• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-02 12:28:43 följande:

Grattis!!! Så himla kul!!! ????

Flisan41 skrev 2017-04-02 13:20:04 följande:

Skulle vara en smiley, inga frågetecken!

Tack snälla! Kan fortfarande inte ta in det...tror det blir mer verkligt när jag kommit lite längre. Jag vågar nog inte heller njuta fullt ut förrän vi kommer förbi v 13 då vår lilla dog sist...men försöker vara positiv, vi pratar med det lilla livet därinne och säger att vi längtar efter och älskar det och att det ska växa bra. Hjärta 
    Man kan inte annat än att hoppas att det äntligen är vår tur denna gången...tredje gången gillt. 

I morgon på 4+0 ska jag ta ett digitalt, sen testar jag inget mer. Snälla, håll alla tummar ni kan för oss! 

• Flisan41

Nu fick jag mens 6 dagar för tidigt!! Har aldrig hänt förut. Och hela veckan har jag haft som nervryckningar i nedre delen av magen på vänster sida. Man undrar ju vad som händer...

• Flisan41

Hur har det gått för er som lyckats bli gravida? Och er andra med för den delen?

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-18 11:34:28 följande:

Hur har det gått för er som lyckats bli gravida? Och er andra med för den delen?

Här går det bra hoppas jag :) v 5+6 idag. Längtar till första VUL som blir 8+1

Hur går det för dig? Fortsatte mensen? Är det dags för ny äl?
  • MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-04-18 11:34:28 följande:

NIPT igår ;) 10+0 igår och UL som visade livlig liten krabat! 
    Hoppas illamåendet ska gå över snart.. bara gått ner 1kg sen start tack och lov dock...Känns som att man blir proppmätt av bara ingenting. 
  • Nykär15
    MammaPippi skrev 2017-04-19 11:32:44 följande:
    NIPT igår ;) 10+0 igår och UL som visade livlig liten krabat! 
    Hoppas illamåendet ska gå över snart.. bara gått ner 1kg sen start tack och lov dock...Känns som att man blir proppmätt av bara ingenting. 

Åhh härligt! Tänkte med göra NIPT 10+0, ska bara få se liten på VUL först, sen bokar vi tid för det. 

Tar det två veckor för att få svaret eller vad sa dom?

• Flisan41
    Nykär15 skrev 2017-04-18 19:09:10 följande:

Här går det bra hoppas jag :) v 5+6 idag. Längtar till första VUL som blir 8+1

Hur går det för dig? Fortsatte mensen? Är det dags för ny äl?

Japp den kom som sagt sex dagar för tidigt så antingen kunde det vara ett jättetidigt missfall eller så är jag på väg in i förklimakteriet (!) Jag ringde gyn och frågade. Har ny tid för prover nästa vecka. Om det skulle vara det sistnämnda så minskar ju chansen att bli gravid naturligt såklart. Jag är ju 42 så jag är för gammal för ivf i Sverige iaf... Men jag ska nog prova Letrozol en omgång till iaf. Har precis haft äl och väldigt tydliga känningar. Mannen bortrest på äl dagen men dagarna innan hann vi med iaf

Spännande med ul! Å vad jag önskar få uppleva det en gång till! Håller tummar att allt ser bra ut och även med nipt!
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-04-19 19:27:36 följande:

Japp den kom som sagt sex dagar för tidigt så antingen kunde det vara ett jättetidigt missfall eller så är jag på väg in i förklimakteriet (!) Jag ringde gyn och frågade. Har ny tid för prover nästa vecka. Om det skulle vara det sistnämnda så minskar ju chansen att bli gravid naturligt såklart. Jag är ju 42 så jag är för gammal för ivf i Sverige iaf... Men jag ska nog prova Letrozol en omgång till iaf. Har precis haft äl och väldigt tydliga känningar. Mannen bortrest på äl dagen men dagarna innan hann vi med iaf

Spännande med ul! Å vad jag önskar få uppleva det en gång till! Håller tummar att allt ser bra ut och även med nipt!

Dagarna innan äl är ju viktigast, så ni har nog prickat det bra! Håller tummarna att det inte är förklimakteriet :/

Ja känslan att kanske få uppleva en förlossning och en liten nyfödd är obeskrivlig, men känns så långt bort ännu. Många steg att ta sig förbi. Men tog iaf nytt digitalt idag, två veckor sen sist och då fick jag 2-3, idag fick jag 3+, verkligen lättnad.
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid