i fokus.

Jaha det är en sandlådetråd..................................orka.
  • AnkiC
    monkees skrev 2017-01-06 06:40:32 följande:

Tvärtom, det är högst nödvändigt.
  • monkees
    AnkiC skrev 2017-01-06 06:43:12 följande:
    Tvärtom, det är högst nödvändigt.
    Orka.
  • Jw83

Har du läst skolans styrdokument? Det är det enda pedagogernamåste följa. Ditt önskemål strider dessutom mot dessa styrdokument. Så pedagogen gör fel om hen följer ditt önskemål.

• John22

Det här måste ju vara ett troll. Ska personalen föra register för att hålla koll på hur man ska referera till varje unges underliv? Urlöjligt.

• AnkiC
    monkees skrev 2017-01-06 06:58:04 följande:
    Orka.
    Japp, jag orkar. Jag är förskollärare.
  • monkees
    AnkiC skrev 2017-01-06 08:15:28 följande:
    Japp, jag orkar. Jag är förskollärare.
    Tur det inte var sådant fokus på könsdelarna när mina barn gick på förskolan. Det skulle oroat mig enormt. Man har ju läst om fasansfulla händelser med pedofiler på förskolor (sällsynt men förekommer) och skulle det tjatats om mina småflickors könsdelar så skulle jag bytt dagis.
  • nevermind

HAHAHA!!! Ska alla förskolelärare hålla reda på alla olika ord som används hemma hos folk?! Herregud... Skaffa en inneboende barnflicka istället.

Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!