• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-11 16:50:45 följande:

Blääää... apropå huvudvärk. Vaknade vid 03 i natt med blixtrande huvudvärk, kändes som huvudet höll på att sprängas. Tog dubbla alvedon och försökte förgäves somna om. 05 kom dottern in som drömt mardrömmar. Sen upp vid 6, få iväg barn till förskola ovh fritids. Sedan full rulle på jobbet.

Sådana här dagar önskar jag hade ett lugnare jobb. Varit till fots hela dagen, pust.

Nä men fy det där lät inget vidare! Svårt med alvedon. För mig funkar det inte alls. Treo däremot är min grej. Men det får man ju inte ta.

Hoppas du mår bättre nu! Du får göra en tidig kväll och vila!
  • Ise

Jag berättade idag och helt ärligt blev mina kollegor också helt chockade! haha. De trodde aldrig att jag skulle skaffa en till nu :P Kanske beror på att jag "klagat" så mycket på att det är så jobbigt med två. hehe. Men de blev såklart jätteglada! det är lite praktiskt som ska till eftersom min kollega nu blir ensam med det vi gör tillsammans - men det är ju lång tid kvar att hitta en bra lösning.

Vi funderar på om vi kanske ska berätta för vår 4,5 åring idag. Visa honom bilden från kuben och berätta att han ska bli storebror - eller tror ni att det är för tidigt?

• Sosozo
    Ise skrev 2017-01-11 17:35:51 följande:

Jag berättade idag och helt ärligt blev mina kollegor också helt chockade! haha. De trodde aldrig att jag skulle skaffa en till nu :P Kanske beror på att jag "klagat" så mycket på att det är så jobbigt med två. hehe. Men de blev såklart jätteglada! det är lite praktiskt som ska till eftersom min kollega nu blir ensam med det vi gör tillsammans - men det är ju lång tid kvar att hitta en bra lösning.

Vi funderar på om vi kanske ska berätta för vår 4,5 åring idag. Visa honom bilden från kuben och berätta att han ska bli storebror - eller tror ni att det är för tidigt?

Vi berättade direkt efter kuben! Skyndade oss att hämta på dagis. Satte kilarna i soffan och filmade också deras reaktion med mannens mobil. De blev superglada! Väldigt kul

Hur ska ni berätta?
  • Ise
    Sosozo skrev 2017-01-11 17:38:46 följande:

Vi berättade direkt efter kuben! Skyndade oss att hämta på dagis. Satte kilarna i soffan och filmade också deras reaktion med mannens mobil. De blev superglada! Väldigt kul

Hur ska ni berätta?

Nej vad kul! :) jag vet inte riktigt. ? Kanske visa honom bilden och se om han förstår vad det är på den :P
  • narie24

Ikväll visade vi bilden från kub och bad barnen att gissa vad det var. 7-åringen sa: "det är en bebis i ngn mammas mage. I vems mage?"

Hon blev så chockad när vi sa att den var i min mage. Hon trodde att vi lurades. Hon blev jätteglad och ska berätta för fröken i skolan imorgon :).

Vår nyblivna 5 åring var mer neutral och hyfsat glad. Kändes som om han inte riktigt fattade. 7-åringen hade massor av frågor.

Det känns skönt att ha berättat för dem och kunna vara mer "ärlig" här hemma.

Många vet på jobbet, men bävar för att berätta för chefen. Det kommer ställa till det en del för skolan. Men, men, det finns väl aldrig "rätt läge".

• narie24
    Sosozo skrev 2017-01-11 17:32:34 följande:

Nä men fy det där lät inget vidare! Svårt med alvedon. För mig funkar det inte alls. Treo däremot är min grej. Men det får man ju inte ta.

Hoppas du mår bättre nu! Du får göra en tidig kväll och vila!

Har klarar dagen bättre än förväntat men börjar känna huvudvärken komma smygande. Blir förbannad om det blir en till tuff natt. Hoppas det är ngt övergående. Annars blir det tufft att klara av jobbet.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-11 19:40:32 följande:

Ikväll visade vi bilden från kub och bad barnen att gissa vad det var. 7-åringen sa: "det är en bebis i ngn mammas mage. I vems mage?"

Hon blev så chockad när vi sa att den var i min mage. Hon trodde att vi lurades. Hon blev jätteglad och ska berätta för fröken i skolan imorgon :).

Vår nyblivna 5 åring var mer neutral och hyfsat glad. Kändes som om han inte riktigt fattade. 7-åringen hade massor av frågor.

Det känns skönt att ha berättat för dem och kunna vara mer "ärlig" här hemma.

Många vet på jobbet, men bävar för att berätta för chefen. Det kommer ställa till det en del för skolan. Men, men, det finns väl aldrig "rätt läge".

Åh vad roligt! Vad härligt för kidsen att få småsyskon och kul med 7-åringens reaktion!

Men alltså din chef, vaddå tror du hen skulle reagera negativt?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-11 19:41:52 följande:

Har klarar dagen bättre än förväntat men börjar känna huvudvärken komma smygande. Blir förbannad om det blir en till tuff natt. Hoppas det är ngt övergående. Annars blir det tufft att klara av jobbet.

Du, om det blir långdraget/ återkommande så kan det vara värt att kolla upp blodtrycket. Blir det högt så kan det ge huvudvärk. Behöver ju inte vars det såklart, men ett tips bara.
  • snr

Hej! Kan man få vara med här även om man har BF i juni tro?
    Jag ser att det är många som bor i Hägersten nämligen och det gör jag med så det vore kul med lite lokal förankring.
    Jag är iaf 38 och väntar andra barnet i juni, har en dotter som är 8 år innan så detta blir väl nästan en liten sladdis. En väldigt välkommen sådan!

• Ise
    snr skrev 2017-01-11 21:48:51 följande:

Hej! Kan man få vara med här även om man har BF i juni tro?

Jag ser att det är många som bor i Hägersten nämligen och det gör jag med så det vore kul med lite lokal förankring.

Jag är iaf 38 och väntar andra barnet i juni, har en dotter som är 8 år innan så detta blir väl nästan en liten sladdis. En väldigt välkommen sådan!

Klart du får! :) välkommen!
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm