Ise skrev 2017-02-09 14:57:45 följande:
Ja jag är också både nervös och förväntansfull inför RUL. :D
Yes jag går där för tredje gången gillt :) Har faktiskt haft olika barnmorskor varje gång. Första gången hade jag Maria Liljare men hon hade skolat om sig till Ultraljudssköterska till min andra graviditet - då fick jag gå till Tuula Forsberg. Nu tredje gången så går jag hos en som heter Anna Östbring (har bara varit där en gång). Vet inte varför jag inte fick Tuula igen men känner att det inte gör mig så mycket. Alla är ju verkligen så trevliga! och jag brukar dessutom inte ha några komplicerade graviditeter så när jag är där är det mest in/ut, lyssna på hjärtat mäta lite och klart. Så alla besök är så snabba så det känns som att jag inte "bondar" så jättemycket ändå (även om de såklart är jättetrevliga!).
Vem går du hos?
Känner inte igen namnen men är dålig på namn, du har ju fått prova på några i alla fall! Vad lustigt att du beskriver det som att du inte BRUKAR ha så komplicerade graviditeter. Låter som att du är gravid regelbundet som hobby liksom
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Har också haft det okomplicerat, mer förra gången, men pratar om allt möjligt med henne så det kändes tryggt att ha samma. Såg faktiskt fram emot att ringa henne och berätta att jag var gravid igen, hon blev jätteglad. Gillade ultraljudsbarnmorskan jag hade nu senast också, det verkar vara främst hon som är där. Hade henne en gång förra graviditeten på ett TUL också, minns inte hennes namn men hon är verkligen lugnande och förstående.
Förresten, födde på Danderyd sist och de var lika bra, min barnmorska kände dessutom min favorit från BB. Visst hör de ihop på något sätt?