• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • snr
    Sosozo skrev 2017-01-13 16:20:00 följande:

Ja eller hur! Precis, så tänkte vi med. Om det är bra så är det bra, och då får det va bra! Man har ju nog att tänka på ändå.

Min absoluta favoritgrej att oroa mig för är bebisens rörelser, när man väl börjar känns dem på riktigt. Alltså då att jag inte kännt bebisen på länge. Då kan jag få världens nojor och jaga upp mig själv i tid och otid..

Samma här, minns det tydligt från förra gången hur nervig jag blev av det där. Den här gången försöker jag verkligen låta bli att jaga upp mig men, sjukt svårt.

Fick iaf veta idag att jag har moderkakan i framvägg så det förklarar iaf varför jag hitills känt så himla lite trots att "alla" säger att man ska känna mer och tidigare om man är omföderska. Skönt att veta men trist att vänta på mer rörelser!
  • snr
    narie24 skrev 2017-01-13 18:59:14 följande:

Dottern har skrivit brev till blivande syskonet i skolan idag :).

Åh vad fint!!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-13 18:59:14 följande:

Dottern har skrivit brev till blivande syskonet i skolan idag :).

Men Gud vad gulligt!
  • Sosozo
    snr skrev 2017-01-13 19:29:00 följande:

Samma här, minns det tydligt från förra gången hur nervig jag blev av det där. Den här gången försöker jag verkligen låta bli att jaga upp mig men, sjukt svårt.

Fick iaf veta idag att jag har moderkakan i framvägg så det förklarar iaf varför jag hitills känt så himla lite trots att "alla" säger att man ska känna mer och tidigare om man är omföderska. Skönt att veta men trist att vänta på mer rörelser!

Jag försöker också. Men har redan börjat tänka på det. Jag tycker mig ha kännt rörelser ett par gånger men jag är inte säker. Känner efter så mycket så skulle kunna tolka tarmrörelserna som bebisrörelser också. Har moderkakan i bakvägg, är i v 16 och tredje barnet. Så jag "borde" kanske känna. Men jag vet ju som sagt inte säkert. Jag vill att det ska bli dags för rul så jag kan se bebben och få slappna av. Hoppas jag

Jag är inye speciellt orolig när bebisen väl är ute. Tvärt om har jag lätt att slappna av. Men när den ligger i magen då kommer kontrollfreaket fram!
  • snr
    Sosozo skrev 2017-01-13 19:40:18 följande:

Jag försöker också. Men har redan börjat tänka på det. Jag tycker mig ha kännt rörelser ett par gånger men jag är inte säker. Känner efter så mycket så skulle kunna tolka tarmrörelserna som bebisrörelser också. Har moderkakan i bakvägg, är i v 16 och tredje barnet. Så jag "borde" kanske känna. Men jag vet ju som sagt inte säkert. Jag vill att det ska bli dags för rul så jag kan se bebben och få slappna av. Hoppas jag

Jag är inye speciellt orolig när bebisen väl är ute. Tvärt om har jag lätt att slappna av. Men när den ligger i magen då kommer kontrollfreaket fram!

Åh jag fortsätter tyvärr oroa mig. Tror och hoppas det kan bli bättre med det här barnet dock då jag inte planerar att separera från hennes pappa (varannanvecka-tillvaron har en tendens att spä på oron..) plus att jag är äldre och klokare nu (haha).

När har du RUL?
  • Sosozo
    snr skrev 2017-01-13 20:21:17 följande:

Åh jag fortsätter tyvärr oroa mig. Tror och hoppas det kan bli bättre med det här barnet dock då jag inte planerar att separera från hennes pappa (varannanvecka-tillvaron har en tendens att spä på oron..) plus att jag är äldre och klokare nu (haha).

När har du RUL?

Ok, planerade du en separation tidigt förra graviditeten? Är det ny pappa den här gången?

Jag har rul 1/2. Så det är ju inte megalång tid kvar. Men jag tänker på det mycket och kommer börja hypa upp mig i god tid innan, det vet jag nog. När har du rul?
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-01-13 20:25:57 följande:

Ok, planerade du en separation tidigt förra graviditeten? Är det ny pappa den här gången?

Jag har rul 1/2. Så det är ju inte megalång tid kvar. Men jag tänker på det mycket och kommer börja hypa upp mig i god tid innan, det vet jag nog. När har du rul?

Och jag måste vänta till 22/2 innan det är daga för RUL!
  • snr
    Sosozo skrev 2017-01-13 20:25:57 följande:

Haha, nej det gjorde jag ju inte, men ungen var inte så stor när vi väl gjorde det. Annan pappa nu och honom planerar jag att vara med länge länge.

Menar mest att det inte gjorde under för min oroliga sida att behöva släppa kontrollen helt varannan vecka. Å andra sidan har det nog också varit nyttigt. Man har liksom inget val!
  • snr
    narie24 skrev 2017-01-13 20:50:26 följande:

Jobbig väntan. Men innan du anar det är det dags!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-13 20:50:26 följande:

Ja, ett väldans väntande är det. Eg vill man ju bara trycka på fast forward och låta det bli maj iaf..
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm