Ise skrev 2017-01-05 20:45:58 följande:
Vad kul med lite aktivitet och välkomna alla nya! :):) precis det jag var ute efter när jag startade gruppen :) att man kan träffas och diskutera och ha likasinnade på samma plats. Super!
Själv är jag bortrest till Hälsingland där vi har en stuga/hus dit vi ofta åker (jag är därifrån från början men flyttade till Sthlm för snart 12 år sen) och mottagningen är helt kass + att jag valt att "koppla bort" mig lite från nätet under julen. Men nu är det snart dags för hemresa igen och då kommer jag garanterat vara uppkopplad mer ;)
Jag mår jättebra förutom att jag är extra trött, men har börjat med järntabletter nu och försöker vila när jag kan.
Min tidiga svullna mage har gått tillbaka och nu ser jag verkligen inte gravid ut längre, vilket jag gjort hittills. Men som sagt det har bara varit svullet så nu väntar jag på riktiga bebismagen :) förra veckan så kände jag livmodern stor som en apelsin jättetydlig en morgon, mysigt! :)
På onsdag ska vi göra kub- är både spänd och orolig hoppas såklart att allt ser bra ut, har ju fått se den lilla en gång redan så ska bli kul att se hur mycket den växt :)
Går in i vecka 13 på lördag, så hoppas att jag kan slappna av lite mer ordentligt efter kuben.
Har inte berättat något för min äldsta son än, han är 4,5. Har ni redan berättat för syskon/när tänkte ni berätta för syskon?
Kram på er :)
Vi gjorde kub dagen innan jul och berättade samme em för de blivande storebröderna! De blev jätteglada speciellt 7-åringen och det var riktigt skönt att få inkludera dem. De fällde ganska mycket kommentarer om att jag bara ville ligga och vila, inte ville leka, hade ont i huvudet jämt osv innan och det kändes inte bra alls. Det var så skönt att få förklara för dem. Nu har de full respekt för att jag behöver vila, eller att "bebisen behöver växa" som de säger nu.
jätteskönt.
Hoppas järntableyterna funkar! Vad fick du, niferex?