• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-07 11:20:21 följande:

Jag tror också att det kan vara brist på magnesium, läste för ett tag sedan att under påfrestning(träning,stress eller liknande) så blir kroppen av med magnesium ganska snabbt, då kan man få myrkrypningar eller muskelkramp och så.

Angående konstiga drömmar så drömmer jag också massa konstigt nu, både mardrömmar och massa sexdrömmar.. undra om det är hormonerna :P

Ok jag ska testa. Har köpt mig en burk nu.

Haha en kompis till mig drömde sexdrömmar om alla sina X, men inga om sin dåvarande när hon var gravid.
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-01-09 20:48:34 följande:

Åh vad skönt att kub gick bra! Vad kul med en aktiv bebis! Jag tror också att det undermedvetna spökar mer än man tror. Drömmar och inre känslor.

Jag mår ok. Har mått mindre illa ett par dagar(håller tummarna) men mkt migrän.

Såg du att jag skickade ett PM till dig?

Håller tummarna att det håller i sig!

Jag har också mer ont i huvudet. Haft det tidigare graviditeter också runt den här tiden. Kanske händer en massa med hormoner mm?

Jo, jag såg ditt PM. Funderar på att gå med i gruppen men är den hemlig? Har inte outat graviditeten för alla ännu. Vill inte att det ska synas att jag är med i gruppen.

Jag har kollat upp vilka livsmedel som är rika på magnesium. T ex pumpakärnor och sötmandel. Det är sådant jag gillar. Sen är det mkt i bananer men det försöker jag minska pga sockret.
  • Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-09 20:52:13 följande:

Ok jag ska testa. Har köpt mig en burk nu.

Haha en kompis till mig drömde sexdrömmar om alla sina X, men inga om sin dåvarande när hon var gravid.

Uppdatera gärna hur det gick sen när du testat ett tag :)

Haha det är konstigt det där! Har drömt om min chef, gamla vänner och bekanta osv, inga jag i vanliga fall tycker är attraktiva på det sättet..
  • Tokgurkan
    narie24 skrev 2017-01-09 19:45:00 följande:

Hej på er!

Hur mår ni?

Var på kub idag. Var så nervös för att få dåliga siffror. Har drömt mardrömmar i flera nätter.

Så lättad när vi fick låg risk och allt såg bra ut. Den lille var helvild där inne och snurrade runt och höll på en massa. Mysigt :).

Lustigt att man inte känner av alla rörelser.

Tyckt att jag känt ngt men det är nog tarmarna. Glömde fråga om jag hade moderkakan i framvägg som jag brukar.

Blev flyttad några dgr så nytt bf är 14/7 (tidigare 18/7).

Mår superilla fortfarande :( hur mår du?

Vad härligt att det gick bra! Sån lättnad efteråt.

Åh det är så underbart att se hur dom sprattlar runt där inne, vart helt gråtfärdig när jag såg det.. tror att en massa spänningar släppte för jag hade varit så nervös innan.

Glömde också fråga det om moderkakan, undra om det är sånt som dom skriver ner i journalen? Tänker om man kan fråga nu i efterhand..
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-09 21:33:48 följande:

Håller tummarna att det håller i sig!

Jag har också mer ont i huvudet. Haft det tidigare graviditeter också runt den här tiden. Kanske händer en massa med hormoner mm?

Jo, jag såg ditt PM. Funderar på att gå med i gruppen men är den hemlig? Har inte outat graviditeten för alla ännu. Vill inte att det ska synas att jag är med i gruppen.

Jag har kollat upp vilka livsmedel som är rika på magnesium. T ex pumpakärnor och sötmandel. Det är sådant jag gillar. Sen är det mkt i bananer men det försöker jag minska pga sockret.

Jasså, har det varit värre just den här tiden? Jag har migrän flera ggr o veckan nu. Blev sjukskriven för det förra graviditeten. Får se hur det blir nu..

Vad jag vet så är gruppen hemlig, inte bara stängd. Det går tex inte att söka på den.

Hur går det med sockret? Under kontroll?
  • Ise
    narie24 skrev 2017-01-09 19:45:00 följande:

Hej på er!

Hur mår ni?

Var på kub idag. Var så nervös för att få dåliga siffror. Har drömt mardrömmar i flera nätter.

Så lättad när vi fick låg risk och allt såg bra ut. Den lille var helvild där inne och snurrade runt och höll på en massa. Mysigt :).

Lustigt att man inte känner av alla rörelser.

Tyckt att jag känt ngt men det är nog tarmarna. Glömde fråga om jag hade moderkakan i framvägg som jag brukar.

Blev flyttad några dgr så nytt bf är 14/7 (tidigare 18/7).

Åh vad roligt och skönt att allt såg bra ut! Jag har KUB Imorgon och är sååå nervös! :( Hoppas så att allt ser bra ut. ska till mammamia klockan 9 imorgon bitti håll tummarna för mig!

Jag har också haft moderkakan i framvägg i mina två första graviditeter - tydligen så ska man känna fostret mycket senare då. Hoppas den är i bakvägg den här gången :P Tycker mig ha känt lite av ett "pickande" några enstaka gånger men det kan vara inbillning. Går in i vecka 14 på lördag.

Jag mår faktiskt oförskämt bra just nu. Inte svullen, är mycket piggare sen jag började med järntabletterna och känner mig glad! Blir dock lite illamående om det går för lång tid mellan gångerna jag äter, så försöker hålla på rutinerna.

Jag drömde också häromnatten att jag fick en pojke :P Men magkänslan säger tjej så vi får se, den har haft rätt hittills ;)

Ska ni kolla Kön på RUL?

• Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-10 08:39:40 följande:

Uppdatera gärna hur det gick sen när du testat ett tag :)

Haha det är konstigt det där! Har drömt om min chef, gamla vänner och bekanta osv, inga jag i vanliga fall tycker är attraktiva på det sättet..

Haha! Nej men man drömmer ju så mycket konstigt. I början drömde jag ofta att något gick fel med bebisen osv. Och sen massor med annat, att jag var tvungen att flytta till en stad jag inte ville mm.
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-01-10 09:18:24 följande:

Åh vad roligt och skönt att allt såg bra ut! Jag har KUB Imorgon och är sååå nervös! :( Hoppas så att allt ser bra ut. ska till mammamia klockan 9 imorgon bitti håll tummarna för mig!

Jag har också haft moderkakan i framvägg i mina två första graviditeter - tydligen så ska man känna fostret mycket senare då. Hoppas den är i bakvägg den här gången :P Tycker mig ha känt lite av ett "pickande" några enstaka gånger men det kan vara inbillning. Går in i vecka 14 på lördag.

Jag mår faktiskt oförskämt bra just nu. Inte svullen, är mycket piggare sen jag började med järntabletterna och känner mig glad! Blir dock lite illamående om det går för lång tid mellan gångerna jag äter, så försöker hålla på rutinerna.

Jag drömde också häromnatten att jag fick en pojke :P Men magkänslan säger tjej så vi får se, den har haft rätt hittills ;)

Ska ni kolla Kön på RUL?

Spännande, kommer säkert gå bra!

Jag har också haft moderkakan i framvägg med båda tidigare men nu ligger den i bakvägg! Blev helt förvånad. Så hoppas kunna känna rörelser tidigare nu. Misstänker att jag kommer få gigantisk mage dock. Men vore skönt med lite mindre sura uppstötningar. Fick periodvis sova sittande med förra. Så kan det ju bli om moderkakan sitter i framvägg.
  • Sosozo

Vi ska nog inte kolla könet. Tror jag. Gjorde det med de två tidigare men nu känns det verkligen som att det inte spelar någon roll. Jag tror det är en son det tror min man också. Men kan ändå vara spännande att vänta.

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm