• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • hmittilivet
    Nykär15 skrev 2017-07-28 00:26:14 följande:
    För oss tog det 15 månader, hade under den tiden ett tidigt mf i v 5 och ett MA i v 13...
    Hej, jag fyller 43 i höst, väntar nu mitt sjätte barn (sambon sitt andra). Vi tog ut hormonspiralen i december och försökte drygt ett halvår innan det tog sig. Med de andra barnen gick det fort att bli gravid förutom med tvillingarna då jag oxå hade hormonspiral innan ( det tog 7 månader då). Lycka till!!!
  • hmittilivet
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 23:26:16 följande:

Hur länge har alla i denna tråd som är över 40 år försökt att bli gravida förresten?

Hej, jag fyller 43 i höst, väntar nu mitt sjätte barn (sambon sitt andra). Vi tog ut hormonspiralen i december och försökte drygt ett halvår innan det tog sig. Med de andra barnen gick det fort att bli gravid förutom med tvillingarna då jag oxå hade hormonspiral innan ( det tog 7 månader då). Lycka till!!!
  • hmittilivet
    För oss tog det 15 månader, hade under den tiden ett tidigt mf i v 5 och ett MA i v 13...
    Förlåt, råkade citera ditt svar istället för trådstartarens!
  • 40 år och jobbar på nr 3
    hmittilivet skrev 2017-07-29 05:20:56 följande:

Tack för ditt svar. Känns som att jag är lite för nojjig alldeles för tidigt. Har bara varit spirallös i 5 veckor, antar att jag får ha lite tålamod.

Är just nu mest fundersam över att mensen/ägglossningen inte kommer igång

Tack Nykär 15. Jag får ha lite tålamod antar jag
  • Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 22:31:13 följande:

Ursäkta frågan, förstår att du svarat på den redan men tråden är lång.

Hur länge har du försökt att bli gravid? Har du mens som vanligt? Ser att du börjat med tabletter, tog det lång tid att få tid till det?

Ja det börjar närma sig 2 år som vi försökt nu... Jag har enbart gjort en utredning av mig själv som visar att jag ägglossar på egen hand och inga sänkta hormonvärden som eventuellt skulle tyda på att jag är på väg in i klimakteriet vilket jag trodde då mensen blivit lite oregelbunden och sparsam. Det kan ju såklart vara dålig kvalitet på äggen pga ålder. Eller nåt annat. Tog inte lång tid att få Letrozol utskrivet. Har testat det två cykler utan resultat. Denna cykel äter jag enbart RR och har beräknad ÄL i morgon. Har inte gjort något ÄL test idag men hoppas på glad gubbe då jag har både känningar och sekret.
  • DragonWoman

Minns inte om jag skrivit tidigare här men men...

41 och har nu försökt 6 månader att bli gravid igen efter missfall. Tuggat rosenrot, Q10 och använder fertilitetsmonitor. Nada zipp zero. Lyckats få "fina" spökstreck på cb early några gånger så de testen kan slänga sig i väggen nu

Tänkte paus monitorn nu och enbart använda vanliga stickor... Billigare med

DragonWoman skrev 2017-07-29 14:57:46 följande:

Minns inte om jag skrivit tidigare här men men...

41 och har nu försökt 6 månader att bli gravid igen efter missfall. Tuggat rosenrot, Q10 och använder fertilitetsmonitor. Nada zipp zero. Lyckats få "fina" spökstreck på cb early några gånger så de testen kan slänga sig i väggen nu

Tänkte paus monitorn nu och enbart använda vanliga stickor... Billigare med

Kämpa på! Jobbigt med spökstreck när viljan till en liten är positiv.

Jag kör med Natural Cycle, enligt den så har jag haft ägglossning precis, hurra i såfall :) Hade även sex samtidigt.
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid