• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • 40 år och jobbar på nr 3
    DragonWoman skrev 2017-07-29 14:57:46 följande:

Minns inte om jag skrivit tidigare här men men...

41 och har nu försökt 6 månader att bli gravid igen efter missfall. Tuggat rosenrot, Q10 och använder fertilitetsmonitor. Nada zipp zero. Lyckats få "fina" spökstreck på cb early några gånger så de testen kan slänga sig i väggen nu

Tänkte paus monitorn nu och enbart använda vanliga stickor... Billigare med

Kämpa på! Jobbigt med spökstreck när viljan till en liten är positiv.

Jag kör med Natural Cycle, enligt den så har jag haft ägglossning precis, hurra i såfall :) Hade även sex samtidigt.
  • Flisan41

Glad gubbe igår. Då passade vi på. Ikväll blir det inget... Mannen för trött. Är det för sent imorgon tro??

Flisan41 skrev 2017-07-31 00:08:31 följande:

Glad gubbe igår. Då passade vi på. Ikväll blir det inget... Mannen för trött. Är det för sent imorgon tro??

Jag undrar hur männen mår med denna stress att leverera på dagen...... min kille är villig men vi har inte jobbat på så länge än, jag hoppas det håller i sig.

Jag håller hur som helst tummarna för er
  • Nykär15
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-31 08:19:11 följande:

Jag undrar hur männen mår med denna stress att leverera på dagen...... min kille är villig men vi har inte jobbat på så länge än, jag hoppas det håller i sig.

Jag håller hur som helst tummarna för er

Min tog det bra, vi har ändå sex dagligen så blev inte nåt jobbigt på det sättet eftersom vi har det för vi gillar det :)
    Nykär15 skrev 2017-07-31 11:09:48 följande:

Min tog det bra, vi har ändå sex dagligen så blev inte nåt jobbigt på det sättet eftersom vi har det för vi gillar det :)

Samma här, detta verkar snarare trigga mer :P
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-30 09:48:46 följande:

Kämpa på! Jobbigt med spökstreck när viljan till en liten är positiv.

Jag kör med Natural Cycle, enligt den så har jag haft ägglossning precis, hurra i såfall :) Hade även sex samtidigt.

Negativt test idag så inväntar mensen och nytt försök nästa cykel... Monitorn får samla damm nu.

Natural Cycle, vad är det?
  • Semlan1974

Hej, jag är 42 år och nu väntar vi en sladdis i januari. Våra två barn är 9 och 12 år. Det tog 4 månader för mig att bli gravid denna gång och mitt tips är att ta bisolvon före ägglossningen. Det är en hostmedicin men den kan påverka så att slemmet i livmoderhalsen blir mer lättsimmat för spermierna. Detta är ngt jag läst på nätet och vi testade detta när vi gjorde vår 9-åring (den gången tog det 6 mån) och även då tog det sig efter ägglossning + bisolvon. Kan naturligtvis varit slumpen också. Hoppas det ordnar sig för er.

DragonWoman skrev 2017-07-31 15:21:25 följande:

Negativt test idag så inväntar mensen och nytt försök nästa cykel... Monitorn får samla damm nu.

Natural Cycle, vad är det?

Det är en app som du lägger in din motemperatur u varje dag och även när du har mens, sex, nidblödning etc. Sen räknar den ut när du har ägglossning, var du är i cykeln etc. Finns många appar som har detta men denna är svensk och har fått bra kritik världen över.

Du får diagram och bra översikter och med hjälp av denna behöver man inte använda hormonbaserade preventivmedel om man inte vill bli gravid och vill du bli gravid ger den dig heads up på när ägglossningen är på g osv slipper dyra tester i och med att tempen kartläggs.

Nu låter det som jag säljer denna app men en vän tipsade mig och jag tycker den känns bra. Her grym koll på min kropp!

Hur ligger alla till i den här gruppen just nu?

När var senaste ÄL och är det någon som har gått över BIM?

Några har väl plussat, går allt bra för er, hur mår ni?

Jag hade ÄL den 27/7 och har BIM -5 så nedräkning i en vecka till för att våga börja bli pirrig och hoppas på plus :)

• DragonWoman

Bim +2 idag. Ingen mens och negativa tester. Suck!!! Irriterande då man vill komma förbi mens och börja försöka igen.

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid