• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • MammaPippi
    Nykär15 skrev 2017-04-19 14:00:16 följande:

Åhh härligt! Tänkte med göra NIPT 10+0, ska bara få se liten på VUL först, sen bokar vi tid för det. 

Tar det två veckor för att få svaret eller vad sa dom?

Precis, eller någon dag till ev - beror lite på var de skickar provet.
  • Flisan41

Ingen av er som lyckats bli gravida som har en karta Letrozol över och som kan tänka sig att sälja den t mig??Min läkare vill inte skriva ut mer då han menar att jag troligtvis ägglossar på egen hand, men som jag ser det har jag inget att förlora på att prova igen samt att " få en extra skjuts". Känns som att det är nu eller aldrig!

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-21 10:17:56 följande:

Ingen av er som lyckats bli gravida som har en karta Letrozol över och som kan tänka sig att sälja den t mig??Min läkare vill inte skriva ut mer då han menar att jag troligtvis ägglossar på egen hand, men som jag ser det har jag inget att förlora på att prova igen samt att " få en extra skjuts". Känns som att det är nu eller aldrig!

Tyvärr inte...jag gick på Bemfola-sprutor sista gången jag stimulerades (och de vågar jag inte överlåta då det ju är något du inte testat), i stället för Letrozol då jag hade provat det tre gånger utan framgång. 

Nu när jag väl blev gravid körde vi ingenting, tog bara rosenrot fram till ÄL. Det är faktiskt rosenrot som har funkat alla tre gånger jag vart gravid sista året. Kanske något du kan testa om du inte får tag i Letrozol? 

• Flisan41

Ja det får väl bli något sådant om jag inte lyckas få tag på det på annat sätt...

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-21 11:40:18 följande:

Ska man äta det hela tiden eller bara fram till Äl?

Ja bara fram till ÄL, jag brukar sluta ca dagen före ÄL, när jag börjar få stegring men inte har fullt positivt. Med digitalt slutade jag på blinkande gubbe, dagen efter slog den om till fast. 
  • Flisan41

Mensen kom idag så idag börjar jag med RR två tabletter om dagen. Den 23:e ska jag träffa läkare och få Letrozol utskrivet för att prova nästa cykel.

• Flisan41

Någon som vet ifall man kan få ÄL tidigare när man äter RR? Har gjort ÄL test 3 dagar i rad nu men inget utslag... eftersom jag hade ÄL känning tidigare i veckan börjar jag tro att ÄL kommit tidigare pga rosenroten då kontrollstrecket blivit svagare och svagare sedan jag började testa... I så fall har ÄL kommit dag 8-9 i cykeln?? Brukar ha 13-14 i vanliga fall.

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-05-13 13:49:16 följande:

Någon som vet ifall man kan få ÄL tidigare när man äter RR? Har gjort ÄL test 3 dagar i rad nu men inget utslag... eftersom jag hade ÄL känning tidigare i veckan börjar jag tro att ÄL kommit tidigare pga rosenroten då kontrollstrecket blivit svagare och svagare sedan jag började testa... I så fall har ÄL kommit dag 8-9 i cykeln?? Brukar ha 13-14 i vanliga fall.

Nej äl har aldrig kommit tidigare för mig iaf med RR.

Tänk på att inte ta RR sen om du börjar med Letrozol, då ska man inte mixtra något på egen hand.
  • Flisan41

Nej denna månad äter jag inte Letrozol bara RR! Då kanske jag inte har haft nån ÄL alls..

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid