• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Pluttan

Hej ts! Här är en till 40 + are som försöker få till en liten till :) Väntar på ägglossning efter ett tidigt missfall.

Skulle va kul att följas åt om du har lust. Vi har försökt i 21 månader nu.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Lia4
    Jag är bara jag skrev 2016-12-27 11:40:53 följande:

Dummaste jag läst på länge! Men det är säkert bättre enligt dig att vara 17, inte ha en pappa till barnet, hoppat av gymnasiet, bo hemma hos föräldrarna, sakna egen inkomst och röka-huvudsaken man gubevare inte råkat passera 40!

Rätt onödigt att klanka ner på mammor var de än befinner sig i livet. De flesta har nog ändå sina barns bästa i åtanke.

Tyvärr är ju ägglossning ingen garanti för att bli gravid då äggen även blir av sämre och sämre kvalitet ju äldre man blir.

Lycka till i alla fall ts.
  • Pluttan
    Efter regn kommer sol skrev 2017-01-18 13:27:48 följande:

Hej!

Här har du en 40 plussare till ;) Är inne på fjärde försöket nu. BIM den 20:e

Har tre barn sedan tidigare.

/S

Då håller jag tummarna för dig!

Själv fick jag tyvärr mitt tredje tidiga missfall i rad igår :(
  • Kasperina

Har du gjort någon kontroll?
    Jag har varit tvärtom, första barnet tog totalt 19 försök inkl 2 missfall, var 35 när vi började. Andra barnet tog två försök inklusive ett ma, då började jag precis innan jag fyllde 41.

Den enda åtgärd som gjordes var att jag opererade bort en trasig äggledare i samband med det andra mf:et.

Lycka till!

• Flisan41

Har fått pergotime utskrivet och åt dubbel dos denna månad med start dag 5-9. Har haft pms "från helvetet" i en vecka nu med ömma bröstvårtor, mensvärk, humörsvängningar mm. Värre än vanligt. Hade sex 2 dagar innan äl och samma dag som lh-stegring enl ägglossningstest. Jag hoppades ändå att det kunde vara gravidsymptom men när jag varit och tränat förut kom en ljusrosa flytning så jag antar mensen är på g...

• Pluttan
    Flisan41 skrev 2017-01-22 18:43:29 följande:

Har fått pergotime utskrivet och åt dubbel dos denna månad med start dag 5-9. Har haft pms "från helvetet" i en vecka nu med ömma bröstvårtor, mensvärk, humörsvängningar mm. Värre än vanligt. Hade sex 2 dagar innan äl och samma dag som lh-stegring enl ägglossningstest. Jag hoppades ändå att det kunde vara gravidsymptom men när jag varit och tränat förut kom en ljusrosa flytning så jag antar mensen är på g...

Hur går det? Håller tummarna för att flytningarna upphör så att inte mensen kommer. Själv har jag slutat blöda och plussade svagt på clearblue i morse. Så är inte helt säker på om det är missfall ändå.
  • Flisan41

Så tråkigt att du fått MF... och 3 ggr. Beklagar verkligen! Det kan ju finnas gravidhormon kvar efteråt, om det är därför du fått positivt på grav test. Om du nu inte är gravid förstås! Håller tummar och tår. Testat progesteron?

• Flisan41

Jag tror tyvärr inte det blivit något för min del denna månad heller... tror det är mensen som är på g. Funderar på att testa bisolvon innan nästa äl. Jag ska hoppa över Pergo denna gång.

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid