• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • 40 år och jobbar på nr 3
    Flisan41 skrev 2017-09-04 21:47:52 följande:

Hur har det gått?

Ingen mens ännu.... har inga känningar inför det heller faktiskt... Jag ger det ett par dagar till innan jag gör ett grav test.

Är sjukt trött för övrigt, vet inte om det är för att hösten är här iofs.... man letar ju alla tecken graviditet
  • DragonWoman

Jag har fått tid för att kolla äggledare äggstockarna och livmodern till att börja med sen hoppas jag även på lite prover. Nån som vet vilka som bör tas för att kolla sin fertilitet?

• Flisan41

AMH mäter väl äggreserv och sen är det väl nivåerna av östrogen och progesteron man kan kolla. Sen är det många som kollar sköldkörtelvärdena för för höga sådana kan göra det svårt att bli gravid.

• DragonWoman
    Flisan41 skrev 2017-09-06 09:53:28 följande:

AMH mäter väl äggreserv och sen är det väl nivåerna av östrogen och progesteron man kan kolla. Sen är det många som kollar sköldkörtelvärdena för för höga sådana kan göra det svårt att bli gravid.

Lika bra att köra rubbet då. Få så mycket svar som går
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-09-09 12:01:57 följande:

Testade un imorse och det blev ett plus!!! Jag är så jäkla glad, kan inte nästan tro att det är en 3:a på väg!!!

Grattis
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid