• Pluttan

41 år och försöker bli gravid

Hej ts! Här är en till 40 + are som försöker få till en liten till :) Väntar på ägglossning efter ett tidigt missfall.

Skulle va kul att följas åt om du har lust. Vi har försökt i 21 månader nu.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    Efter regn kommer sol skrev 2017-01-18 13:27:48 följande:

Hej!

Här har du en 40 plussare till ;) Är inne på fjärde försöket nu. BIM den 20:e

Har tre barn sedan tidigare.

/S

Då håller jag tummarna för dig!

Själv fick jag tyvärr mitt tredje tidiga missfall i rad igår :(
  • Pluttan
    Flisan41 skrev 2017-01-22 18:43:29 följande:

Har fått pergotime utskrivet och åt dubbel dos denna månad med start dag 5-9. Har haft pms "från helvetet" i en vecka nu med ömma bröstvårtor, mensvärk, humörsvängningar mm. Värre än vanligt. Hade sex 2 dagar innan äl och samma dag som lh-stegring enl ägglossningstest. Jag hoppades ändå att det kunde vara gravidsymptom men när jag varit och tränat förut kom en ljusrosa flytning så jag antar mensen är på g...

Hur går det? Håller tummarna för att flytningarna upphör så att inte mensen kommer. Själv har jag slutat blöda och plussade svagt på clearblue i morse. Så är inte helt säker på om det är missfall ändå.
  • Pluttan

Hej. Följt er länge. Och tror jag skrev nån gång i början av tråden men ej säker. Men får jag va med? Jag är också 40+ are. 43 nämre bestämt. Jag och min man har två gemensamma barn och sen har jag en sen tidigare förhållande. Nu har vi försökt med att få en till men tycks inte vara det lättaste. Hittills har vi försökt i 2 och ett halvt år.

Kram på er

• Pluttan

Ja usch kämpigt som tusan när åldern går emot en :( Har du barn sen tidigare flisan 41? Vad äter du för naturläkemedel? Jag har testat rosenrot tidigare och funderar på att börja med det igen. Jag har blivit gravid några gånger men får tyvärr kemiska graviditeter bara hela tiden. Sen käkar jag lite vanliga vitaminer.

• Pluttan

Vad är dhea och melatonin och vad gör de? Är det läkare som måste skriva ut det eller?

• Pluttan

Verkar intressant. Ja så tänker jag med att man vill prova det man kan. Finns inte mycket att förlora på det ju. Just nu har jag börjat med rosenrot igen. Tänkte ge det iallafall ett par chanser till. Sen läste jag någonstans att bidrottninggele tydligen ska vara bra. Alltså det är en hel djungel tycker jag.

• Pluttan
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-01-21 21:50:02 följande:

Hallå i tråden!!!

Hur går det för er, ser att inget skrivits sen november...???

Jag väntar på äl efter mf i vecka 5. Cd 13 idag men ännu ingen äl. Brukar i vanliga fall få äl runt cd 14. Kanske kommer senare pga mf.
  • Pluttan
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-02-03 09:45:30 följande:

Hur mår du annars då? Kroppen behöver nog ställa om sig lite efter mf

Jag mår okej nu. Igår på cd 25 fick jag fast smiley på cb äl-test. Haft molande värk till och från. Men tror nog snarare på att kroppen börjar förbereda för mens snarare än äl eftersom jag fick utslag så sent. Men som sagt det är bara vänta och se. Tack för du frågar.
  • Pluttan

Väntar på äl som bör komma om nån vecka ungefär :)

Hur går det för er andra? <3

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid