• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-02 06:00:40 följande:

Jag tror dessvärre att det krävs att man jobbar i förskolan, främst med de yngre barnen där det förekommer lyft mm, för att man ska få beviljat. Googlat lite och det är sällan som lärare får beviljat.

Önskar att alla barn i klassen klarade att klä på sig helt utan hjälp haha, men de är vana vid att få hjälp av sina föräldrar gissar jag ;).

Igår hamnade jag mitt i en konflikt mellan två killar i fyran som sparkade och slogs. Kändes inte alls kul :(. Även fast att jag vet att lillen ligger väl skyddad så var det obehagligt.

Precis som Sosozo skrev så har jag nu de senaste dagarna känt lillen flera ggr varje dag!

Både mer böljande rörelser där inne och mer pickande. Det är så mysigt! Igår mitt under en lektion kände jag att det var mkt aktivitet där inne, härligt! Nu känns det mkt roligare helt plötsligt.

Oj men hjälp det här låter ju inte bra med jobbet! Skulle du vara ok med att bli sjukskriven? Kanske du ska prata med din bm om smärtorna och riskerna på jobbet?
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-02-04 08:33:11 följande:

Oj men hjälp det här låter ju inte bra med jobbet! Skulle du vara ok med att bli sjukskriven? Kanske du ska prata med din bm om smärtorna och riskerna på jobbet?

Inte pratat med bm riskerna. Ska dock försöka att lämna över konflikter av det slaget till kollegor. Som tur är här bara sånt ngn gång per läsår.

Men hon pratade om ev sjukskrivning pga sockret och smärtor. Vi får se hur proverna visar och vad läkaren säger.

Nu är dottern magsjuk med jättehög feber o förkylning så väntar på att vi andra ska falla. Vill bara hålla frisk så jag kan göra glukosbelastningen på onsdag.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-04 09:39:19 följande:

Inte pratat med bm riskerna. Ska dock försöka att lämna över konflikter av det slaget till kollegor. Som tur är här bara sånt ngn gång per läsår.

Men hon pratade om ev sjukskrivning pga sockret och smärtor. Vi får se hur proverna visar och vad läkaren säger.

Nu är dottern magsjuk med jättehög feber o förkylning så väntar på att vi andra ska falla. Vill bara hålla frisk så jag kan göra glukosbelastningen på onsdag.

Jobbigt med sjukstuga hemma! Hoppas ni kryar på er! Men sjukskrivning, är du ok med det eller känns det som du "behövs" på jobbet? Själv mår jag rätt ok nu, men tänker att om jag blir dålig (haft problem med mkt migrän och högt blodtryck tidigare graviditet) så ska jag inte tveka att gå hem. Men jag vet att det kan kännas svårt om man är en kontrollmänniska.
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-02-05 21:02:06 följande:

Jobbigt med sjukstuga hemma! Hoppas ni kryar på er! Men sjukskrivning, är du ok med det eller känns det som du "behövs" på jobbet? Själv mår jag rätt ok nu, men tänker att om jag blir dålig (haft problem med mkt migrän och högt blodtryck tidigare graviditet) så ska jag inte tveka att gå hem. Men jag vet att det kan kännas svårt om man är en kontrollmänniska.

Har lite svårt att tänka mig att bli sjukskriven. Känns fel att lämna klassen redan nu. Hade tänkt klara av att jobba till avslutningen. Tänkte att i värsta fall bli sjukskriven 50 procent och fortsätta ha klassansvaret på fm.

Vi får se vad proverna visar och hur jag mår framöver. Nu hamnar jag ofta i att jag är alldeles matt och skakig på jobbet. Känns som blodsockret åker berg och dalbana.
  • Ise

Men nu är jag verkligen säker på att jag känt pyret där inne! <3 igår så kände jag en rätt tydlig "buff" . Nu börjas det! Så kul!

RUL om 2 veckor. längtar!

• narie24

Hej på er! Sitter på vc och väntar på del två av glukosbelastningen. Fastat sedan igår kväll. Kom hit vid 8 och fick dricka en halv kanna med supersöt dricka. Vi hade i en citron men det gjorde ju att det blev så surt istället. Sen har jag suttit på en hård stol i väntrummet med blixtrande huvudvärk, illamående och sur mage. Kan inte vara bra för kroppen att gå från fasta till såhär högt socker. Bebben har nog fått sockerkick där inne. Känner hur den rör sig.

Frågan är om jag pallar att åka till jobbet efter det här... det var planen, men mår skit.

Ska bli spännande att se vad proverna visar och hur man går vidare.

• Hmlan
    Ise skrev 2017-02-08 09:12:47 följande:

Men nu är jag verkligen säker på att jag känt pyret där inne! <3 igår så kände jag en rätt tydlig "buff" . Nu börjas det! Så kul!

RUL om 2 veckor. längtar!

Vad mysigt det låter! Har känt rörelser men har ofta svårt att identifiera dem som bebisrörelser och inte. Men buffarna är superhäftiga! Men visst dröjer det väl ett tag till innan det börjar komma någorlunda regelbundet och tydligt? Minns inte riktigt.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-08 09:40:59 följande:

Hej på er! Sitter på vc och väntar på del två av glukosbelastningen. Fastat sedan igår kväll. Kom hit vid 8 och fick dricka en halv kanna med supersöt dricka. Vi hade i en citron men det gjorde ju att det blev så surt istället. Sen har jag suttit på en hård stol i väntrummet med blixtrande huvudvärk, illamående och sur mage. Kan inte vara bra för kroppen att gå från fasta till såhär högt socker. Bebben har nog fått sockerkick där inne. Känner hur den rör sig.

Frågan är om jag pallar att åka till jobbet efter det här... det var planen, men mår skit.

Ska bli spännande att se vad proverna visar och hur man går vidare.

Urk, fy det där låter inte som någon höjdare! Försök tänk på dig och bebben i första hand. Viktigt med vila! Hur gick det, efter behandlingen?
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-02-08 14:51:15 följande:

Urk, fy det där låter inte som någon höjdare! Försök tänk på dig och bebben i första hand. Viktigt med vila! Hur gick det, efter behandlingen?

Jag fick sån huvudvärk så jag sjukade mig från jobbet och åkte hem o vilade.

Båda barnen har varit sjuka hemma. Dottern inne på 7:E dagen med feber.
  • Tokgurkan

Någon mer som har problem med hård mage? Helt sjukt jobbigt! Hade lite problem med det innan jag började med järntabletter men efter jag började äta dom är det mycket värre. Ätit katrinplommon, druckit fiberhusk nu och bett mannen köpa med kiwi hem. Fler tips?

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm