sextiotalist skrev 2017-01-05 18:59:47 följande:
Snippa är ett så fult ord så det använder jag inte. Men fiffi är lika illa.
Jag säger underlivet
Fast det känns för vuxet att säga till ett barn tycker jag.
Anonym (Herregud!) skrev 2017-01-05 19:01:19 följande:
För att om de var tvungna att gå runt med en ordbok för varje barn skulle de inte hinna göra något annat.
Vad tycker du att de ska svara om hon frågar dem vad en snippa är?
Vad ska de säga om de pratar om skillnad mellan könen och räknar upp flickorna som har snippa och pojkarna som har snopp? Är din dotter en hen i så fall, eller ska de bara låtsas som att hon inte är närvarande?
Varför vill du begränsa din dotters ordförråd? Är det viktigt för dig att hon bara förstår vad du säger?
Försöker du alienera henne från övriga samhället?
Framgår det inte rätt tydligt att det är en hon? På sista stycket, nej, nej och nej. Men jag vill inte att hon använder ord som låter snuskiga.
Virvlande89 skrev 2017-01-05 19:02:37 följande:
Det jag undrar då, eftersom du säger att de pratat om det när de lekt nakna i sandlådan (vilket absolut känns som att de borde ha haft lite mer koll på :P ), när och i vilket sammanhang har du bett dem att säga fifi? Före eller efter? Och hur har du fått reda på att de "högaktligen skiter" i vad du har bett om? Då måste de ju ha pratat om det flera gånger. Eller har personalen sagt "här säger vi snippa!!" till dig när du bett dem säga fifi?
Anledningen till att jag undrar är för att de kanske inte skiter i det, men det är svårt att bara byta ord till endast ett barn bara sådär, när man är van vid att säga något annat.
För tredje gången, det är fler barn som säger fiffi!
Det kom upp när de lekt nakna i sanden, jag hade inte påpekat det innan. Att de skiter i det förstår jag när de ignorerar mig och mina önskemål.