Inlägg från: MammaPippi |Visa alla inlägg
  • MammaPippi

41 år och försöker bli gravid

Hoppas in här, 40+. Letrozol dubbelbeh denna cykel, och precis haft ÄL. VUL CD 12 i fredags visade äggblåsa på 28mm!! Tror ändå att det tog 1-2 dygn till ÄL, i alla fall om man går på hur länge det tog innan magsmärtan försvann.. Ingen otrivelle denna gång. Hur stora blåsor brukar man ha innan ÄL? ngn som vet? Och slemhinnan - hur tjock ska den vara? 
    Bättre med eller utan otrivelle, någon som vet? 
  • MammaPippi

Pergo finns inte längre. Tog det dock i dec. Tydligen är de liknande men bra på olika sätt. För vissa funkar det ena och för andra den andra...Tycker att jag hade mindre biverkningar med Letrozol. Men den enda biv jag hade var värmevallningar vilket jag bara tyckte var skönt då jag annars är så frusen av mig Flört

Treskiktad slemhinna var det, Dr tyckte det så bra ut. 

• MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-01-23 19:29:29 följande:

Vad är anledningen till att du fått Letrozol utskrivet? Funderar på att försöka få det ist för Pergo, har hört att det ska vara mindre risk för flerbörd. Tyvärr vet jag inte hur tjock slemhinnan ska vara...

Pergo finn inte längre, eller i alla fall just nu.
    Fick det för att stimulera äggstockarna. Ingen PCOS, bara äldre. Flört
  • MammaPippi

Var och kollade igår efter både LH stegring och ÄL känning hela helgen. Och Dr tyckte att den hade släppt.. Fanns flera blåsor kvar dock kring 15mm .. oklart vad som kommer att hända med dessa.

Har urdåligt AMH värde, så har ju inte så höga förhoppningar. Försöker se det positivt dock, har två underbara barn - och kommer ju inte att behöva ta preventivmedel mer i mitt liv Flört 

• MammaPippi

[quote=77344448][quote-nick]Nykär15 skrev 2017-01-25 14:57:00 följande:[/quote-nick]

OK då får vi hoppas att nåt har släppt. Isf tillbakabildas ju de andra för att sen växa till sig inför nästa månad. Du kollade inget innan ÄL så du vet om nån var större än dessa på 15 mm? Oklart säga isf om nåt släppt eller om de fortfarande växer....så tänker jag. 

Vad ligger ditt AMH på? 

Jo, kollade och de mättes inte - men var inte över 10mm. Vet inte amh, bara att det var lågt. Vilka värden är bra?

J
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-01 22:21:04 följande:

Hur går det för alla? Jag har äl i helgen. Försöker utan medicin denna månad. Nästa månad blir det Letrozol (tjatat) om det inte blir ngt. Har inte så jättestora förhoppningar tyvärr..

BIM på söndag tror jag.. ska hålla mig och testa.. men det är ju sååå svårt!
  • MammaPippi
    Nykär15 skrev 2017-02-02 10:53:47 följande:
    Har du några känningar? Så spännande!
    Nja - nog mest inbillning ;) .. Vill inte ta ut ngt i förskott då det har gått så många månader med neg gravtest.
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-05 12:01:32 följande:

Skulle du göra test idag MammaPippi? Eller ska du vänta? Håller tummarna!

Tack för tummarna Flört  Det blev test.. men neg - liksom idag. BIM+1... men ingen mens heller. Tror dock att det är kört denna gång. Var så himla PMSig i lördags på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare - var helt säker på att mensen skulle komma i helgen.. men icke. Har ju stått på någon typ av hormoner alternativt varit gravid hela mitt vuxna liv - så är lite ovan hur kroppen reagerar kring mens och ÄL ! Men gillar det - känns mycket naturligare på något sätt. 
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-06 10:46:40 följande:
    Fast pms symtom och graviditetssymptom liknar ju varandra sägs det ju. Så än är det ju inte kört
    Haha.. jo, visst kan det vara så Glad Så länge mensen lyser med sin frånvaro så lever ju hoppet.. Vet ju prick när jag hade ÄL.. men visst har man ju läst om flera som plussat väldigt sent. Ska göra UL i morgon - kanske blir lite klokare på vad som händer...  Hade ett par rätt stora extra äggblåsor efter ÄL, så jag får inte börja någon ny letrozolkur innan man kollat vad som hänt med dom.
    Frågan är ju om man ska köra utan ett par månader.. för att satsa på en 2018 bebis istället..  
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-07 19:00:55 följande:
    Hur gick det på UL?
    Jättebra! De tidigare osynkade äggblåsorna var borta, och nu bara fina små, precis som de ska se ut vid mens ;) inte så många, men ett antal per äggstock..
    Har en pessimistisk Dr som inte vill lova för mycket - speciellt med mitt taskigt låga AMH värde. Men vi kör på med Dubbel letrozol denna månad! Var lite depp i lördags då jag insåg att det förmodligen inte blir ett plus denna månad, men nu känns det skönt med klockrent regelbunden mens på 28-29 dagar, ett gäng ägg på G, och normal slemhinna varje månad hittills. Och inte för att det är så viktigt, men ska få njuta av lite skumpa till helgen, helt utan dåligt samvete! Som 40+ så är det så många kompisar som tar ett glas vilken dag som helst och inte behöver tänka på ev graviditeter, mensveckan kan man ju få njuta av detta lite i alla fall  Glad
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-18 17:21:55 följande:

Mensen kom idag som en klocka.... Hur går det för er andra??

Trist. Nya tag!! Här blir det troligtvis ÄL i morgon eller på tisdag.. känner rätt lite just nu - men vet att det finns en fin blåsa på tillväxt! 
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-07 13:15:37 följande:

Wow!!! Grattis!!! Så himla roligt och hoppingivande!! Dubbelkur Letrozol gjorde susen alltså???

Yes! En kur Pergo, och två letrozol tog det... så det kan funka ! Trots jättelågt AMH ..
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-07 14:27:18 följande:

Så spännande!!!Hur långt efter bim testade du? Hade du symptom innan? Jag ska börja med Letrozol nästa mens om det inte tagit sig den här gången (heller).

Fick plus BIM-4 , visserligen supersvagt, men ändå. Lite pirr i brösten kankse, men inte mer. Lycka till med Letro!! Hoppas på fler plus i denna grupp, vore så kul att följas till BF!!
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-09 14:18:40 följande:

Ok så vilken vecka är du i nu? Jag håller tummar och tår att vi kan följas åt! Jag hoppas Letrozol ska vara den sista knuff på vägen som behövs.

Hade ju BIM i tisdags.. så +4 :) Lyckat till!!
    Nykär15 skrev 2017-03-10 10:29:27 följande:

Här kom mensen igår...på tisdag har vi uppstartsmöte för IVF..så denna cykel blir ostimulerad och vi är ändå bortresta över ÄL. Kommer ha koll med ÄL-test för att kunna meddela kliniken när mensen väntas komma. Men i övrigt kommer jag inte ha nån större förhoppning på denna cykel. 

Äsch, synd med mens, men bra att veta att det funkar i alla fall..
    Stort lycka till med IVF!! 
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-21 12:34:06 följande:

Hur går det MammaPippi? Hur mår du?

Jotack, börjat få mer symtom nu med ömma bröst och lite illamående .. har UL nästa vecka !

Hur går det för dig?
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-04-18 11:34:28 följande:

Hur har det gått för er som lyckats bli gravida? Och er andra med för den delen?

NIPT igår ;) 10+0 igår och UL som visade livlig liten krabat! 
    Hoppas illamåendet ska gå över snart.. bara gått ner 1kg sen start tack och lov dock...Känns som att man blir proppmätt av bara ingenting. 
  • MammaPippi
    Nykär15 skrev 2017-04-19 14:00:16 följande:

Åhh härligt! Tänkte med göra NIPT 10+0, ska bara få se liten på VUL först, sen bokar vi tid för det. 

Tar det två veckor för att få svaret eller vad sa dom?

Precis, eller någon dag till ev - beror lite på var de skickar provet.
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid