• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Ise

Haha vi berättade för vår kille igår med. Visade bilden och frågade honom vad han trodde att det va?

Han såg inte så vi fick säga att det var en bebis och att det var våran bebis och att den ligger i min mage.

Han såg glad ut men samtidigt lite generad och "obekväm" ut. Han skruvade på sig, skrattade nervöst och bad sen om mer korv till middag, haha!

Kändes som att han inte riktigt fattade heller. Får nog ta det flera gånger med honom för att han ska förstå.

• snr
    Ise skrev 2017-01-12 05:24:15 följande:

Klart du får! :) välkommen!

Tack!
  • narie24
    Ise skrev 2017-01-12 05:27:53 följande:

Haha vi berättade för vår kille igår med. Visade bilden och frågade honom vad han trodde att det va?

Han såg inte så vi fick säga att det var en bebis och att det var våran bebis och att den ligger i min mage.

Han såg glad ut men samtidigt lite generad och "obekväm" ut. Han skruvade på sig, skrattade nervöst och bad sen om mer korv till middag, haha!

Kändes som att han inte riktigt fattade heller. Får nog ta det flera gånger med honom för att han ska förstå.

Ja man får nog ta det fler ggr. 7-åringen har fortsatt att ställa 1000 frågor. Hon vill att bebisen ska komma nu ;). 5-åringen såg liksom förvånad ut idag när vi pratade om det: ska vi få en bebis? (Fastän vi pratade om det igår kväll haha).

Vilket äventyr som väntar. När jag fick tvåan var ettan ca 2,5 år och inte med på det sättet som det kommer bli nu.
  • TroOchTvivel

Hej igen! Jag håller mig lite i bakgrunden här i tråden men läser det mesta, och nu passar jag på att skriva lite. Idag var jag på KUB. Jag hade en bra känsla innan men var ändå nervös att något skulle vara fel. Blev så lättad när jag fick se att bebisen låg och hickade i min mage :) Allt såg bra ut och vi fick låg sannolikhet för kromosomavvikelse. Ändå blev jag inte helt lugnad för vi fick 1:6200 och jag vet att det bästa man kan få är 1:20000, så jag kunde inte låta bli att fundera på vad som drog ned det. Men när jag tänker logiskt så är det ju fortfarande en väldigt låg sannolikhet och jag inser att det inte finns anledning att oroa sig. Jag längtar redan till nästa gång jag får se bebisen!

• Sosozo
    TroOchTvivel skrev 2017-01-12 20:58:27 följande:

Hej igen! Jag håller mig lite i bakgrunden här i tråden men läser det mesta, och nu passar jag på att skriva lite. Idag var jag på KUB. Jag hade en bra känsla innan men var ändå nervös att något skulle vara fel. Blev så lättad när jag fick se att bebisen låg och hickade i min mage :) Allt såg bra ut och vi fick låg sannolikhet för kromosomavvikelse. Ändå blev jag inte helt lugnad för vi fick 1:6200 och jag vet att det bästa man kan få är 1:20000, så jag kunde inte låta bli att fundera på vad som drog ned det. Men när jag tänker logiskt så är det ju fortfarande en väldigt låg sannolikhet och jag inser att det inte finns anledning att oroa sig. Jag längtar redan till nästa gång jag får se bebisen!

Kul att det gick bra! Jag fick siffran 1:4300 vilket jag tyckte var.. well sådär. Fick bättre med de två andra. Men min bm sa att det var bara att slappna av och glädjas. Inte ens högrisksarna har eg så stor sannolikhet, 1:200 är fortfarande bra. Så det blev jag lire lugnad av. Hur gammal är du? Bara nyfiken.
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-01-12 05:27:53 följande:

Vad roligt! Haha, jo men det tar nog ett tag innan det sjunker in. Ni kan ju låna "ett barn blir till" på bibblan? Den är fin. Min 7-åring vill följa appen jag har på mobilen, titta på ny bild varje vecka och höra om bebisens utveckling
  • Sosozo
    snr skrev 2017-01-11 21:48:51 följande:

Hej! Kan man få vara med här även om man har BF i juni tro?

Jag ser att det är många som bor i Hägersten nämligen och det gör jag med så det vore kul med lite lokal förankring.

Jag är iaf 38 och väntar andra barnet i juni, har en dotter som är 8 år innan så detta blir väl nästan en liten sladdis. En väldigt välkommen sådan!

Hej! Välkommen! Finns en BF-lista här någonstans som du kan uppdatera om du vill, med din info.
  • TroOchTvivel
    Sosozo skrev 2017-01-12 22:07:09 följande:

Kul att det gick bra! Jag fick siffran 1:4300 vilket jag tyckte var.. well sådär. Fick bättre med de två andra. Men min bm sa att det var bara att slappna av och glädjas. Inte ens högrisksarna har eg så stor sannolikhet, 1:200 är fortfarande bra. Så det blev jag lire lugnad av. Hur gammal är du? Bara nyfiken.

Nej precis, och när jag räknade på mina siffror blev risken typ 0,016% och det är ju verkligen extremt lite :) Och samma blir det med dina siffror. Jag är 28 år, fyller 29 om några veckor.
  • Sosozo
    TroOchTvivel skrev 2017-01-12 22:20:35 följande:

Nej precis, och när jag räknade på mina siffror blev risken typ 0,016% och det är ju verkligen extremt lite :) Och samma blir det med dina siffror. Jag är 28 år, fyller 29 om några veckor.

Nej det är ju en jätteliten risk. Sen kan man ju aldrig vara säker, inte ens med 1:20000. Jag är 35 och därmed högrisksmamma. Visste inte alls vad jag skulle förvänta mig. Man hoppas ju alltid på det bästa. Men hur som helst så fick vi ju båda eg fina siffror och det får man väl "vila i", som min bm uttrycker det.
  • narie24

Jag fick 1:1200 på kub och blev lättad. Eftersom jag är 37 år så var jag beredd på dåliga siffror.

Kanske jag inte borde vara så nöjd?

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm