• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-07 14:27:18 följande:

Så spännande!!!Hur långt efter bim testade du? Hade du symptom innan? Jag ska börja med Letrozol nästa mens om det inte tagit sig den här gången (heller).

Fick plus BIM-4 , visserligen supersvagt, men ändå. Lite pirr i brösten kankse, men inte mer. Lycka till med Letro!! Hoppas på fler plus i denna grupp, vore så kul att följas till BF!!
  • Flisan41

Ok så vilken vecka är du i nu? Jag håller tummar och tår att vi kan följas åt! Jag hoppas Letrozol ska vara den sista knuff på vägen som behövs.

• Nykär15

Här kom mensen igår...på tisdag har vi uppstartsmöte för IVF..så denna cykel blir ostimulerad och vi är ändå bortresta över ÄL. Kommer ha koll med ÄL-test för att kunna meddela kliniken när mensen väntas komma. Men i övrigt kommer jag inte ha nån större förhoppning på denna cykel. 

• MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-09 14:18:40 följande:

Ok så vilken vecka är du i nu? Jag håller tummar och tår att vi kan följas åt! Jag hoppas Letrozol ska vara den sista knuff på vägen som behövs.

Hade ju BIM i tisdags.. så +4 :) Lyckat till!!
    Nykär15 skrev 2017-03-10 10:29:27 följande:

Här kom mensen igår...på tisdag har vi uppstartsmöte för IVF..så denna cykel blir ostimulerad och vi är ändå bortresta över ÄL. Kommer ha koll med ÄL-test för att kunna meddela kliniken när mensen väntas komma. Men i övrigt kommer jag inte ha nån större förhoppning på denna cykel. 

Äsch, synd med mens, men bra att veta att det funkar i alla fall..
    Stort lycka till med IVF!! 
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-21 12:34:06 följande:

Hur går det MammaPippi? Hur mår du?

Jotack, börjat få mer symtom nu med ömma bröst och lite illamående .. har UL nästa vecka !

Hur går det för dig?
  • Flisan41

Spännande m UL! Ja här händer inget som vanligt mensen kom i fredags som en klocka. Skulle börjat m Letrozol denna mens men det blir nästa istället så just nu bara vakum!

• Efter regn kommer sol

Jag är 40 år och har nyligen plussat. BF 23/11. Har inte några graviditetssymptom alls. Skönt så klart, men lite tråkigt också. Man vill ju verkligen känna att man äntligen är gravid :)
    /S

• Flisan41
    Efter regn kommer sol skrev 2017-03-24 20:53:06 följande:

Jag är 40 år och har nyligen plussat. BF 23/11. Har inte några graviditetssymptom alls. Skönt så klart, men lite tråkigt också. Man vill ju verkligen känna att man äntligen är gravid :)

/S

Några tips att dela med dig av?
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid