• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-29 17:00:04 följande:

Ja, det har du rätt i! Haha! Kul!

Jag vet inte exakt på dagen, har fått så olika bud på senaste men någonstans i v. 13+...

Och du?

Gick in i vecka 12 igår, så lite efter dig ;). Kanske därför du lättare känner livmodern?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-29 18:42:00 följande:

Gick in i vecka 12 igår, så lite efter dig ;). Kanske därför du lättare känner livmodern?

Ja, säkert. Det går ju hiskeligt fort i tillväxten de här veckorna!
  • narie24

Önskar man kunde hoppa direkt till typ v 18. Då kommer allt kännas mer verkligt. Längtar tills man känner rörelser osv.

• Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-02 17:50:36 följande:

Hur mår ni tjejer?

Alltså jag väntar på de där spökveckorna! typ varje morgon vaknar jag och tänker "är det idag? Har jag slutar på illa?".

Men jag har tyckt att jag kännt lite små rörelser där inne några gånger nu!

Hur mår du? Ledig en vecka till?..
  • Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-02 18:13:19 följande:

Alltså jag väntar på de där spökveckorna! typ varje morgon vaknar jag och tänker "är det idag? Har jag slutar på illa?".

Mår också fortfarande jätteilla och väntar på spökveckorna jag med! Vore sååå skönt att slippa må illa ett tag. Gjorde KUB idag som gick jättebra, så roligt att se den lilla och hur den sprattlar omkring där inne :D
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-02 18:38:42 följande:

Mår också fortfarande jätteilla och väntar på spökveckorna jag med! Vore sååå skönt att slippa må illa ett tag. Gjorde KUB idag som gick jättebra, så roligt att se den lilla och hur den sprattlar omkring där inne :D

Vad roligt att kub gick bra, grattis till det! Det är något magiskt med UL, att få "titta in".

Drygt med illamåendet alltså.
  • Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-02 19:02:31 följande:

Vad roligt att kub gick bra, grattis till det! Det är något magiskt med UL, att få "titta in".

Drygt med illamåendet alltså.

Tack! Jaa visst är det, så häftig känsla att få se den. Längtar tills man börjar se magen och känna rörelser :)
  • Sosozo

Jag längtar jättemycket. Och barnen med, de stora, nu när de vet.

Börjar kännas lite mer på riktigt nu. Tycker fortfarande att det känns lite skumt att berätta för folk eftersom det är så tidigt ännu. Men det börjar sjunka in! Min mor som är duktig på att sticka har låtit mig välja lite mönster som hon ska sticka till bebisen. Bebisfilt, mössa och kofta.

• narie24
    Sosozo skrev 2017-01-02 18:13:19 följande:

Jag ska njuta min sista lediga vecka! Sover fortf en stund på dagen, dessa stunder kommer jag sakna haha. Svårt att hinna med en tupplur

på lunchrasten liksom.

Mår fortf upp och ner. Men idag har jag varit igång hela dagen och kunnat äta nästan

normalt. Hoppas på fler sådana dagar!

Åh, längtar så tills man känner ngt. Känt sent, runt RUL, med mina två tidigare. Då hade jag moderkakan i framvägg, vet inte hur det är nu. Håller tummarna för i bakvägg!
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm