Inlägg från: TroOchTvivel |Visa alla inlägg
  • TroOchTvivel

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har BF 19 juli och bor också i södra Stockholm, närmare bestämt i Hägersten precis som Tokgurkan. Har inte vågat skriva så mycket i någon tråd här ännu eftersom jag varit så orolig för missfall, men idag gjorde jag ultraljud och såg en sprattlande bebis så nu känns det lite tryggare. Jag är 28 år. Vore kul att följa er under graviditeten!

• TroOchTvivel
    Tokgurkan skrev 2016-12-20 23:41:57 följande:

Vad roligt att du också bor här! Är det första barnet för er? Har också varit orolig för missfall, hade ett i september. Gjorde ultraljud förra veckan och känner mig också tryggare efter det, blev så verkligt! Så häftigt att se en liten minibebis så tidigt :)

Ja, det är första barnet så allt är väldigt nytt och spännande.

Vi har valt Liljeholmens barnmorskemottagning som mvc, helt enkelt för att den är närmast. Vilken har ni andra valt?
  • TroOchTvivel
    Tokgurkan skrev 2016-12-21 20:47:01 följande:

Är du nöjd med dom? Valde mamamia söder och känner mig nöjd hittills, men vore såklart skönt med något nära..

Jag har bara varit där en gång, på inskrivningen, men jag fick ett väldigt gott intryck av min barnmorska så jag är nöjd. Nu dröjer er ju många veckor till nästa besök också.

Ska ni andra göra KUB? Jag har bokad tid i januari.
  • TroOchTvivel

God jul till er alla!

Jag hade bara berättat för min syster om att jag är gravid tidigare, men på julafton berättade jag för mina föräldrar, min bror och min mormor också. Alla blev glada, och nu känns det ännu mer verkligt att vi ska få en bebis nästa år. Jag känner dock fortfarande att jag alltid måste lägga till "om allt går bra" för det är ju tidigt ännu (10+4), men jag vågar tro på det mer för varje dag som går. Min sambo som firade jul hos sin familj i en annan del av landet berättade också för familjen på julafton. Jag har inte berättat för några vänner ännu, det kanske får bli efter KUB.

När berättade ni, eller när ska ni berätta, för släkt och vänner?

• TroOchTvivel

Hej igen! Jag håller mig lite i bakgrunden här i tråden men läser det mesta, och nu passar jag på att skriva lite. Idag var jag på KUB. Jag hade en bra känsla innan men var ändå nervös att något skulle vara fel. Blev så lättad när jag fick se att bebisen låg och hickade i min mage :) Allt såg bra ut och vi fick låg sannolikhet för kromosomavvikelse. Ändå blev jag inte helt lugnad för vi fick 1:6200 och jag vet att det bästa man kan få är 1:20000, så jag kunde inte låta bli att fundera på vad som drog ned det. Men när jag tänker logiskt så är det ju fortfarande en väldigt låg sannolikhet och jag inser att det inte finns anledning att oroa sig. Jag längtar redan till nästa gång jag får se bebisen!

• TroOchTvivel
    Sosozo skrev 2017-01-12 22:07:09 följande:

Kul att det gick bra! Jag fick siffran 1:4300 vilket jag tyckte var.. well sådär. Fick bättre med de två andra. Men min bm sa att det var bara att slappna av och glädjas. Inte ens högrisksarna har eg så stor sannolikhet, 1:200 är fortfarande bra. Så det blev jag lire lugnad av. Hur gammal är du? Bara nyfiken.

Nej precis, och när jag räknade på mina siffror blev risken typ 0,016% och det är ju verkligen extremt lite :) Och samma blir det med dina siffror. Jag är 28 år, fyller 29 om några veckor.
  • TroOchTvivel

Hej igen alla! Jag är så dålig på att skriva här, men går in och läser med jämna mellanrum. Är nu i vecka 21 och känner av bebisens rörelser allt oftare. Efter RUL förra veckan känns det så mycket verkligare att vi faktiskt ska få en bebis i sommar. Och nu vet vi att det är en son vi väntar :)

Hur tänker ni kring sommarsemester? Jag funderar på om jag ska våga åka till Gotland i början av sommaren, eller om det är säkrast att hålla sig i stan ifall det skulle sätta igång tidigare. Har BF 21 juli.

• TroOchTvivel
    Preet90 skrev 2017-03-17 00:19:59 följande:

Halloj, Grattis :)

Är i vecka 23 och väntar också en pojke. Har samma fundering som dig kring semestern. Ville åka till Paris i maj men är i vecka 31 då och vet inte riktigt om jag vågar åka haha.

Tack! Grattis till dig med :) Jag förstår att du tvekar, det känns ju extra knepigt när det gäller flygresor också tänker jag. Ska själv åka utomlands om två veckor, men då är jag i v 25 så det känns ganska lugnt. Men det är ju svårt att veta hur man kommer att må flera veckor framåt.
  • TroOchTvivel

Hej! Jag har åtta dagar kvar till BF och har inte känt några som helst tecken på att det skulle vara på gång. Men igår hos bm fick jag veta att han i alla fall är fixerad nu, så det är ju ett framsteg. Känns helt okej att vara gravid fortfarande eftersom jag mår bra, men hoppas att han kommer runt BF. Längtar mycket nu!

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm