• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Tokgurkan
    narie24 skrev 2017-01-19 21:31:44 följande:

www.sodersjukhuset.se/Avdelningar--mottagningar/Avdelningar/forlossningsavdelning/Kom-hem-i-ratt-tid-efter-barnets-fodelse/

Blev nyfiken och gick in på SöS hemsida. Läste att nu åker man hem direkt från förlossningen, och hamnar inte på BB, vid en normal förlossning (6-12 timmar rekommendation att stanna) om man föder i sommar.

Är det så på alla sjukhus just under sommaren?

Som jag förstod det så erbjuder dom en att åka hem då om man vill det, vissa vill ju hem så fort som möjligt. Jag skulle inte känna mig trygg i att åka hem så tidigt, det är första barnet och jag har ingen aning om vad som kommer.. hoppas dom inte försöker "övertala" en att åka hem fast man vill stanna.
  • narie24

Jo, de erbjuder men det lät som om det är det de önskar. Man vill ju inte känna sig utkastad. Läget är ju pressat på förlossningarna, och ännu mer under sommaren. För mig tredje barnet men känner ändå behov av att stanna, i alla fall en natt. Har en del med i bagaget, hoppas de tar hänsyn till det.

Gissar att förstagångsföderskor prioriteras!

• Tokgurkan
    narie24 skrev 2017-01-19 21:44:46 följande:

Jo, de erbjuder men det lät som om det är det de önskar. Man vill ju inte känna sig utkastad. Läget är ju pressat på förlossningarna, och ännu mer under sommaren. För mig tredje barnet men känner ändå behov av att stanna, i alla fall en natt. Har en del med i bagaget, hoppas de tar hänsyn till det.

Gissar att förstagångsföderskor prioriteras!

Nej precis, man vill inte känna sig i vägen. Hoppas det inte blir så, hoppas verkligen de tar hänsyn till att man vill vara kvar..
  • Tokgurkan

Senaste dagarna har jag känt mig konstig i kroppen, har svårt att varva ner. Känns som när man har druckit för mycket kaffe ni vet, darrig, hjärtklappning, illamående och hög puls.. känner mig svag och trött, vaknar mycket på nätterna och är "uppe i varv" i kroppen fast jag egentligen är jättetrött. Fått tid hos läkaren på MVC nästa vecka, men det är så jobbigt att känna såhär..

någon som känner igen det eller så?

• Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-20 07:10:55 följande:

Senaste dagarna har jag känt mig konstig i kroppen, har svårt att varva ner. Känns som när man har druckit för mycket kaffe ni vet, darrig, hjärtklappning, illamående och hög puls.. känner mig svag och trött, vaknar mycket på nätterna och är "uppe i varv" i kroppen fast jag egentligen är jättetrött. Fått tid hos läkaren på MVC nästa vecka, men det är så jobbigt att känna såhär..

Japp! Jag har också haft svårt att sova och varva ned på kvällen. Vrider och vänder mig länge. Vaknar på natten och går kanske upp och kissar. Sen kan jag inte somna om.
  • snr
    BaeBinkie skrev 2017-01-18 20:40:04 följande:

Hej alla,

jag har sneglat lite på den här tråden ett tag nu och tänkt hoppa in trots att jag väntar första barnet och har bf 10 juni. Bor dock i Bredäng och letar efter föräldrakompisar så jag gick på söderortstemat om det är ok! Såg att det var några fler som väntar första så helt ute och cyklar är jag kanske inte. :)

Är i alla fall 32 och väntar som sagt första barnet. Bor med sambo i Bredäng.

Hej!
    Jag har bf 9 juni så du är inte ensam om att ska ha i juni. :)
    Mitt andra barn dock, men min första tjej fyller snart 9 år så det känns nästan som att göra det för första gången eftersom det var så länge sen!
  • snr
    Tokgurkan skrev 2017-01-20 07:10:55 följande:

Så hade jag med och det var järnbrist!
    Kan du inte kolla om du kan komma in tidigare och bara ta ett snabbt stick i fingret och kolla upp det? Vilken MVC går du hos?
  • Tokgurkan
    snr skrev 2017-01-20 08:48:50 följande:

Så hade jag med och det var järnbrist!

Kan du inte kolla om du kan komma in tidigare och bara ta ett snabbt stick i fingret och kolla upp det? Vilken MVC går du hos?

Åh är det sant! Så skönt att någon känner igen mina symtom! Jag var på gränsen till brist vid inskrivningen men fortfarande inom det "normala" och det var 5-6 veckor sen så det lär ju ha hänt en del nu. Jag går hos MamaMia Söder, har läkartid kommande torsdag och tid hos barnmorskan den 31. Hoppas det "bara" är det, för det kan man åtgärda med tillskott.

Hur snabbt gick det innan du kände dig bättre?
  • snr
    Tokgurkan skrev 2017-01-20 12:31:18 följande:
    Åh är det sant! Så skönt att någon känner igen mina symtom! Jag var på gränsen till brist vid inskrivningen men fortfarande inom det "normala" och det var 5-6 veckor sen så det lär ju ha hänt en del nu. Jag går hos MamaMia Söder, har läkartid kommande torsdag och tid hos barnmorskan den 31. Hoppas det "bara" är det, för det kan man åtgärda med tillskott.

Hur snabbt gick det innan du kände dig bättre?
    Eh, det gör jag inte riktigt än. Men jag började med tabletterna först i tisdags. Hoppas att det snart kickar in och hjälper!
    Tycker bara att det låter som så länge att vänta till torsdag med att kolla upp, jobbigt att gå runt och må så där. Kan du inte ringa och rådgöra med en bm, de kanske säger till dig att börja med tabletter redan nu?
    Och om du var på gränsen för 5-6 veckor sen låter det ju ännu mer som att det är det det beror på.
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm