• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Ise
    Sosozo skrev 2016-12-23 22:54:27 följande:

Jag väntar också tredje! Tycker det känns helt crazy! Typ som första igen. Hur gamla är dina äldre? Mina är 5 och 7 nu. Jag är 35.

Vi berättade för mina föräldrar rätt tidigt typ v 7. Berättade för barnen igår det blev jätteglada över att de ska bli storebröder

Haha ja helt galet, hade någon frågat mig för några år sedan hade jag aldrig trott jag skulle vänta en trea nu. Men på något vis känns inte vår familj riktigt komplett ännu :) mina söner är 4,5 och 1,5 år, så det blir full fart! ( 5 år, 2 år och en bebis....:) omg
  • Ise
    Tokgurkan skrev 2016-12-23 22:27:25 följande:

Kul med en till som går på MamaMia Söder, tycker dom verkar jättebra :)

Vi har redan berättat för min sida av familjen samt svärmor men mannens bröder ska få en varsin kopp i julklapp med texten "god jul farbror" på, får se hur deras reaktioner blir :)

Jag har alltid varit supernöjda med dem! :) har haft olika barnmorskor varje gång dock pga att mina tidigare skolat om sig/slutat men alla har varit jättemysiga :)

Sen får man ju "förtur" till södra BB. Där födde jag sist - helt otroligt bra!
  • Tokgurkan
    Ise skrev 2016-12-25 00:42:59 följande:

Jag har alltid varit supernöjda med dem! :) har haft olika barnmorskor varje gång dock pga att mina tidigare skolat om sig/slutat men alla har varit jättemysiga :)

Sen får man ju "förtur" till södra BB. Där födde jag sist - helt otroligt bra!

Jaa, är nöjd med min också, hon känns lugn och "varm" vilken jag behöver. Jaaha det visste jag inte, att man får förtur där! Säger man till BM om det då?
  • Sosozo
    Ise skrev 2016-12-25 00:41:04 följande:

Haha ja helt galet, hade någon frågat mig för några år sedan hade jag aldrig trott jag skulle vänta en trea nu. Men på något vis känns inte vår familj riktigt komplett ännu :) mina söner är 4,5 och 1,5 år, så det blir full fart! ( 5 år, 2 år och en bebis....:) omg

Precis samma här! Vi har haft fullt upp med två st, 2 år mellan dem. Men har den senaste tiden har jag kännt att det är någon som saknas. Att det finns en plats i familjen som tillhör någon som inte är här ännu.märklig känsla. Men känns otroligt roligt att ha agerat på den nu!

Din 5-åring kommer nog kännas stor snabbt. Tänk när bebisen är 2 år kommer äldrsta att vara 7 och gå i skolan. Tror det kommer bli jättebra för er!
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2016-12-25 00:48:00 följande:

Jaa, är nöjd med min också, hon känns lugn och "varm" vilken jag behöver. Jaaha det visste jag inte, att man får förtur där! Säger man till BM om det då?

Jag tror det vet? Eller så säger du till när du ringer in till BB för att du ska in och föda. Så var det för mig iaf. När man säger till bm under besöken på Mama Mia vart man vill föda så registreras det. Och sen när det varit dags och vi ringt in så har vi angivit att vi går på Mama Mia (för mig var det city och föda på Danderyd som gällde, men samma princip). Har hamnat rätt båda gångerna hittills.
  • narie24

Hej! Ännu en från Hägersten :). Jag väntar mitt tredje barn, galet! Mina barn är nu 5 och 7,5 år.

Tidigare kände vi oss verkligen klara, men som ngn skrev så har vi sista tiden känt att det saknas en i familjen. Det här är verkligen sista chansen då jag är 37 år. Hade aldrig tänkt att jag skulle skaffa barn efter 35, men nu sitter jag här. Orolig för risker och ork osv.

• narie24

Jag går i Liljeholmen som jag gjort med mina tidigare barn. När och bra. Haft en kanonbra bm med mina tidigare men hon hade tyvärr slutat. Men trivs med min nya också än så länge.

Min förra var rak på sak och tydlig, det behöver jag ;).

• TroOchTvivel

God jul till er alla!

Jag hade bara berättat för min syster om att jag är gravid tidigare, men på julafton berättade jag för mina föräldrar, min bror och min mormor också. Alla blev glada, och nu känns det ännu mer verkligt att vi ska få en bebis nästa år. Jag känner dock fortfarande att jag alltid måste lägga till "om allt går bra" för det är ju tidigt ännu (10+4), men jag vågar tro på det mer för varje dag som går. Min sambo som firade jul hos sin familj i en annan del av landet berättade också för familjen på julafton. Jag har inte berättat för några vänner ännu, det kanske får bli efter KUB.

När berättade ni, eller när ska ni berätta, för släkt och vänner?

• Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-25 14:38:51 följande:

Hej! Ännu en från Hägersten :). Jag väntar mitt tredje barn, galet! Mina barn är nu 5 och 7,5 år.

Tidigare kände vi oss verkligen klara, men som ngn skrev så har vi sista tiden känt att det saknas en i familjen. Det här är verkligen sista chansen då jag är 37 år. Hade aldrig tänkt att jag skulle skaffa barn efter 35, men nu sitter jag här. Orolig för risker och ork osv.

Våra kids är ju nästan precis lika gamla! Vad lustigt! är din stora förr 08 eller 09?
  • Sosozo
    TroOchTvivel skrev 2016-12-26 08:35:51 följande:

God jul till er alla!

Jag hade bara berättat för min syster om att jag är gravid tidigare, men på julafton berättade jag för mina föräldrar, min bror och min mormor också. Alla blev glada, och nu känns det ännu mer verkligt att vi ska få en bebis nästa år. Jag känner dock fortfarande att jag alltid måste lägga till "om allt går bra" för det är ju tidigt ännu (10+4), men jag vågar tro på det mer för varje dag som går. Min sambo som firade jul hos sin familj i en annan del av landet berättade också för familjen på julafton. Jag har inte berättat för några vänner ännu, det kanske får bli efter KUB.

När berättade ni, eller när ska ni berätta, för släkt och vänner?

Jag berättade för mina föräldrar, en kollega och några nära vänner direkt. Alltså personer som jag vill ska veta och som jag vill ha som stöd om något skulle bli fel. Berättad för ytterligare några allt eftersom men väntade till efter kub innan jag gick ut med det till yttre släkt och bekanta osv. Efter jul när jag kommer tillbaka till jobbet kommer jag nog säga det rakt ut. Det syns på mig och jag är trött på att smussla och gömma magen. Plus vill ha förståelse om jag mår illa och är trött.
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm