• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-01-30 22:02:13 följande:

Förlåt, men vad betyder AMH?

Äggreserv är det man ser på AMH-prov :)
  • Flisan41

Hur går det för alla? Jag har äl i helgen. Försöker utan medicin denna månad. Nästa månad blir det Letrozol (tjatat) om det inte blir ngt. Har inte så jättestora förhoppningar tyvärr..

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-01 22:21:04 följande:

Hur går det för alla? Jag har äl i helgen. Försöker utan medicin denna månad. Nästa månad blir det Letrozol (tjatat) om det inte blir ngt. Har inte så jättestora förhoppningar tyvärr..

Jag är på ÄL+5, så mitt i den långa väntan! Har ju tagit Ovitrelle med som gör att jag ev inte kan testa så tidigt som jag brukar, jag brukar börja på ÄL+10 ett test, det är den dagen jag alltid sett något innan. Men ska ta ett test på ÄL+8 för att se om HCG har gått ut ur kroppen, den ska sitta i upp till 10 dagar och då är det 10 dagar sen jag tog den. Så hoppas det är blankt då, annars börjar det bli svårt för mig att urskilja vad som är vad..men från ÄL+12 ska det vara säkert iaf att testa då sprutan inte ska sitta i så länge som 14 dagar. Det har redan sjunkt, tog ett test igår.

Skönt du får Letrozol nästa gång om det inte tar sig, själv 'har jag haft tre omgångar av det och tar det sig inte denna så kommer vi köra på enbart sprutor nästa cykel...läskigt, så jag hoppas innerligt att det tagit sig denna gången!

• MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-02-01 22:21:04 följande:

BIM på söndag tror jag.. ska hålla mig och testa.. men det är ju sååå svårt!
  • Nykär15
    MammaPippi skrev 2017-02-02 10:48:31 följande:
    BIM på söndag tror jag.. ska hålla mig och testa.. men det är ju sååå svårt!
    Har du några känningar? Så spännande!
  • MammaPippi
    Nykär15 skrev 2017-02-02 10:53:47 följande:
    Har du några känningar? Så spännande!
    Nja - nog mest inbillning ;) .. Vill inte ta ut ngt i förskott då det har gått så många månader med neg gravtest.
  • Nykär15
    MammaPippi skrev 2017-02-02 11:28:16 följande:
    Nja - nog mest inbillning ;) .. Vill inte ta ut ngt i förskott då det har gått så många månader med neg gravtest.
    Vet hur det är...var sjukt skengravid förra cykeln, men var absolut ingenting förstås...men för mig är det Lutinus som ger en massa känningar med, ska börja med det i morgon så vet ju att jag inte kan lita på något pga det. Men fram till nu kan jag iaf inte avläsa varken bu eller bä...i morgon är det ÄL+6 och är ju lite tidigt känna nåt med...brukar ha känningar från ÄL+8 ungefär men då har ju progesteronet börjat kicka in så bara vänta o se...
  • Flisan41

Håller tummar och tår för dig! Jag gjorde just ett clearblue ägglossningstest och fick glad gubbe Frågan är om det bästa är att ligga varje dag några dagar framåt eller fortsätta varannan?

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-02 14:57:07 följande:

Håller tummar och tår för dig! Jag gjorde just ett clearblue ägglossningstest och fick glad gubbe Frågan är om det bästa är att ligga varje dag några dagar framåt eller fortsätta varannan?

Man ska inte göra förändringar runt ÄL utan ha regelbundet sexliv, kör ni varje dag och ni inte brukar det så kommer det vara färre antal i varje sats, så bättre ni kör varannan isf. Så säger min gyn iaf! Vi har normalt sett varje dag så vi kör varje nu och kan göra det eftersom vi vet att mannens spermaprov var bra. 
Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid