• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-09-13 09:55:24 följande:

Ja nu är det bara att ligga på!!!!!! Morgon och kväll

Han kommer gråta av utmattning men tänker inte missa denna chansen
  • Flisan41

Lycka till!! Själv är jag lite smådeppig för min man är bortrest vid nästa äl så det blir till att koppla bort detta med bebisförsök denna månad... Så himla segt. Nästa äl blir runt 20 oktober. Suck. Passar på nu innan dess att äta dhea som sägs ska förbättra äggkvaliteten.

• 40 år och jobbar på nr 3
    Flisan41 skrev 2017-09-13 18:56:00 följande:

Lycka till!! Själv är jag lite smådeppig för min man är bortrest vid nästa äl så det blir till att koppla bort detta med bebisförsök denna månad... Så himla segt. Nästa äl blir runt 20 oktober. Suck. Passar på nu innan dess att äta dhea som sägs ska förbättra äggkvaliteten.

Ånej vilken otur. Passa på att koppla av och "bara" var den fina kvinna du faktiskt också är!!!
  • DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-09-13 18:56:00 följande:

Dhea? Vad är det?
  • Flisan41

Tack!!

Dragonwoman: om du googlar på dhea så finns det trådar i FL där en del lyckats bli gravida genom tillskott av dhea. Det är ett hormon som finns i kroppen men som minskar med åren. När man är runt 20 har man som högst.

• Flisan41

Har ätit dhea och melatonin i ca 2 veckor nu och kan säga att jag haft en himla stark äl i dagarna! Nu är ju inte mannen hemma men det känns hoppfullt inför nästa månad! Jag fick glad gubbe dag 12.

• DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-09-22 13:43:23 följande:

Har ätit dhea och melatonin i ca 2 veckor nu och kan säga att jag haft en himla stark äl i dagarna! Nu är ju inte mannen hemma men det känns hoppfullt inför nästa månad! Jag fick glad gubbe dag 12.

Melatonin brukar man väl ta vid sömnproblem?
  • Flisan41

Ja men vissa läkare skriver ut det inför ivf. Melatonin utsöndras naturligt i kroppen på natten när man sover. Jag sover gott på det och vaknar utvilad så inga biverkningar för min del.

• DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-10-02 22:58:08 följande:

Hallå tjejer. Hur går det för er? Dragonwoman har du varit på läkarbesöket ännu?

Flisan, mår du ok i för nästa ÄL?

Hallå mensen är precis över här och nästa måndag är det dags för besöket. Ser fram emot det men även nervös... Tänk om jag får dåliga nyheter
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid