• Anonym (Mamman)

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

För att ta det kort och koncist.

Personalen kallar min dotters underliv för "snippa", i vår familj har vi valt att kalla det för fiffi och har bett dem att göra likadant.
    De skiter fullständigt i det och "snipppar" vidare och jag är så arg att jag kan krevera.

Nu har jag fått ta på en privat dagmamma som lovat dyrt och heligt att inte virra till det i min dotters huvud.
    Varför kan inte personalen bara respektera vårt val av namn???

• Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!
  • truffle

Jag vill att föreskole-lärarna ska kalla vårt barns tå för "prins" och mun för "krokodil" och jag hatar ordet "armbåge" så vi kallar den får "sultan" men förskole-lärarna vägrar acceptera detta och använder ord vi avskyr...buhuuuu. nu kommer ju ungen faktiskt tro att "sultan" egentligen heter "armbåge" fast vi hatar det ordet! *obs ironi*

• AnkiC
    monkees skrev 2017-01-06 08:27:08 följande:
    Tur det inte var sådant fokus på könsdelarna när mina barn gick på förskolan. Det skulle oroat mig enormt. Man har ju läst om fasansfulla händelser med pedofiler på förskolor (sällsynt men förekommer) och skulle det tjatats om mina småflickors könsdelar så skulle jag bytt dagis.
    Men herregud. Man går väl inte och tjatar om barns kön såklart på förskolan. Debatten kring könets namn sker ju på vuxen nivå. Flickornas kön behövde ett namn och det fick dom. Precis som pojkarna alltid haft. Ibland måste man ju nämna kroppsdelen och då är det ju bra att det finns ett namn på den. Vad är du rädd för med att prata om könet egentligen? Det är en kroppsdel som alla andra. Tror snarare att man bör avdramatisera det här med kön och se det som nåt naturligt och inte vara rädd för att prata om det. Pedofiler?! What? Pedofiler är pedofiler oavsett så det har inget ned saken att göra.
  • Froken Lokens
    Aniiee skrev 2017-01-05 23:05:57 följande:

Ja, NU gör den det. Det gjorde den inte för ett par timmar sedan.

Ett par tips från mig när det gäller att ropa "sandlåda", och jag skriver detta då jag även såg tråden om den unga tjejen som förlorat sin pappa och fått ta en massa ansvar hon inte ska behöva ta, som hamnade i sandlådan.

Tips 1: Om tråden är startad av en anonym användare så är den startad i Allmän debatt, eller i KR, för man KAN inte starta trådar anonymt i Sandlådan.

Tips 2: OM tråden är startad anonym och ligger i sandlådan så har NÅGON anmält den till modsen som har flyttat på den UTAN att TS har kunnat styra över det, så även allvarliga trådar kan hamna i sandlådan för att NÅGON tycker tat det är "ljug" eller "orimligt" eller "troll". TS har ingen "say". Så tänk tre gånger.

Tips 3: OM TS försvinner från en tråd sedan den hamnat i sandlådan så ebhöver det inte betyda att TS "flyr" för att TS blev "påkommen", utan det är så att man inte kan vara anonym i sandlådan, inte TS och ingen annan. Känsliga saker som hamnar i sandlådan kan göra att TS drar sig ur för att TS inte längre kan vara anonym.

Med det inte sagt att just denna tråd är sann, men som sagt. bara för att en tråd ligger i Sandlådan NU betyder inte att den gjort det hela tiden.

(btw, så såg jag även att den där tjejen skrev en tack-tråd i KR. Hennes tråd var förmodligen sann, men någon anmälde den till modsen ändå.)

Jag "ropade sandlåda" då den faktiskt låg i sandlådan.
  • monkees
    AnkiC skrev 2017-01-06 10:21:16 följande:
    Men herregud. Man går väl inte och tjatar om barns kön såklart på förskolan. Debatten kring könets namn sker ju på vuxen nivå. Flickornas kön behövde ett namn och det fick dom. Precis som pojkarna alltid haft. Ibland måste man ju nämna kroppsdelen och då är det ju bra att det finns ett namn på den. Vad är du rädd för med att prata om könet egentligen? Det är en kroppsdel som alla andra. Tror snarare att man bör avdramatisera det här med kön och se det som nåt naturligt och inte vara rädd för att prata om det. Pedofiler?! What? Pedofiler är pedofiler oavsett så det har inget ned saken att göra.
    Vi stötte aldrig ens på spörsmålet under alla år vi hade barn i förskolan. Hur ofta det fanns anledning att diskutera med våra barn vad deras kön heter har jag inte en susning om! för det var ingen big deal. Men jag kan ju fatta att det är annat idag med alla dessa militanta feminister som poppar upp överallt.
  • Arboga

Vad har du mer sagt att dom ska kalla saker för?

Spann eller Hink? Det är också en stor fråga..

• EnAnonumius
    Froken Lokens skrev 2017-01-06 11:09:30 följande:
    Jag "ropade sandlåda" då den faktiskt låg i sandlådan.
    Ja och det är ju inte i sandlådan startades så bara för att den blev flyttad dit så kommer det ju knappast att sluta att diskuteras på en HALV seriös nivå.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    monkees skrev 2017-01-06 08:27:08 följande:
    Tur det inte var sådant fokus på könsdelarna när mina barn gick på förskolan. Det skulle oroat mig enormt. Man har ju läst om fasansfulla händelser med pedofiler på förskolor (sällsynt men förekommer) och skulle det tjatats om mina småflickors könsdelar så skulle jag bytt dagis.
    Pedofiler kommer alltid att vara ett problem, För den saken skull så behöver man inte sluta att diskutera andra relevanta saker med som har med barn att göra.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • AnkiC
    monkees skrev 2017-01-06 11:17:44 följande:
    Vi stötte aldrig ens på spörsmålet under alla år vi hade barn i förskolan. Hur ofta det fanns anledning att diskutera med våra barn vad deras kön heter har jag inte en susning om! för det var ingen big deal. Men jag kan ju fatta att det är annat idag med alla dessa militanta feminister som poppar upp överallt.
    Nä det är ju just det. Det blir en big deal när barnen hör 29 olika namn på könet. Fiffi, mus, snuffla, smula, kissemurra och annat tramsigt och löjligt. Då får man börja diskutera. Har man ett namn blir det ingen diskussion. Då vet man vad det heter från början. Sån tur de flesta fattar det! Feminist eller ej.
  • NinanaMama

Haha! Är det där realistiska krav från din sida? Här heter det muffen! Om jag skriver det på en lista på önskemål till förskolan att jag vill att personalen ska kalla barnets könsorgan för muffisen tror du dom skrattar då?

Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!