• Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Hej! Jag är 41 och har en dotter som är 9. Har en ny man som har två barn sedan innan. Vill så gärna ha ett barn till men känner att tiden rinner ifrån mig! Har använt ägglossningstester ett bra tag, och fick glad gubbe två dagar senast och vi hade då sex både dagen innan, dagarna med glada gubbar och dagarna efter. Mensen kom idag.. Blir lika besviken varje gång. Jag vet att det är svårare i min ålder men jag tycker vi prickar in ÄL varje månad och ändå händer inget! Vi har försökt naturligt i 1 1/2 år. Med min dotter blev jag gravid på första försöket. Då var jag 33. Någon som känner igen sig? Jag kan tillägga att jag tjatat mig till två kurer med Pergotime trots att jag ägglossar på egen hand. Detta har dock inte hjälpt. Tips någon?

• Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid
  • Flisan41

Lycka till! Själv ska jag boka ny läkartid efter mensen är slut. Vill mäta mina slemhinnor då jag får för mig att de är tunna... Blöder lite och enbart i 4 dagar. Och så får han väl ta alla tester och värden igen..

• Nykär15

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 

• Flisan41

Vad är det för sprutor du får? Låter ju som superbra förutsättningar ju! Håller tummarna!

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-20 16:13:11 följande:

Vad är det för sprutor du får? Låter ju som superbra förutsättningar ju! Håller tummarna!

Bemfola är sprutor för att mogna äggen, de innehåller även LH vilket är bra för sekretet i livmodern. Så jag hoppas detta ska funka eftersom det inte blev nåt på ¨tre omgångar Letrozol. 

Läs på FASS så ser du lite mer. Är liknande Menopur som även det används vid IVF. Jag får bara 75IE som gör att bara ett ägg ska mogna, gör man IVF kan man ligga på runt 225IE eller mer i dos för då vill man att flera blåsor ska mogna före äggplock. 

Ja snart börjar den långa väntan till BIM. Man får lite förnyat hopp med ny medicin förstås, men blivit besviken så många gånger nu att jag knappt vågar att hoppas alls...

• Flisan41

Jag vet känslan så väl... Dagarna segar sig fram. Denna månad tog jag ingen medicin men fick utslag på äl-test och vi sexade loss från den dagen jag fick utslag och tre dagar framåt. Sen går man ju och hoppas men nä... ingenting... Det blir Letrozol vid nästa mens nu! Har ju inte provat det innan, bara Pergotime. Jag hoppas dagarna går fort nu fram till bim för din del. Man försöker ju tänka på annat men det är ju omöjligt nästan Om några månader fyller jag 42 och jag har sagt att vi fortsätter försöka till dess, sedan ger jag nog upp tror jag...

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-02-21 10:01:52 följande:

Jag vet känslan så väl... Dagarna segar sig fram. Denna månad tog jag ingen medicin men fick utslag på äl-test och vi sexade loss från den dagen jag fick utslag och tre dagar framåt. Sen går man ju och hoppas men nä... ingenting... Det blir Letrozol vid nästa mens nu! Har ju inte provat det innan, bara Pergotime. Jag hoppas dagarna går fort nu fram till bim för din del. Man försöker ju tänka på annat men det är ju omöjligt nästan Om några månader fyller jag 42 och jag har sagt att vi fortsätter försöka till dess, sedan ger jag nog upp tror jag...

Ja tiden går segt! Jag är 40 år så har ju inte heller all tid i världen..men vi försöker nog ett par år till iaf, mitt AMH är ju bra iaf. VI ska köra IVF i april privat så har detta och ett försök till innan vi börjar där. Är svårt ge upp sina egna försök och gå på ett dyrare alternativ...hade hoppats det skulle funka igen. Var ju ändå gravid två ggr förra året och gick till v 13 med sista...så vi kan ju bli gravida, men nu har det vart svårt efter det...

Har rätt fullt upp både på jobbet och privat just nu så det är skönt, tiden går relativt snabbt ändå Glad

• Flisan41

Wow!!! Grattis!!! Så himla roligt och hoppingivande!! Dubbelkur Letrozol gjorde susen alltså???

• MammaPippi
    Flisan41 skrev 2017-03-07 13:15:37 följande:

Wow!!! Grattis!!! Så himla roligt och hoppingivande!! Dubbelkur Letrozol gjorde susen alltså???

Yes! En kur Pergo, och två letrozol tog det... så det kan funka ! Trots jättelågt AMH ..
  • Flisan41

Så spännande!!!Hur långt efter bim testade du? Hade du symptom innan? Jag ska börja med Letrozol nästa mens om det inte tagit sig den här gången (heller).

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid