• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-14 18:39:26 följande:

Åh jag känner exakt samma sak, längtar efter att kunna träna, yoga, bara röra på mig. Mår för dåligt för det fortfarande men känner mig så rastlös och blir lite allmänt låg mentalt.

Ja, det blir ju så. Jag tränade rätt mkt innan graviditeten. Gym några ggr/ vecka, promenader, hopprep, thaiboxning. Jag blir helt kocko om jag inte får svettas och kämpa med jämna mellanrum. Sen har jag inte upplevt det som så frustrerande under graviditeten hittills dock, har ju haft fullt upp med kroppen ändå. Men jag önskar. Önskar att jag mådde bra och fick fokusera på träningen lite iaf.
  • Tokgurkan

Jo det är precis samma här! Jag hoppas att när illamåendet och tröttheten är över att man kan komma igång lite igen, även om det är i en lugnare takt såklart men att ingenting annat med kroppen börjar krångla.

Är rädd att få problem med foglossning, har börjat få lite ont i höften när jag går och jag önskar så mycket att jag inte får det. Vad jag förstått så blir man ju verkligen handikappad av det :/

• Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-16 07:51:01 följande:

Jo det är precis samma här! Jag hoppas att när illamåendet och tröttheten är över att man kan komma igång lite igen, även om det är i en lugnare takt såklart men att ingenting annat med kroppen börjar krångla.

Är rädd att få problem med foglossning, har börjat få lite ont i höften när jag går och jag önskar så mycket att jag inte får det. Vad jag förstått så blir man ju verkligen handikappad av det :/

Urs ja hoppas verkligen du slipper! Jag har själv i te haft foglossning (hittills) men det verkar onekligen smärtsamt. Finns det några skonsamma övningar isf? Eller något som förebygger?
  • Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-16 11:06:06 följande:

Urs ja hoppas verkligen du slipper! Jag har själv i te haft foglossning (hittills) men det verkar onekligen smärtsamt. Finns det några skonsamma övningar isf? Eller något som förebygger?

Ja hoppas verkligen det! Fick ett nummer av min barnmorska till en sjukgymnast dom samarbetar med, hon jobbar enbart med gravida så jag tänkte gå till henne när jag känner mig piggare och behandla/träna förebyggande. Har kollat lite på vattengympa för gravida, gravidyoga och såna saker men det får bli lite senare när jag inte riskerar spy under passet haha :P
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-16 11:39:17 följande:

Ja hoppas verkligen det! Fick ett nummer av min barnmorska till en sjukgymnast dom samarbetar med, hon jobbar enbart med gravida så jag tänkte gå till henne när jag känner mig piggare och behandla/träna förebyggande. Har kollat lite på vattengympa för gravida, gravidyoga och såna saker men det får bli lite senare när jag inte riskerar spy under passet haha :P

Nej, man vill ju inte spy på badhuset! Huva.

Jag känner mig rätt ok på dagtid nu. Lite illamående och fortfarande tröttare än vanligt, men inte som det var tidigare i graviditeten, inte förlamande liksom. Så pallar dagen, men blir väldigt trött på kvällen. Lägger mig oftast för att vila efter middagen. Mannen får natta barnen varje kväll..
  • BaeBinkie

Hej alla,

jag har sneglat lite på den här tråden ett tag nu och tänkt hoppa in trots att jag väntar första barnet och har bf 10 juni. Bor dock i Bredäng och letar efter föräldrakompisar så jag gick på söderortstemat om det är ok! Såg att det var några fler som väntar första så helt ute och cyklar är jag kanske inte. :)

Är i alla fall 32 och väntar som sagt första barnet. Bor med sambo i Bredäng.

• Sosozo
    BaeBinkie skrev 2017-01-18 20:40:04 följande:

Hej alla,

jag har sneglat lite på den här tråden ett tag nu och tänkt hoppa in trots att jag väntar första barnet och har bf 10 juni. Bor dock i Bredäng och letar efter föräldrakompisar så jag gick på söderortstemat om det är ok! Såg att det var några fler som väntar första så helt ute och cyklar är jag kanske inte. :)

Är i alla fall 32 och väntar som sagt första barnet. Bor med sambo i Bredäng.

Hej! Välkommen!

Jag har BF 1/7 men siktar på ett snitt. Så eventuellt blir jag junimamma också.
  • narie24

Igår orkade jag ta mig iväg o simma efter jobbet! trodde inte att jag skulle orka men det gick okej. Kändes skönt att använda kroppen.

Idag är jag som vanligt helt sänkt :).

• Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-18 21:47:32 följande:

Igår orkade jag ta mig iväg o simma efter jobbet! trodde inte att jag skulle orka men det gick okej. Kändes skönt att använda kroppen.

Idag är jag som vanligt helt sänkt :).

Vad härligt att få simma! Det skulle jag också ta mig tid till om jag kunde. Men jag har ett brock i ena vaden. Kom med första graviditeten och har kommit tillbaks i de andra. Det gör svinont till och från varje dag och det som gör det allra värst är kyla. Ibland när jag kliver ut genom utterfförren och kylan slår mot benet tappar jag andan och måste hålla mig i något för att det gör så ont. Extremt knäppt! Och samma blir det om jag kliver ned i kallt vatten. Synd för simning är ju fantastiskt skönt när man är gravid! Har du nära till badhuset?
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-01-19 17:12:41 följande:

Vad härligt att få simma! Det skulle jag också ta mig tid till om jag kunde. Men jag har ett brock i ena vaden. Kom med första graviditeten och har kommit tillbaks i de andra. Det gör svinont till och från varje dag och det som gör det allra värst är kyla. Ibland när jag kliver ut genom utterfförren och kylan slår mot benet tappar jag andan och måste hålla mig i något för att det gör så ont. Extremt knäppt! Och samma blir det om jag kliver ned i kallt vatten. Synd för simning är ju fantastiskt skönt när man är gravid! Har du nära till badhuset?

Åh, fy det låter jobbigt! Tänk vad många olika krämpor man får som gravid.

Simhallen ligger på vägen hem så det är smidigt. Önskar att jag orkar simma en gång/vecka. Det var meditativt att simma.

Förra graviditeten fick jag dock ondare i fogarna av att simma, föräsöker att inte ta ut bentagen alltför mkt.

Lite lugnare i alla trådar nu. Gissar att fler känner att det är som ett mellanläge nu? *otålig*
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm