• Anonym (Mamman)

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

För att ta det kort och koncist.

Personalen kallar min dotters underliv för "snippa", i vår familj har vi valt att kalla det för fiffi och har bett dem att göra likadant.
    De skiter fullständigt i det och "snipppar" vidare och jag är så arg att jag kan krevera.

Nu har jag fått ta på en privat dagmamma som lovat dyrt och heligt att inte virra till det i min dotters huvud.
    Varför kan inte personalen bara respektera vårt val av namn???

• Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!
  • Anonym (Madde)

Det är inget du kan styra, bara glöm det. Det spelar ingen roll att de har betalt för att ta hand om din dotter. Jag har betalt för att ge bra service åt mina kunder. Men de kan inte diktera vilka villkor som helst bara för att jag har betalt. Sedan är det inte bara just din dotter som deras lön hänger på. Hela gruppen är ju lika viktig. Tänk om en annan mamma instruerade personalen att man inte får säga fiffi utan de måste säga snippa? Då kanske du förstår att det inte går att göra alla nöjda eller komma med hur konstiga önskemål som helst.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:50:04 följande:
    Det stora problemet är kanske inte själva ordet hur mycket jag än ogillar det utan att personalen högaklitligen skiter i vad vi föräldrar säger.
    Det är ett sundhetstecken, inget annat.

Föräldrar dikterar inte vad barn lär sig i skolan, hur de bemöts eller vilka ord som används. Tack och lov.
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:51:29 följande:
    Jodå det kan jag, då vänder jag på frågan. Varför kan inte personalen respektera vår önskan i sin kommunikation med vårt barn?
    Du säger att du kan det men dina inlägg tyder på motsatsen, du vill ju få din vilja igenom och accepterar inte att folk säger olika.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • sextiotalist

Snippa är ett så fult ord så det använder jag inte. Men fiffi är lika illa.

Jag säger underlivet

• Anonym (Herregud!)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:51:29 följande:
    Jodå det kan jag, då vänder jag på frågan. Varför kan inte personalen respektera vår önskan i sin kommunikation med vårt barn?
    För att om de var tvungna att gå runt med en ordbok för varje barn skulle de inte hinna göra något annat.
    Vad tycker du att de ska svara om hon frågar dem vad en snippa är?
    Vad ska de säga om de pratar om skillnad mellan könen och räknar upp flickorna som har snippa och pojkarna som har snopp? Är din dotter en hen i så fall, eller ska de bara låtsas som att hon inte är närvarande?

Varför vill du begränsa din dotters ordförråd? Är det viktigt för dig att hon bara förstår vad du säger?
    Försöker du alienera henne från övriga samhället?
  • Virvlande89

Det jag undrar då, eftersom du säger att de pratat om det när de lekt nakna i sandlådan (vilket absolut känns som att de borde ha haft lite mer koll på :P ), när och i vilket sammanhang har du bett dem att säga fifi? Före eller efter? Och hur har du fått reda på att de "högaktligen skiter" i vad du har bett om? Då måste de ju ha pratat om det flera gånger. Eller har personalen sagt "här säger vi snippa!!" till dig när du bett dem säga fifi?

Anledningen till att jag undrar är för att de kanske inte skiter i det, men det är svårt att bara byta ord till endast ett barn bara sådär, när man är van vid att säga något annat.

• Anonym (Herregud!)
    Anonym (G) skrev 2017-01-05 18:56:23 följande:

Ska de hålla ditt barn ensam i en separat hörna så hon hör endast ordet " fiffi" ?

De andra barnens föräldrar föredrar kanske snippa och de vill inte att deras döttrar hör ordet " fiffi" .

Några andra alternativ kanske sen olika barngrupper?

Fiffi - avdelning , Snippa avdelning och mus avdelning , kissimurra avdelning?

Glöm inte hen-avdelningen
  • Anonym (M)

Men ta hand om din överberättigade unge själv då istället för att dumpa den på barnfabriken mån-fre.

• Anonym (woaw)

Hur gammal är din dotter TS?

• Anonym (Mamman)
    Villedualle skrev 2017-01-05 18:55:35 följande:
    Har ni gett dem sakliga argument för er önskan? Har ditt barn extra svårigheter med språk, förknippar ordet snippa med sexuella övergrepp eller något annat? Jag tror att anledningen till att ni ber om det påverkar om de är beredda att göra som ni ber eller inte.
    De har faktiskt inte med att göra vilken anledningen är. Detta är det enda specifika vi bett om. Inget annat.
    Vill inte gå in djupare på varför jag ogillar snippa så mycket.

Det finns fler barn som säger fiffi, vi är inte ensamma om det.
Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!