• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • 40 år och jobbar på nr 3
    DragonWoman skrev 2017-08-04 19:19:33 följande:

Bim +2 idag. Ingen mens och negativa tester. Suck!!! Irriterande då man vill komma förbi mens och börja försöka igen.

Ja det förstår jag! Mensen är ju helt värdelös att vänta på inbär sits. Suck, jag tänker på dig

<3
  • DragonWoman
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-04 21:56:16 följande:

Ja det förstår jag! Mensen är ju helt värdelös att vänta på inbär sits. Suck, jag tänker på dig

<3

Förra cykeln kom den 2 dagar tidigare och nu är den sen. Fattar inte vad kroppen håller på med Tack <3

Btw, nån här som testat ägglossningstest och graviditetstest från wish? Hiss eller diss?
  • Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-04 17:56:22 följande:

Hur ligger alla till i den här gruppen just nu?

När var senaste ÄL och är det någon som har gått över BIM?

Några har väl plussat, går allt bra för er, hur mår ni?

Jag hade ÄL den 27/7 och har BIM -5 så nedräkning i en vecka till för att våga börja bli pirrig och hoppas på plus :)

Jag hade ÄL 30 juli tror jag och Bim 12 aug. Så nästa lördag alltså. En vecka när man ska försöka tänka på annat mao.. Men jag har inga större förhoppningar med tanke på min ålder och hur länge vi försökt.
  • Nykär15

Jag hade ÄL den 27/7 och har BIM -5 så nedräkning i en vecka till för att våga börja bli pirrig och hoppas på plus :)

Jag är i vecka 21+6 idag, känns galet och fantastiskt att ha kommit en bit nu, men helt trygg är jag nog inte förrän jag har en liten levande bäbis i min famn...längtar nåt så galet! Har fortfarande svårt att ta in att vi faktiskt lyckades bli gravida, väntade ju mensen för att stimuleras för ivf...ibland vill livet annorlunda och jag är så tacksam. <3

Hoppas ni alla får uppleva samma lycka snart, ge inte upp!!
  • zasu

Fyller 44 år om några veckor och är gravid 16+4 idag med mitt första barn. Naturligt gravid. Vågar knappt tro det efter alla missfall och försök. Det går i alla fall att lyckas med lågt amh och hög ålder. Önskar alla lycka till!
  • Clemmy

Hej!

Jag är 42 och naturligt gravid med mitt fjärde barn i v 33. Önskar er alla som försöker all lycka till!! Jag läste att någon ovan använt slemlösande hostmedicin och blivit gravid och så var det även för mig de sista två graviditeterna.

• Nykär15
    Anneli6805 skrev 2017-07-24 10:03:10 följande:

Kan vara lite tidigare med än 9veckor.är inte riktigt säker.ena testet är kvällsurin väldigt utspädd.och de andra råkade jag doppa över max strecket..

Hur går det för dig? Testat nåt mer och sett ökning?
    Flisan41 skrev 2017-08-05 10:51:13 följande:

Jag hade ÄL 30 juli tror jag och Bim 12 aug. Så nästa lördag alltså. En vecka när man ska försöka tänka på annat mao.. Men jag har inga större förhoppningar med tanke på min ålder och hur länge vi försökt.

Åh Flisan <3 det kommer, det tar bara tid!!!! Vi ser hur det ser ut om en vecka!

Skit, jag fick mens idag! Dock 3 dagar för tidigt enligt NC.... Känns ändå ok med tanke på att det var första mensen efter uttaget av spiralen men lite jobbigt är det ändå när jag inser att varje mens framöver kommer vara ett dåligt tecken....

Jag vet inte faktiskt vad som är "snittet" i min ålder på hur länge man ska försöka. Känns lite löjligt att ringa på måndag till Kvinnokliniken för att det inte blev nåt på första försöket, när ringer man tidigast. Någon som vet eller har erfarenhet?

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid