• Anonym (Mamman)

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

För att ta det kort och koncist.

Personalen kallar min dotters underliv för "snippa", i vår familj har vi valt att kalla det för fiffi och har bett dem att göra likadant.
    De skiter fullständigt i det och "snipppar" vidare och jag är så arg att jag kan krevera.

Nu har jag fått ta på en privat dagmamma som lovat dyrt och heligt att inte virra till det i min dotters huvud.
    Varför kan inte personalen bara respektera vårt val av namn???

• Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-01-05 23:05:57 följande:
    Ja, NU gör den det. Det gjorde den inte för ett par timmar sedan.

Ett par tips från mig när det gäller att ropa "sandlåda", och jag skriver detta då jag även såg tråden om den unga tjejen som förlorat sin pappa och fått ta en massa ansvar hon inte ska behöva ta, som hamnade i sandlådan.

Tips 1: Om tråden är startad av en anonym användare så är den startad i Allmän debatt, eller i KR, för man KAN inte starta trådar anonymt i Sandlådan.

Tips 2: OM tråden är startad anonym och ligger i sandlådan så har NÅGON anmält den till modsen som har flyttat på den UTAN att TS har kunnat styra över det, så även allvarliga trådar kan hamna i sandlådan för att NÅGON tycker tat det är "ljug" eller "orimligt" eller "troll". TS har ingen "say". Så tänk tre gånger.

Tips 3: OM TS försvinner från en tråd sedan den hamnat i sandlådan så ebhöver det inte betyda att TS "flyr" för att TS blev "påkommen", utan det är så att man inte kan vara anonym i sandlådan, inte TS och ingen annan. Känsliga saker som hamnar i sandlådan kan göra att TS drar sig ur för att TS inte längre kan vara anonym.

Med det inte sagt att just denna tråd är sann, men som sagt. bara för att en tråd ligger i Sandlådan NU betyder inte att den gjort det hela tiden.

(btw, så såg jag även att den där tjejen skrev en tack-tråd i KR. Hennes tråd var förmodligen sann, men någon anmälde den till modsen ändå.)
    Precis.

Fast tydligen är det enklare att ropa "troll", "den ligger i sandlådan", eller "ts blivit påkommen" i stället för att stanna upp och reflektera en smula hur "ser det ut" är TS vid sitt nick eller har ts ett  alias med "Anonym( nick)".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Jennie med ie

Många som besökt en förskola har nog sett att vi har listor av olika slag lite här och var. Det beror såklart på att vi tycker sånt är jättekul att pyssla med, vi verkligen slåss om att få göra sådan som tar tid från barnen. Så önskescenariot vore att alla föräldrar vore som TS. Tänk bara listan över vilket ord vilket barn ska få höra för könsorganen, det är nästan ett heltidsjobb att rodda med och efterleva.

Till Amanda ska man säga fia och snorre. Fia blir jätteledsen när nån säger fia så hon ska såklart slippa vara i samma rum som Amanda när man benämner hennes underliv, i Fias familj säger man i stället fitta och kuk. I Nisses närhet får man bara säga snippa och snopp, i Kalles familj kallar man snoppen för pissnissen vilket Nisses föräldrar inte OKar, fast Nisse själv tycker det är jätteroligt. I Ahmeds familj benämner man inte det kvinnliga könsorganet alls inför pojkarna, och det manliga kallas [femm]. Men det får man inte säga till Laura, för herregud då kan hon ju bli muslim! O s v... Det får nog bli en lista med färgkodning och pilar och hela köret.

• Ebbz

Ha ha ha - så himla löjligt och kansigt på samma gång!

För hel*ete vakna! Dina krav på personal alltså! Stanna hemma i din egna lilla värld och lär din dotter de ord du vill hon ska kunna. "Respektera" er och era önskemål - ge dig! Var glad att du har en trygg tillvaro för din dotter på dagarna. Snippa, kissimurra, mus, slida eller fiffi - låt din dotter få ett stort ordförråd och låt henne själv välja vad hon vill kalla sin snippa för! Hon kommer skratta åt detta när hon blir stor, precis som många av oss gör nu!

Löjligare inlägg än detta har jag nog faktiskt aldrig läst!

Lycklig Mamma till lilla Engla
  • Swagger
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:40:09 följande:
    Jo, de har betalt för att ta hand om henne och då ska de respektera mina önskemål. Det kom upp när flickorna lekt nakna i sandlådan (dålig uppmärksamhet också för övrigt) och fått sand i springan.

Nakna i sandlådan i januari? Var bor du? Hur gammalt är ditt barn? Jag tror du överdriver. De flesta barn har inga problem med att det finns flera olika ord för samma sak.
  • Swagger
    Swagger skrev 2017-01-06 01:46:33 följande:
    Nakna i sandlådan i januari? Var bor du? Hur gammalt är ditt barn? Jag tror du överdriver. De flesta barn har inga problem med att det finns flera olika ord för samma sak.

Ahhh såg för sent att det var en skämttråd i sandlådan...
  • Swagger
    Aniiee skrev 2017-01-05 23:05:57 följande:
    Ja, NU gör den det. Det gjorde den inte för ett par timmar sedan. ______________________________ Ett par tips från mig när det gäller att ropa "sandlåda", och jag skriver detta då jag även såg tråden om den unga tjejen som förlorat sin pappa och fått ta en massa ansvar hon inte ska behöva ta, som hamnade i sandlådan. Tips 1: Om tråden är startad av en anonym användare så är den startad i Allmän debatt, eller i KR, för man KAN inte starta trådar anonymt i Sandlådan. Tips 2: OM tråden är startad anonym och ligger i sandlådan så har NÅGON anmält den till modsen som har flyttat på den UTAN att TS har kunnat styra över det, så även allvarliga trådar kan hamna i sandlådan för att NÅGON tycker tat det är "ljug" eller "orimligt" eller "troll". TS har ingen "say". Så tänk tre gånger. Tips 3: OM TS försvinner från en tråd sedan den hamnat i sandlådan så ebhöver det inte betyda att TS "flyr" för att TS blev "påkommen", utan det är så att man inte kan vara anonym i sandlådan, inte TS och ingen annan. Känsliga saker som hamnar i sandlådan kan göra att TS drar sig ur för att TS inte längre kan vara anonym. Med det inte sagt att just denna tråd är sann, men som sagt. bara för att en tråd ligger i Sandlådan NU betyder inte att den gjort det hela tiden. (btw, så såg jag även att den där tjejen skrev en tack-tråd i KR. Hennes tråd var förmodligen sann, men någon anmälde den till modsen ändå.)
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.

Jag tror inte admins flyttar trådar till sandlådan utan en anledning. Det finns en del medlemmarchär som är kända för att starta "hitte-på" trådar för skojs skull.
  • monkees
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:32:12 följande:

För att ta det kort och koncist.

Personalen kallar min dotters underliv för "snippa", i vår familj har vi valt att kalla det för fiffi och har bett dem att göra likadant.
    De skiter fullständigt i det och "snipppar" vidare och jag är så arg att jag kan krevera.

Nu har jag fått ta på en privat dagmamma som lovat dyrt och heligt att inte virra till det i min dotters huvud.
    Varför kan inte personalen bara respektera vårt val av namn???

Jag tycker du ska försöka hitta en barnomsorg för din dotter där hennes underliv INTE är i fokus! Försök hitta en förskola/dagmamma som ser på barnet/personen/människan och inte bara i skrevet!
  • Baharna

Själviska mamma som tänker mer på sig själv än sitt barn. Tänk om andra föräldrar skulle börja polisa språket på dagis de med..Jaa vi tycker inte om att ni kallar det där banan, hemma hos oss kallar vi det yumyum..ni måste respektera det!! Jävla I-lands attityd.

Tror du inte att personalen inte har fullt upp utan att de ska behöva fundera på vilka ord "de får" säga? Du skapar en konflikt för din dotter där hon säkerligen är förvirrad över varför mamma gör så stor deal utav ett ord som alla andra accepterar..du kommer att få höra det i framtiden. Mark my words!

• sandy80

Alltså ärligt ska dessa stackars förskolepedagoger som ofta arbetar livet ur sig varje dag för våra barn orka bry sig om EN tokig förälders absurda krav om ETT ord. Du verkar ju behöva hjälp om du byter förskola för detta. Herregud vad händer om nått verkligt problem dyker upp???

• AnkiC

Nu är det ju så att det är en snippa och då använder man det korrekta namnet till alla barn för att inte skapa förvirring. Flickor behöver dessutom ett vedertaget namn på sitt könsorgan för att inte osynliggöra det. Tänk om alla har olika namn hemma på snippan. Hur ska personalen hålla reda på vad Lisa, Emma, Anna, Sofia osv kallar det och säga rätt? Nä trams. Börja kalla snippan vid sitt riktiga namn istället. Tänk om vi plötsligt skulle börja kalla olika kroppsdelar för andra saker, hur skulle det låta? "Jag vill att mitt barns huvud blir kallad ulltoppen". Väldigt märkligt.

Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!