• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Newbie84
    Sosozo skrev 2017-01-19 20:43:23 följande:

Danderyd. Blir nog där igen. Skulle jag föda, alltså vaginalt, skulle jag nog sikta in mig på BB Sthlm, ser väldigt mysigt ut. Men nu hoppas jag på ett snitt på Danderyd. Har trivts bra de två tidigare gångerna.Det är nog normalt. Mellan v 17 och 20 är vanligast vad jag förstått. Men samtidigt, ett sent rul är ju bra eftersom man sntagligen kan se mer?

Vill också föda på Danderyd, var så nöjd sist.
  • Tokgurkan
    snr skrev 2017-01-20 13:37:07 följande:

Eh, det gör jag inte riktigt än. Men jag började med tabletterna först i tisdags. Hoppas att det snart kickar in och hjälper!

Tycker bara att det låter som så länge att vänta till torsdag med att kolla upp, jobbigt att gå runt och må så där. Kan du inte ringa och rådgöra med en bm, de kanske säger till dig att börja med tabletter redan nu?

Och om du var på gränsen för 5-6 veckor sen låter det ju ännu mer som att det är det det beror på.

Jaahaa, hoppas det hjälper snart! Inte kul att må sådär :( Jo jag pratade med min barnmorska men hon sa att hon inte vågar svara på vad det kan vara och att det är bäst att kolla mig hos deras läkare men att om det blir för jobbigt med andfåddhet och hjärtklappningar så kan jag åka in akut. Känns inte bra att ta upp plats på akuten för misstänkt järnbrist. Funderar på om min VC kan ta emot mig för att bara ta provet, ska nog ringa och höra på måndag.
  • snr
    Tokgurkan skrev 2017-01-20 14:53:10 följande:
    Jaahaa, hoppas det hjälper snart! Inte kul att må sådär :( Jo jag pratade med min barnmorska men hon sa att hon inte vågar svara på vad det kan vara och att det är bäst att kolla mig hos deras läkare men att om det blir för jobbigt med andfåddhet och hjärtklappningar så kan jag åka in akut. Känns inte bra att ta upp plats på akuten för misstänkt järnbrist. Funderar på om min VC kan ta emot mig för att bara ta provet, ska nog ringa och höra på måndag.
    Gör det, det tar ju bara en sekund att ta det där provet liksom! :)
  • narie24

Suck, idag har höfterna värkt från morgon till kväll. Ibland skär det till i skinkorna. Kan ju inte direkt sitta ner på jobbet så det känns verkligen att jag varit till fots hela dagen.

Hade inte sådana här problem förra graviditeterna. Men nu äldre och sämre skick?

Ngn som provat sånt där foglossningsbäöte? Aldrig testat men det kanske kan hjälpa?

Kanske blev sämre av att simma häromdagen?

Rädd att det bara ska bli värre.

• Tokgurkan
    narie24 skrev 2017-01-20 19:24:31 följande:

Suck, idag har höfterna värkt från morgon till kväll. Ibland skär det till i skinkorna. Kan ju inte direkt sitta ner på jobbet så det känns verkligen att jag varit till fots hela dagen.

Hade inte sådana här problem förra graviditeterna. Men nu äldre och sämre skick?

Ngn som provat sånt där foglossningsbäöte? Aldrig testat men det kanske kan hjälpa?

Kanske blev sämre av att simma häromdagen?

Rädd att det bara ska bli värre.

Har också börjat få ont i höfterna och blir orolig över att få problem med foglossning. Fick tips av min barnmorska om att det är bra att söka hjälp tidigt och behandla/träna förebyggande, fick numret till en sjukgymnast dom samarbetar med som jobbar just med gravida. Deras hemsida heter www.arenamotion.se och sjukgymnasten heter Martina Skoog. Ska till henne i Februari.

Funderar också över foglossningsbälte, hoppas någon med erfarenhet av det kan svara.
  • Ise

Hej kompisar! Jag skriver inte så mycket men läser allt och följer er. Hos oss liksom rullar det bara på. Inga symptom och inga åkommor och jag tycker mest det är drygt att vänta ;P yngsta blev 20 mån nu i januari och är handfull om man säger så. Snart 5 åringen är sååå känslig och kräver väldigt mycket uppmärksamhet så man hinner liksom inte med sig med allt :)

Gick in i vecka 15 igår och tycker mig känna lite rörelser ibland. Men oklart :)

En hel månad kvar till rul. Så det är nästa stolpe :)

• narie24

Hej på er!

Här fortsätter värken i höfter, skinkor och ryggslut :(. Hanterbart men kroppen känns så trött efter lunch.

Vad tänker ni är bäst? Vila eller försöka träna på ngt sätt? Hade ju tänkt fortsätta med simningen men det ska tydligen vara dåligt vid foglossning.

En annan undran; ni som känt rörelser, var kände ni det? Idag när jag låg i badet tyckte jag att jag kände ngt som liksom böljade där inne, fast väldigt långt ner. Ungefär ovanför troskanten. Är det där de ligger vid den här tiden?

• Sosozo
    Ise skrev 2017-01-24 08:35:15 följande:

Hej kompisar! Jag skriver inte så mycket men läser allt och följer er. Hos oss liksom rullar det bara på. Inga symptom och inga åkommor och jag tycker mest det är drygt att vänta ;P yngsta blev 20 mån nu i januari och är handfull om man säger så. Snart 5 åringen är sååå känslig och kräver väldigt mycket uppmärksamhet så man hinner liksom inte med sig med allt :)

Gick in i vecka 15 igår och tycker mig känna lite rörelser ibland. Men oklart :)

En hel månad kvar till rul. Så det är nästa stolpe :)

Har också en 5-åring och han är inne i en ganska jobbig fas nu. Trots, skrik, testar gränser. Varvat med att vara kärleksfull och glad. Man hänger inte med riktigt. Men många diskussioner och tjafs blir det. Han går från lugn till arg som ett bi på ett ögonblick.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-24 21:14:05 följande:

Hej på er!

Här fortsätter värken i höfter, skinkor och ryggslut :(. Hanterbart men kroppen känns så trött efter lunch.

Vad tänker ni är bäst? Vila eller försöka träna på ngt sätt? Hade ju tänkt fortsätta med simningen men det ska tydligen vara dåligt vid foglossning.

En annan undran; ni som känt rörelser, var kände ni det? Idag när jag låg i badet tyckte jag att jag kände ngt som liksom böljade där inne, fast väldigt långt ner. Ungefär ovanför troskanten. Är det där de ligger vid den här tiden?

Jag skulle satsa på vila. Har själv inte haft foglossning men har förstått att det snabbt kan bli sämre om man har otur.

Jag känner en del rörelser nu. Fortfarande diffusa och ganska små. Mest på kvällarna när jag ligger och vilar och tar det lugnt. Också långt ned. Vid troskanten och en bit ovanför ibland. Lite buffande och lätt snurrande där inne.
  • Hushållspapper
    BaeBinkie skrev 2017-01-18 20:40:04 följande:

Hej alla,

jag har sneglat lite på den här tråden ett tag nu och tänkt hoppa in trots att jag väntar första barnet och har bf 10 juni. Bor dock i Bredäng och letar efter föräldrakompisar så jag gick på söderortstemat om det är ok! Såg att det var några fler som väntar första så helt ute och cyklar är jag kanske inte. :)

Är i alla fall 32 och väntar som sagt första barnet. Bor med sambo i Bredäng.

Hej! Jag bor också i Bredäng och sneglar mest också i denna tråd. Väntar barn med min sambo, beräknat 27 juni. Vi får väl fika på Lyran tids nog. :) Lycka till med allt!
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm