• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Nykär15
    Anneli6805 skrev 2017-07-22 18:43:27 följande:

Hej alla.ursäkta att jag hoppar in här.blivit gravid nu.fick lite av en chock med tanke på min ålder.men givetvis är jag lycklig har inget barn med min nya man.har 7barn och ett bonusbarn.är 49år och min man 35år.tror jag är i vecka 9 ungefär.har oregelbunden mens.lycka till alla.vill visa att det går fast man är äldre.kramar

Borde inte testen vara starkare om du är i vecka 9? Ser knappt något på bilden.
  • Anneli6805

Kan vara lite tidigare med än 9veckor.är inte riktigt säker.ena testet är kvällsurin väldigt utspädd.och de andra råkade jag doppa över max strecket..

• princess77

Grattis! Men håller med föregående,testen borde vara två skarpa linjer om du är i vecka 9.

Ta ett digitalt för säkerhets skull eller nya test på morgonen.

• 40 år och jobbar på nr 3

Hej. Är ny på sidan men kände att tråden ligger mig nära i mina funderingar

Jag är 40 år och har två barn sen tidigare och har nu en ny kille och vi vill försöka få en bebis ihop.

Jag tog ut min Mirena hormonspiral 26/6 efter ha haft den i 2 år.

Jag har inte fått någon mens ännu och jag tror att jag fick igång ägglossningen samma vecka alternativt om det var hormoner och kroppen som vaknade till efter uttaget av hormonspiralen.

Jag fick samtidigt känningar på vänstra sidan i tjejmagen och vita/slemmiga flytningar och otroligt ömma bröstvårtor. Den 10 juli fick jag en liten ljusrosa flytning men inget mer. Ömheten på vänstra sidan är fortfarande kvar typ konstant, som en molande värk. Hade vita genomskinliga flytningar även dagarna innan den 10 juli.

18 juli tog jag ett Graviditetstest som visade negativt. Har mått lite konstigt senaste tiden men vet inte om jag ska ta ett test till nu när det gått en vecka till eller om jag ska ge mensen en vecka till på att dyka upp. Vågar inte tro att jag är gravid på ett försök i min ålder.

Någon som har erfarenheter att dela med sig? Vet att vi alla är olika men vill veta iallafall ????

• Anneli6805

Jo du det kan du visst vara..behövs bara en gång.testa lite senare. En del kan ju även ha lite hormoner i urinen bara..vet en del som aldrig fått plus och ändå varit gravida.lycka till.

• Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-24 12:00:52 följande:

Hej. Är ny på sidan men kände att tråden ligger mig nära i mina funderingar

Jag är 40 år och har två barn sen tidigare och har nu en ny kille och vi vill försöka få en bebis ihop.

Jag tog ut min Mirena hormonspiral 26/6 efter ha haft den i 2 år.

Jag har inte fått någon mens ännu och jag tror att jag fick igång ägglossningen samma vecka alternativt om det var hormoner och kroppen som vaknade till efter uttaget av hormonspiralen.

Jag fick samtidigt känningar på vänstra sidan i tjejmagen och vita/slemmiga flytningar och otroligt ömma bröstvårtor. Den 10 juli fick jag en liten ljusrosa flytning men inget mer. Ömheten på vänstra sidan är fortfarande kvar typ konstant, som en molande värk. Hade vita genomskinliga flytningar även dagarna innan den 10 juli.

18 juli tog jag ett Graviditetstest som visade negativt. Har mått lite konstigt senaste tiden men vet inte om jag ska ta ett test till nu när det gått en vecka till eller om jag ska ge mensen en vecka till på att dyka upp. Vågar inte tro att jag är gravid på ett försök i min ålder.

Någon som har erfarenheter att dela med sig? Vet att vi alla är olika men vill veta iallafall ????

Jag har aldrig haft spiral så jag har tyvärr ingen erfarenhet. Men visst skulle det ju kunna vara så att det tagit sig på första ÄL! Ta nytt test om ett tag eller är det ju bara att invänta mens och sen köra på nästa cykel. Lycka till!
  • 40 år och jobbar på nr 3

Jag får ta ett nytt test igen. Kan man ha mensvärksliknande värk (molande, inte "krampont") i 3 veckor utan mens?

Nån som känner igen sig. Har för mig att med värken kom Max ett par dagar innan mesnsen.

Ska tillägga att jag inte hade mens alls under tiden med spiral.

• Nykär15
    Anneli6805 skrev 2017-07-24 13:09:57 följande:

Så här såg testet ut innan det torkat.bättre bild

Ett så svagt test har man oftast innan BIM, så troligennär du inte ens framme på 4+0. Testa med digitalt om nån dag är mitt tips :) men gravid ser du ju iaf ut att vara, grattis!
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid