• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Flisan41

Definitivt!! Enligt min app ska jag ha ÄL i helgen så det är bara att tuta och köra

• Trekidzmor

Köp fytoösterogen på hälsokost affär. Samma dag du har ägglossning påbörjar du en 14 dagar lång kur med 2 st tabletter om dagen. Sköljs ner ned aloe Vera.

Lycka till!

• Flisan41

Vad är det bra för? Har aldrig hört talas om förut. Själv ska jag äta Provera dag 15-25. Tror det är nåt gulkroppshormon.

• Trekidzmor

Hittade kuren på nätet för några år sedan. Dunkade för mig. Tipsade min vännina som försökt bli gravid under 1 år. Funkade direkt för henne också. Österogenet hjälper till att göra slemhinnan tjockare antar jag, och därmed mer för ägget att fästa i?

• Anneli6805

Hej alla.ursäkta att jag hoppar in här.blivit gravid nu.fick lite av en chock med tanke på min ålder.men givetvis är jag lycklig har inget barn med min nya man.har 7barn och ett bonusbarn.är 49år och min man 35år.tror jag är i vecka 9 ungefär.har oregelbunden mens.lycka till alla.vill visa att det går fast man är äldre.kramar

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid