• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-13 06:20:36 följande:

Jag fick 1:1200 på kub och blev lättad. Eftersom jag är 37 år så var jag beredd på dåliga siffror.

Kanske jag inte borde vara så nöjd?

Tycker jag verkligen du ska vara! Det ÄR ju bra siffror. jag tänker inte på kub längre if. Har "gått vidare" och ser fram emot att vara nervös inför nästa moment nu rul.
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-01-13 13:39:32 följande:

Tycker jag verkligen du ska vara! Det ÄR ju bra siffror. jag tänker inte på kub längre if. Har "gått vidare" och ser fram emot att vara nervös inför nästa moment nu rul.

Ja, alltid ska man oroa sig för ngt haha!
  • snr

Vi fick 1:242 på kub. Det är ju verkligen inte asbra men det räknas ändå som låg risk och vi hade bestämt innan att allt över 200 är ok och vi går inte vidare. Idag hade vi RUL och allt såg toppen ut!

Men visst tusan oroar man sig för exakt allt.

• snr
    Sosozo skrev 2017-01-12 22:12:02 följande:

Hej! Välkommen! Finns en BF-lista här någonstans som du kan uppdatera om du vill, med din info.

Tack! Ska fixa det!
  • narie24
    snr skrev 2017-01-13 15:20:27 följande:

Tack! Ska fixa det!

Kan man fästa bf-listan i Ts? Enklast att hålla reda på alla då.
  • Newbie84

Jag fick inte ens veta siffror på mitt mer än att det såg bra ut och var låg risk. Min förra graviditet fick jag siffror iaf, men jag försöker inte tänka så mycket på det. Har en bekant som fick 1:20000 men ändå fick en downie och andra som har haft 1:50 och fått en helt frisk bebis.

Nu är jag mest orolig för rul, men jag tycker om att ha kontroll och det är lite jobbigt nu innan rul och innan jag har börjat känna rörelser osv.

Nu ser jag mest fram emot att magen ska börja växa lite och att få känna att det bor någon därinne :)

• Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-13 14:12:15 följande:

Ja, alltid ska man oroa sig för ngt haha!

Ja eller hur!
    snr skrev 2017-01-13 15:19:44 följande:

Vi fick 1:242 på kub. Det är ju verkligen inte asbra men det räknas ändå som låg risk och vi hade bestämt innan att allt över 200 är ok och vi går inte vidare. Idag hade vi RUL och allt såg toppen ut!

Men visst tusan oroar man sig för exakt allt.

Precis, så tänkte vi med. Om det är bra så är det bra, och då får det va bra! Man har ju nog att tänka på ändå.

Min absoluta favoritgrej att oroa mig för är bebisens rörelser, när man väl börjar känns dem på riktigt. Alltså då att jag inte kännt bebisen på länge. Då kan jag få världens nojor och jaga upp mig själv i tid och otid..
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm