• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-10-26 22:29:08 följande:

Måste bara få skriva av mig lite, hoppas att det är ok med er.

Vi tog blodprov för NIPT-test igår och nu väntar vi på besked på tisdag efter kl 16 på vad de testet visar.

Egentligen vill jag bara låta graviditeten få ticka på naturligt men samtidigt är jag ju i riskzonen med åldern så då tog vi ett ganska enkelt beslut att ändå ta testet.

Så även om jag är i v 12 och allt ser superfint ut så njuter jag inte riktigt fullt ut tills svaren har kommit.

MEN, jag vet att ni kämpar på med massa tester och olika stimulerande preparat och jag fattar verkligen hur ni väntar på resultat av det!! Ni är grymma, vet ni det??!!

Jag förstår dig fullt ut! Håller tummarna för fina resultat för er del så kan du säkert slappna av lite mer sen! Själv inväntar jag mens och nu ska vi på semester i 2 veckor så man får lite annat att tänka på!
  • Flisan41

[quote=78137263][quote-nick]Pluttan skrev 2017-10-26 23:16:46 följande:[/quote-nick]Hej. Följt er länge. Och tror jag skrev nån gång i början av tråden men ej säker. Men får jag va med? Jag är också 40+ are. 43 nämre bestämt. Jag och min man har två gemensamma barn och sen har jag en sen tidigare förhållande. Nu har vi försökt med att få en till men tycks inte vara det lättaste. Hittills har vi försökt i 2 och ett halvt år.

Kram på er

[/

Du är så välkommen! Det är ju jag (ts) som lade denna tråd fel från början eftersom den ligger i ?gravid?forumet och inte ?planerar barn? forumet. Men det gick bra ändå! Vi har också försökt i 2 år och det är bara att konstatera att åldern tar ut sin rätt för det blir inget. Än i alla fall. Kommer försöka lite till och har ju testat medicin, hormonstimulerande och naturläkemedel..

• Pluttan

Ja usch kämpigt som tusan när åldern går emot en :( Har du barn sen tidigare flisan 41? Vad äter du för naturläkemedel? Jag har testat rosenrot tidigare och funderar på att börja med det igen. Jag har blivit gravid några gånger men får tyvärr kemiska graviditeter bara hela tiden. Sen käkar jag lite vanliga vitaminer.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Flisan41

Jag har en dotter som är 10 sedan ett tidigare förhållande. Min man har 2 barn sedan innan. Jag äter rosenrot mellan mens och äl. Sedan äter jag även dhea och melatonin. Har fått Letrozol utskrivet och tagit det två gånger men eftersom jag ägglossar på egen hand tror jag inte det har så stor effekt.

• Pluttan

Vad är dhea och melatonin och vad gör de? Är det läkare som måste skriva ut det eller?

• Flisan41

Det sägs kunna förbättra äggkvaliteten. Dhea är som högst när man är 20 och sjunker sedan med åren. Melatonin utsöndras naturligt i kroppen när man sover. Googla melatonin och fertilitet vetja! Finns även massor att läsa om dhea och fertilitet. Jag har köpt det på en sida som heter biovea.com Jag känner att i min ålder har jag inget att förlora!

• Pluttan

Verkar intressant. Ja så tänker jag med att man vill prova det man kan. Finns inte mycket att förlora på det ju. Just nu har jag börjat med rosenrot igen. Tänkte ge det iallafall ett par chanser till. Sen läste jag någonstans att bidrottninggele tydligen ska vara bra. Alltså det är en hel djungel tycker jag.

• 40 år och jobbar på nr 3

Ville bara säga att NIPT-testet visade lägsta risk på alla tester så det känns fantastiskt!!!

Fick dock en liten humör-dipp igår, typ lite nedstämd och lite frånvarande. Märkte inte det direkt själv men min sambo frågade lite försiktigt imorse och då insåg jag själv att jag faktiskt kände mig typ helt tom och off.... antar att det är helt normalt men har inte känt så tidigare. Längtar ju som bara den efter den här lilla bebisen ??

• Flisan41

Äl igen här i dagarna! Har inte ätit några tillskott denna månad. Precis hemkommen från 2 veckors solsemester.

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid