• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Flisan41

Nej, tips hur du lyckades bli gravid vid 40! Själv har jag/vi försökt i 2 år naturligt, förutom ett par kurer m Pergotime!

• Nykär15

Uppstart för IVF närmar sig för vår del....på onsdag nästa vecka väntas mensen dra igång och på torsdagen börjar vi isf med sprutorna. 

Har testat tre omgångar Letrozol + Ovitrelle och en cykel med Bemfola sprutor + Ovitrelle....utan framgång. 

Just nu är vi i en helt ostimulerad cykel inför IVF, en pausmånad från allt. Har såklart prickat ÄL som alla andra månader, men inväntar nu att ta nästa steg. Har varit riktigt skönt. Ser fram emot att starta upp IVF:en!

Är på ÄL+8 idag.

• Efter regn kommer sol
    Efter regn kommer sol skrev 2017-03-30 08:36:46 följande:
    Tips på graviditetssymtom? :)
    Flisan41 skrev 2017-03-30 12:51:31 följande:

Nej, tips hur du lyckades bli gravid vid 40! Själv har jag/vi försökt i 2 år naturligt, förutom ett par kurer m Pergotime!

Aha, sorry :)
    För oss funkade det efter nästan ett halvår. Tänkte de två sista månaderna att jag nog är för gammal. Och så har jag ju tre sedan tidigare så jag var nog inte så stressad. Började tänka på fördelarna med att inte börja om på nytt. Kanske var det? Att jag slutade att jaga efter ett plus. Jag önskar dig lycka till och håller tummarna för att du också plussar snart :)

• Nykär15

Är fortfarande i chock! Igår på äl+9 fick vi positivt på Testlagrets! Skulle börja med ivf på onsdag nästa vecka! Skakade, grät omvartannat...så lycklig! Och livrädd...

Testade då molvärken kom rejält på kvällen innan, nåt kändes annorlunda. Men aldrig nånsin sett plus så tidigt. Imorse var jag livrädd för att testa...se om det ökat. Det hade det, och hoppas nu innerligt att det fortsätter...

Ägget släppte dagen innan min 40-årsdag, vilken fantastisk gåva <3

Dagens test på ÄL+10:

• Efter regn kommer sol
    Nykär15 skrev 2017-04-01 08:36:40 följande:

Är fortfarande i chock! Igår på äl+9 fick vi positivt på Testlagrets! Skulle börja med ivf på onsdag nästa vecka! Skakade, grät omvartannat...så lycklig! Och livrädd...

Testade då molvärken kom rejält på kvällen innan, nåt kändes annorlunda. Men aldrig nånsin sett plus så tidigt. Imorse var jag livrädd för att testa...se om det ökat. Det hade det, och hoppas nu innerligt att det fortsätter...

Ägget släppte dagen innan min 40-årsdag, vilken fantastisk gåva <3

Dagens test på ÄL+10:

Superdupergrattis!! Vad roligt :)
  • Nykär15
    Efter regn kommer sol skrev 2017-04-01 08:41:11 följande:

Superdupergrattis!! Vad roligt :)

Tack snälla!! <3
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid