• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • 40 år och jobbar på nr 3
    DragonWoman skrev 2017-08-04 19:19:33 följande:

Bim +2 idag. Ingen mens och negativa tester. Suck!!! Irriterande då man vill komma förbi mens och börja försöka igen.

Har du fått din mens än?
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-06 23:36:46 följande:

Har du fått din mens än?

Nej. +5 idag.
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-08-07 06:45:52 följande:

Nej. +5 idag.

Men åh, du måste ju testa! Så nyfiken!
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-07 16:48:08 följande:

Spännande, när ska du testa dig?

Imorgon. Funderar på om min ägglossning ev varit senare eller uteblivit helt.
    DragonWoman skrev 2017-08-07 16:54:42 följande:

Imorgon. Funderar på om min ägglossning ev varit senare eller uteblivit helt.

Har du testat dig än?
  • DragonWoman

Negativt igår. Bim+7 idag. Nån som vet hur länge man ska vänta med att kontakta gyn eller nått för att kolla varför?

DragonWoman skrev 2017-08-09 07:00:01 följande:

Negativt igår. Bim+7 idag. Nån som vet hur länge man ska vänta med att kontakta gyn eller nått för att kolla varför?

Jag tycker du kan ringa ändå, oavsett om det inte är något annat än en avvikelse. Skönt att få prata med nån som hanterar dessa saker dagligen :)
  • Flisan41

Tror definitivt min är på G också Svullen och känningar i "tjejmagen" tyder på detta. Bim -2 så jag är inställd på detta, känns verkligen inte annorlunda än vanligt.. ställer in mig på mens och testar m dubbel dos Letrozol nästa cykel.

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid