• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-08-21 16:09:51 följande:

Då borde du inte hunnit missa ÄL. Kan inte detta med tsh tyvärr...

Cd 14 och knappt synbart på ägglossningstestet. Så kan ha haft den redan i helgen eller så uteblev ägglossning helt. Tidigare har jag haft utslag på cd 11-13. Sist var ju även mensen sen 7 dagar...

Nej TSH är ju rena djungeln. Googlat lite iaf och man får så olika siffror. 1.0 eller under är kanon enlig nån och 1.5 enligt nån annan. B12 är tydligen bra men även magnesium. Kommer snart leva på tillskott
  • 40 år och jobbar på nr 3

Fick glad gubbe igår på ÄL-testet. Herregud vad vi sexade till det igår kväll, riktigt bra blev det. Vi är så sugna på att pricka in ÄL att det nästa blev komiskt men båda blev så taggade att det nästan var bästa sexet ever :)

Sov som ett barn inatt båda två så nu får vi hoppas att det tog sig. Får givetvis bli en sväng till ikväll :p

• DragonWoman

Fortfarande totalt blanka ägglossningstest så är bara att invänta bim nu och kolla efter nästa mens istället. Om det är så att ägglossning uteblivit minst 3 gånger nu, kanske en fjärde gång nästa cykel, kan jag isf kontakta kvinnohälsan eller vc för att ta prover?

• DragonWoman

Blir inte klok på vare sig min kropp eller ägglossningstest.

Detta var i förrgår. Igår var det ännu svagare, gick inte se ens skymten av ett andra streck.

Idag en markant ökning.

Är inte jätteduktig på ägglossningstest men brukar det bli så efter förmodad ägglossning? Om jag nu hade nån så skedde den i helgen som var. Kanske på äl+4 eller 5 idag.

• Flisan41

Om det blir starkare och starkare kan man väl förmoda att ÄL är på g fast senare än beräknat. Eller så är du gravid! Har hört att det kan visa sig på ÄL stickor med!

• DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-08-24 11:12:41 följande:

Om det blir starkare och starkare kan man väl förmoda att ÄL är på g fast senare än beräknat. Eller så är du gravid! Har hört att det kan visa sig på ÄL stickor med!

Får fortsätta testa isf för att se om det ökar mer. Gravid är nog garanterat uteslutet, bara lyckats mysa till det i lördags och måndags denna cykeln.
  • Flisan41

Fick glad gubbe i morse på ÄL test. Sex som ikväll borde bli ganska lagom va? Har ätit dubbel dos Letrozol denna månad och känner av ÄL jättemycket..

• 40 år och jobbar på nr 3

Kör på Flisan!!!!

Dragonwoman: kan du inte testa Clearblues digitala ägglossningstest och se om du får en klarare bild? Den talar ju om väldigt tydligt om du har LH höjning ca 24-36 timmar innan ägglossning. Jag tar även tempen varje dag för att verkligen få koll på kroppen och lägger in i appen NC.

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid