• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • 40 år och jobbar på nr 3
    Flisan41 skrev 2017-08-10 11:14:07 följande:

Tror definitivt min är på G också Svullen och känningar i "tjejmagen" tyder på detta. Bim -2 så jag är inställd på detta, känns verkligen inte annorlunda än vanligt.. ställer in mig på mens och testar m dubbel dos Letrozol nästa cykel.

Flisan, vi finns här när du vill skriva av dig!!! <3
  • Brioche73

Hej

Är 44 år, väntar på mitt andra barna, försökt i typ 6 år... blev gravid 3 ggr under dem här åren men det var mkt allvarliga och sällsynta missbildningar alla 3 (ngn måste stå för statistiken).... senaste aborten var för 2,5 år sen. Efter det så tänkte vi på ivf, gjorde 2 försök och det gav inget... senaste försöket var i nov 16.

Jag vet att jag gjorde amh för knappt 3 år sen och det såg bra ut, gjorde om det ett halvår senare och det hade sjunkit drastiskt då.... läkaren på ivf sa att det såg väldigt mörkt ut för min del....efter senaste ivf försöket så började jag förlika mig med att det inte blir fler barn och jag började trivas med det på riktigt????!!! Nu är jag med barn och fattar inget!!

Tjejer, ge inte upp!

Hej tjejer.

Nu börjar ÄL närma sig för mig, jag har kört tempmätning samt kissat på stickor för att verkligen pricka in den. Är ju 2:a försöket sen spiralen åkte ut och 1:a gången som jag kommer att veta mer exakt när jag ska pricka innan ÄL.

Vilka mer har vi här som börjar närma sig ÄL?

Flisan41 skrev 2017-08-10 11:14:07 följande:

Tror definitivt min är på G också Svullen och känningar i "tjejmagen" tyder på detta. Bim -2 så jag är inställd på detta, känns verkligen inte annorlunda än vanligt.. ställer in mig på mens och testar m dubbel dos Letrozol nästa cykel.

Kom din mens?
  • Flisan41

Ja som en klocka på dag 27! Dubbel dos Letrozol denna månad. ÄL på fredag. Hoppet är det sista som överger en! Hur går det för dig?

Flisan41 skrev 2017-08-20 10:16:56 följande:

Ja som en klocka på dag 27! Dubbel dos Letrozol denna månad. ÄL på fredag. Hoppet är det sista som överger en! Hur går det för dig?

Börjar närma mig ÄL så jag försöker pricka in denn med LH stickor för att verkligen ha koll.

Det blir egentligen första gången som vi medvetet har sex runt ÄL så jag hoppas att den kommer
  • DragonWoman

Tror jag missat ägglossning denna cykeln. Var och hälsade på en väninna 1 vecka och glömde ägglossningstesten hemma såklart... Kom på idag att testa men skrikande negativt. Så antingen missat eller så är den sen alternativt uteblir för tredje gången på raken...

• DragonWoman

Cd 13.

Nån som kan detta med TSH? Kollade vad jag hade för värde sist de kollade och då låg det på 0.67 vet liksom inte om det är bra även om det var inom riktlinjerna...

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid