• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Newbie84
    Tokgurkan skrev 2017-02-08 17:22:21 följande:

Någon mer som har problem med hård mage? Helt sjukt jobbigt! Hade lite problem med det innan jag började med järntabletter men efter jag började äta dom är det mycket värre. Ätit katrinplommon, druckit fiberhusk nu och bett mannen köpa med kiwi hem. Fler tips?

Jag tar movalucol då mina illamående mediciner gör mig hård i magen. Annars kan chiafrön eller linfrön hjälpa en trög mage :)
  • Tokgurkan
    Newbie84 skrev 2017-02-08 17:26:53 följande:

Jag tar movalucol då mina illamående mediciner gör mig hård i magen. Annars kan chiafrön eller linfrön hjälpa en trög mage :)

Jaa chiafrön har jag hemma, det ska jag testa!

Är movalucol flytande eller tabletter?
  • Newbie84
    Tokgurkan skrev 2017-02-08 17:33:11 följande:

Jaa chiafrön har jag hemma, det ska jag testa!

Är movalucol flytande eller tabletter?

Pulver man blandar med vatten, jag tar på kvällen och ger effekt på morgonen dagen efter.
  • Tokgurkan
    Newbie84 skrev 2017-02-08 20:39:14 följande:

Pulver man blandar med vatten, jag tar på kvällen och ger effekt på morgonen dagen efter.

Smidigt, ska nog testa det om det inte är bättre när jag vaknar imorgon, har tryckt i mig allt möjligt med laxerande effekt idag :P
  • narie24

Nu har jag börjat älska att lägga mig tidigt i sängen. Inte för att jag är stuptrött (trött är man men inte som tidigare), utan för att i lugn och ro kunna ligga med handen på magen och kunna det lilla livet röra sig där inne. Mysiga tider som följer nu :). Känner den röra sig varje dag.

• Ise
    narie24 skrev 2017-02-08 21:09:51 följande:

Nu har jag börjat älska att lägga mig tidigt i sängen. Inte för att jag är stuptrött (trött är man men inte som tidigare), utan för att i lugn och ro kunna ligga med handen på magen och kunna det lilla livet röra sig där inne. Mysiga tider som följer nu :). Känner den röra sig varje dag.

Känner samma! :)
  • Ise
    Tokgurkan skrev 2017-02-08 17:22:21 följande:

Någon mer som har problem med hård mage? Helt sjukt jobbigt! Hade lite problem med det innan jag började med järntabletter men efter jag började äta dom är det mycket värre. Ätit katrinplommon, druckit fiberhusk nu och bett mannen köpa med kiwi hem. Fler tips?

Jag har - helt sjukt! Det kommer och går i perioder brukar hjälpa bra att dricka MYCKET vatten under dagen. Men det är jobbigt. :/
  • Ise
    Hmlan skrev 2017-02-08 09:42:12 följande:
    Vad mysigt det låter! Har känt rörelser men har ofta svårt att identifiera dem som bebisrörelser och inte. Men buffarna är superhäftiga! Men visst dröjer det väl ett tag till innan det börjar komma någorlunda regelbundet och tydligt? Minns inte riktigt.
    Kommer inte ihåg riktigt jag heller :P vissa dagar känner jag ingenting men det har börjat komma mer och mer dagligen faktiskt.
  • Tokgurkan
    Ise skrev 2017-02-09 11:27:11 följande:

Jag har - helt sjukt! Det kommer och går i perioder brukar hjälpa bra att dricka MYCKET vatten under dagen. Men det är jobbigt. :/

Ja det är så jäkla jobbigt. Men kiwi ska tydligen vara riktigt bra så har börjat äta massor :-P
  • Hmlan
    Ise skrev 2017-02-09 11:28:03 följande:

Kommer inte ihåg riktigt jag heller :P vissa dagar känner jag ingenting men det har börjat komma mer och mer dagligen faktiskt.

Vad roligt! Jag börjar bli lite orolig för att jag inte känner så mycket som förra gången nu, men tror att det mer handlar om att RUL börjar närma sig. Känns som en stor tenta jag är nervös över att inte klara... Kände samma inför förra UL, blev rätt chockad över att det faktiskt låg en riktig bebis därinne haha.

Ser att du också går på Mama Mia söder, kul att fler går där trots att det finns andra ställen närmre. De är helt fantastiska allihop, t o m i "receptionen". Har du haft samma barnmorska varje gång?
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm