• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Flisan41

Samma som innan tyvärr det händer inte mycket... ingen graviditet i sikte. Ska ta Letrozol denna cykel. Är på dag 3 idag så har precis börjat. Hur går det själv?

• Pluttan
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-01-21 21:50:02 följande:

Hallå i tråden!!!

Hur går det för er, ser att inget skrivits sen november...???

Jag väntar på äl efter mf i vecka 5. Cd 13 idag men ännu ingen äl. Brukar i vanliga fall få äl runt cd 14. Kanske kommer senare pga mf.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • 40 år och jobbar på nr 3
    Pluttan skrev 2018-01-25 19:37:17 följande:

Jag väntar på äl efter mf i vecka 5. Cd 13 idag men ännu ingen äl. Brukar i vanliga fall få äl runt cd 14. Kanske kommer senare pga mf.

Hur mår du annars då? Kroppen behöver nog ställa om sig lite efter mf
  • Pluttan
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-02-03 09:45:30 följande:

Hur mår du annars då? Kroppen behöver nog ställa om sig lite efter mf

Jag mår okej nu. Igår på cd 25 fick jag fast smiley på cb äl-test. Haft molande värk till och från. Men tror nog snarare på att kroppen börjar förbereda för mens snarare än äl eftersom jag fick utslag så sent. Men som sagt det är bara vänta och se. Tack för du frågar.
  • U76

Jag är 42 år, vi försökte i ca 1 år, fick 3 tidigare missfall. Sen blev jag tipsad av en vän som gjort IVF att testa Borago, som hade hjälpt henne efter upprrpade missfall och jag blev gravid på direkten. Går nu in i v26. Kan varmt rekommendera de.

• Flisan41

Samma som innan... Tajmar äl varje månad men det blir inget. Har hunnit fylla 43 så det är nog tyvärr försent. Men vi har sagt att vi provar året ut iaf. Har slutat med alla vitaminer mm då det bara kostar pengar. Kör dock m Letrozol för att boosta äl. Hur går det för dig?

• Pluttan

Väntar på äl som bör komma om nån vecka ungefär :)

Hur går det för er andra? <3

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid