• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Bullen2015
    Nykär15 skrev 2017-02-05 11:16:16 följande:

Upptäckte med i höstas på vår missfallsutredning att mitt TSH var förhöjt - men det sjunker långsamt, medicinerats sen december och tar tredje omgången prov på tisdag, hoppas det skett en förbättring nu...gick från 4,9 till 4 på första 4 veckorna, då dubblade de till 50 mg, nu har det gått 4 veckor till, ska ner under 2. Jag är 40 år.

Ja det är jätte viktigt att det ligger rätt... Hade man vetat det i början hade man antagligen sluppit ett missfall och över ett år av besvikelse... samtidigt hade vi inte fått denna underbara groda ?. Håller tummarna för dig!!!
  • Bullen2015
    Flisan41 skrev 2017-02-04 23:40:24 följande:

Min man har ju två sedan innan och jag ett så det var ju glädjande att höra. Vi brukar ha sex varannan dag ca. Jag har inte kollat sköldkörteln men jag tror inte det är något sådant, har inga såna symptom alls.

Kolla ända, så kan du utesluta det iallafall :)
  • Nykär15
    Bullen2015 skrev 2017-02-05 12:25:53 följande:

Ja det är jätte viktigt att det ligger rätt... Hade man vetat det i början hade man antagligen sluppit ett missfall och över ett år av besvikelse... samtidigt hade vi inte fått denna underbara groda ?. Håller tummarna för dig!!!

Nä förmodligen det som orsakade vår sena förlust, känns så onödigt, men vem kunde veta?? Tacksam vi la pengar på att göra en utredning privat!

Mysigt med er lilla <3 längtar sååå efter att snusa på en liten igen...
  • Flisan41

Sååå jobbigt att vänta mellan äl och bim. Tiden går så sakta! Och de gånger man ätit pergotime har man ju varit skengravid varje gång!

• MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-05 12:01:32 följande:

Skulle du göra test idag MammaPippi? Eller ska du vänta? Håller tummarna!

Tack för tummarna Flört  Det blev test.. men neg - liksom idag. BIM+1... men ingen mens heller. Tror dock att det är kört denna gång. Var så himla PMSig i lördags på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare - var helt säker på att mensen skulle komma i helgen.. men icke. Har ju stått på någon typ av hormoner alternativt varit gravid hela mitt vuxna liv - så är lite ovan hur kroppen reagerar kring mens och ÄL ! Men gillar det - känns mycket naturligare på något sätt. 
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-05 19:04:40 följande:

Sååå jobbigt att vänta mellan äl och bim. Tiden går så sakta! Och de gånger man ätit pergotime har man ju varit skengravid varje gång!

Ja väntan är lång, men den går lättare och lättare för varje månad, hoppas liksom inte lika mycket längre så är inte så förväntansfull inför BIM som jag varit innan...det är tråkigt. Är på ÄL+9 idag, känner mig sjukt ogravid denna gången. Förra månaden var jag galet skengravid. Har dubbeldos tagit Letrozol tre omgångar, denna gången även Ovitrelle. Så trots mer hormoner så känner jag mindre, kanske har kroppen blivit van av att pumpas full.
  • Flisan41
    MammaPippi skrev 2017-02-06 08:28:05 följande:

Tack för tummarna   Det blev test.. men neg - liksom idag. BIM+1... men ingen mens heller. Tror dock att det är kört denna gång. Var så himla PMSig i lördags på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare - var helt säker på att mensen skulle komma i helgen.. men icke. Har ju stått på någon typ av hormoner alternativt varit gravid hela mitt vuxna liv - så är lite ovan hur kroppen reagerar kring mens och ÄL ! Men gillar det - känns mycket naturligare på något sätt. 

Fast pms symtom och graviditetssymptom liknar ju varandra sägs det ju. Så än är det ju inte kört
  • Bullen2015
    Nykär15 skrev 2017-02-05 12:38:07 följande:

Nä förmodligen det som orsakade vår sena förlust, känns så onödigt, men vem kunde veta?? Tacksam vi la pengar på att göra en utredning privat!

Mysigt med er lilla <3 längtar sååå efter att snusa på en liten igen...

Vi la också pengar på en privat undersökning.... Håller tummarna för er <3
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-06 10:46:40 följande:
    Fast pms symtom och graviditetssymptom liknar ju varandra sägs det ju. Så än är det ju inte kört
    Haha.. jo, visst kan det vara så Glad Så länge mensen lyser med sin frånvaro så lever ju hoppet.. Vet ju prick när jag hade ÄL.. men visst har man ju läst om flera som plussat väldigt sent. Ska göra UL i morgon - kanske blir lite klokare på vad som händer...  Hade ett par rätt stora extra äggblåsor efter ÄL, så jag får inte börja någon ny letrozolkur innan man kollat vad som hänt med dom.
    Frågan är ju om man ska köra utan ett par månader.. för att satsa på en 2018 bebis istället..  
  • Flisan41
    MammaPippi skrev 2017-02-06 12:20:51 följande:

Haha.. jo, visst kan det vara så  Så länge mensen lyser med sin frånvaro så lever ju hoppet.. Vet ju prick när jag hade ÄL.. men visst har man ju läst om flera som plussat väldigt sent. Ska göra UL i morgon - kanske blir lite klokare på vad som händer...  Hade ett par rätt stora extra äggblåsor efter ÄL, så jag får inte börja någon ny letrozolkur innan man kollat vad som hänt med dom.

Frågan är ju om man ska köra utan ett par månader.. för att satsa på en 2018 bebis istället..  

Det är så jobbigt man går ju nästan och håller andan innan för man vill ju verkligen inte att mensen ska komma! Får se vad UL visar imorgon då. Spännande!
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid